تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آبان 1394 - 8:09

شمخانی : برای پاسخ به “رفع حصر” قاطی می‌کنم

شمخانی : برای پاسخ به “رفع حصر” قاطی می‌کنم

جمانیوز: دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه این شورا به موضوع بازداشت اخیر خبرنگاران ورود پیدا کرده است، گفت: این اقدام به شکلی برای صیانت از سلامت خبرنگاران است.                                                                                                                                             علی شمخانی در پاسخ به سوالی در خصوص ورود شورای عالی امنیت ملی به موضوع خبرنگاران بازداشتی و اظهارنظر اخیر رییس قوه قضاییه

جمانیوز:

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه این شورا به موضوع بازداشت اخیر خبرنگاران ورود پیدا کرده است، گفت: این اقدام به شکلی برای صیانت از سلامت خبرنگاران است.
                                                                                                                                            شمخانی
علی شمخانی در پاسخ به سوالی در خصوص ورود شورای عالی امنیت ملی به موضوع خبرنگاران بازداشتی و اظهارنظر اخیر رییس قوه قضاییه در واکنش به صحبت‌های رییس‌جمهور در این رابطه، گفت: این موضوع در حال مدیریت شدن است. این اقدام به شکلی صیانت از سلامت خبرنگاران است. شاید برخی از اقدامات ناخواسته توسط برخی افراد صورت گرفته که در گردابی افتادند که این گرداب مفید نیست.
شمخانی تاکید کرد: کسی قصد انهدام و یا خدای نکرده تضعیف کس دیگری را نخواهد داشت. این خط مشی جمهوری اسلامی ایران نیست ولی به طور قطع جامعه گسترده، شریف و زحمت‌کش و کم خواه خبرنگاری ما نیازمند به صیانت است.
وی در پاسخ به سوال این خبرنگار که آیا این بازداشت‌ها برای صیانت از خبرنگاران بوده که راه نفوذی برای دشمن نباشد، گفت:‌ قطعا همین‌طور است. کسی قصد انهدام هیچ کسی را ندارد، مطمئن باشید.
به گزارش ایسنا، خبرنگاری از شمخانی پرسید مباحثی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه فرآیند جمع‌آوری سانتریفیوژهای فردو و نطنز شروع شده بود که جلوی آن با یک تذکر گرفته شده است ، آیا چنین چیزی درست است که شمخانی در پاسخ گفت: همین‌طور است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسش دیگر در خصوص اینکه آیا شورای عالی امنیت ملی به موضوع خبرنگاران بازداشتی ورود پیدا می‌کند؟ گفت: ما به این موضوع ورود پیدا کردیم.
شمخانی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اربعین گفت: اربعین مانور باشکوهی از بیان هیهات من‌الذله امام حسین (ع) است که ضداستکبار آن زمان یعنی یزید و معاویه بود. امروز این حرکت به عنوان یک عبرت و پند قابل اتکا به منظور مبارزه خون بر شمشیر در جامعه و منطقه ما جا افتاده است. مطمئنا اربعین امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.
وی گفت که حتما مردم برای حضور در مراسم اربعین حسینی در عراق باید روادید بگیرند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به پرسش مجدد خبرنگاران در مورد زمان آزادی خبرنگاران بازداشتی و تعیین تکلیف آن گفت: قطعا این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد و آزادی خبرنگاران زمان زیادی نخواهد برد.
وی گفت: به نظر می‌آید این دوستان مشکل ندارند و بعد از آنکه به آنها گفته شد کارشان غلط بوده به این موضوع اذعان داشتند البته برخی از آنها گفته‌اند که مطلع نبودند.
شمخانی تاکید کرد: قصد این نیست که اگر کسی دستگیر شد او را از حیز انتفاع بیندازند. قصد این است که آژیر خطری کشیده شود مبنی بر اینکه دوستان ما در مرحله حساسی قرار داریم و زیرکی‌ها و معماگونه وارد شدن استکبار در جامعه ما با بزک کردن خود را بدانند و این که جامعه ما بیشترین آسیب را از ایالات متحده آمریکا دیده است.
وی افزود: قصد بر این است که این دوستان بدانند که آمریکا به شکل مرموزی به دست‌های خواسته و یا ناخواسته خبرنگاران وارد عمل می‌شود. آنها هم چنین چیزی را باور کردند. حال باید این موضوع را به دیگران گفت تا بقیه خبرنگاران مراقب باشند. این موضوع به برخی خبرنگاران گفته شده و پیامک داده شده که مراقب این مشکل باشند تا در این گرداب نیفتند.
شمخانی ادامه داد: به نظرم آن دوستانی که از این موضوع آگاهی یافتند با توجه به اینکه برخی از آنها آشنا به این شگرد نبودند موضوع‌شان قابل حل خواهد بود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه سیاست ایران در مورد حمایت از مردم عراق و سوریه به معنای حمایت از قومیت‌های مختلف چگونه است، گفت: تمامیت ارضی عراق و سوریه برای ما یک اصل است.
وی توضیح داد: تمامی مردم سوریه از کرد، عرب، سنی، شیعه برای ما یکسان هستند و ما از بخشی که اعمال قدرت استکبار را نمی‌پذیرد حمایت می‌کنیم.
شمخانی در واکنش به پرسشی در مورد اقدام شورای عالی امنیت ملی برای رفع حصر،‌گفت: اجازه دهید یک لیوان آب بخورم!
وی ادامه داد: با توجه به شرایط سنی‌ام و خستگی از صبح تاکنون ایجاب می‌کند که به این سوال پاسخ ندهم چون قاطی خواهم کرد!
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد انتخابات خبرگان و مجلس گفت: انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به عنوان دو سد ضدنفوذ خواهد بود و به طور قطع همان‌طور که ۳۷ انتخابات گذشته در امنیت کامل بوده است انتخابات امسال اسفند ماه نیز انتخاباتی با سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت خواهد بود.
منبع:آفتاب
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.