تاریخ انتشار : سه شنبه 8 دی 1394 - 21:43

اتمام حجت استاندار فارس با هیئت های اجرایی/مدارک لازم نباشد کاندیدها تایید صلاحیت شوند

اتمام حجت استاندار فارس با هیئت های اجرایی/مدارک لازم نباشد کاندیدها تایید صلاحیت شوند

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)   اگر مدارك لازم در اختيار هيات هاي اجرايي قرار نگيرد، بايد كانديداها را تائيد صلاحيت كنند و به صحبت هاي شفاهي توجه نكنند   در صورت رد صلاحيت كانديداها، بايد در صورت درخواست آنان، مستندات لازم را در اين خصوص به صورت مكتوب در اختيار آنان بگذارند، افزود: در

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)

 

اگر مدارك لازم در اختيار هيات هاي اجرايي قرار نگيرد، بايد كانديداها را تائيد صلاحيت كنند و به صحبت هاي شفاهي توجه نكنندافشانی وسپاه فجر

 

در صورت رد صلاحيت كانديداها، بايد در صورت درخواست آنان، مستندات لازم را در اين خصوص به صورت مكتوب در اختيار آنان بگذارند، افزود: در صورتي كه مدارك لازم در اختيار هيات هاي اجرايي قرار نگيرد آنان بايد كانديداها را تائيد صلاحيت كنند و به صحبت هاي شفاهي توجه نكنند.

 

مهندس سيد محمد علي افشاني در جمع هيات هاي اجرايي مراكز حوزه هاي انتخابيه دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: انتخابات تمام خواهد شد ولي آنچه اهميت دارد كارنامه ما بعد از انتخابات است و بايد پاسخگوي آن باشيم و بر اين اساس وظيفه ما اجراي دقيق و درست قانون از ابتدا تا انتهاي برگزاري انتخابات است.

وي با بيان اين كه اولين گروهي كه صلاحيت كانديداها را بررسي مي كنند هيأت هاي اجرايي هستند، تصريح كرد: اگر به درستي به وظايف خود عمل كنيم نگراني نخواهيم داشت؛ اما اگر در اين مرحله حقي از كسي ضايع شد در مراحل بعد ديگران به تصميم شما استناد مي كنند؛ بنابراين بايد با دقت و حساسيت بسيار زياد به بررسي صلاحيت ها كه مهم ترين بخش وظيفه شما است بپردازيد.

استاندار فارس با بيان اين كه ارزش هاي آدم ها به اندازه مسئوليت و دردي است كه براي مردم تحمل مي كنند و همه زندگي پيامبران(ع) و ائمه(ع) ما از ابتدا تا انتها با درد و رنج همراه بوده است و ما نيز كساني را كه در تاريخ درد بيشتري براي انسان ها تحمل كرده اند از ياد نمي بريم.

استاندار فارس با تبريك ميلاد پيامبر عظيم الشان اسلام(ص)، گفت: پيامبر اسلام(ص) قبل از بعثت فرد اميني بود و به همين دليل به محمد امين معروف شده بود.

مهندس افشاني با بيان اين كه پيامبر اسلام(ص) پس از بعثت، درد و رنج فراواني را از جانب برده داران و صاحبان قدرت در مكه متحمل شدند و در شعب ابي طالب در محاصره كامل قرار گرفت و بزرگ ترين ياران و حاميان خود كه ابوطالب و خديجه(س) بود را از دست داد، اظهار داشت: پس از اين كه ايشان به مدينه مهاجرت كرده و چند سال بعد توانستند مكه را فتح كنند، در حالي هزاران شمشير زن خشمگين آماده گرفتن انتقام بودند، فرمودند كه امروز روز رحمت و گذشت است و اجازه انتقام گيري ندادند.

وي تاكيد كرد: امانت داري و گذشت دو درسي است كه انسان در كنار درس هاي فراوان ديگر از زندگي پيامبر اسلام(ص) مي آموزد و در بررسي صلاحيت مورد توجه جدي باشند. 

استاندار فارس با بيان اين كه بايد با پذيرش حق انسان ها وارد عرصه انتخابات شويم و بدانيم كه پاسخگوي ذره ذره رفتارهايمان خواهيم بود، افزود: اگر انسان ها را از حق شان محروم كنيم بايد پاسخگوي جامعه و خداوند باشيم؛ زيرا مردم را از انتخاب انسان هاي واجد صلاحيت و توانمند محروم كرده ايم.

مهندس افشاني با اشاره به اين كه اگر انسان هاي توانمند و با صلاحيت كه مي توانند مشكلات مردم را به عنوان نماينده آنان حل كنند، تائيد كنيم، بزرگ ترين خدمت را به مردم كرده ايم، گفت: اگر مردم كساني كه داراي توانائي ها و تجربه لازم در حوزه ماموريت قانوني خود هستند و صلاحيت لازم را دارند انتخاب كنند، آنان با وضع قوانيني كه تسهيل كننده حوزه سرمايه گذاري و كسب و كار است نقش بارزي در ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي خواهند داشت و تفاوتي نمي كند كه اين افراد از كدام گروه و جريان سياسي باشند.

وي با بيان اين كه اگر سلايق سياسي و گرايش هاي مختلف، آدم هاي قابل، توانمند و شناخته شده داشته باشند، مجلسي شكل مي گيرد كه در حد استان فارس است، تصريح كرد: فارس در پيشينه تاريخي، فرهنگي و مذهبي سرآمد كشور است و بايد نمايندگاني داشته باشد كه در مجلس سرآمد باشند؛ در اين مسير اولين قدم بر عهده شما است تا نمايندگاني كه در تراز ادبي، فرهنگي، اجتماعي و تاريخي و مذهبي استان فارس هستند انتخاب شوند و اين زماني ميسر است كه مردم چنين افرادي را براي انتخاب، پيش روي خود ببينند.

استاندار فارس با تاكيد بر اين كه مهم ترين وظيفه ما فراهم كردن زمينه مشاركت و حضور بيشتر مردم در انتخابات است، اظهار داشت: اين هدف زماني محقق مي شود كه افراد شناخته شده، توانمند و مورد وثوق مردم حضور پيدا كنند تا مردم انگيزه لازم براي حضور داشته باشند و مشاركت حداكثري شكل بگيرد.

مهندس افشاني با اشاره به اين كه فضاي رقابتي در انتخابات با حضور داوطلبان شناخته شده و توانمند از گرايش هاي مختلف ميسر مي شود، افزود: موظف هستيم قانون را دقيق و درست اجرا كنيم و اگر فردي واقعاً با راي مردم انتخاب شود بايد خوشحال باشيم؛ حتي اگر تنها با يك راي اضافه و مخالف صد در صد ما باشد.

وي تاكيد كرد: اگر دقت نكنيم و انتخابات درست برگزار نشود و تقلب و خريد و فروش راي صورت بگيرد، بايد به جامعه و مردم جوابگو باشيم زيرا حق مردم ضايع شده و انسان هاي صاحب صلاحيت حذف شده اند و افرادي ديگر به دليل كوتاهي ما و عدم پيش بيني به موقع همه مراحل انتخابات و تسلط بر قانون، انتخاب شده اند.

استاندار فارس با بيان اين كه نياز به حاكميت قانون بسيار ضروري است، تاكيد كرد: هرگاه قانون حاكم باشد جامعه در مسير توسعه قرار مي گيرد و مطمئنا هيچ كس زيان نمي كند؛ زيرا مردم وقتي متوجه شوند كه قانون حاكم است با اعتماد به مجريان و ناظران در انتخابات شركت مي كنند و پس از اعلام نتيجه نيز آن را مي پذيرند؛ مشروط به اين كه با حاكميت قانون، اعتماد مردم جلب شود.

مهندس افشاني با اشاره به اين كه نتيجه تصميمات ما سال ها بعد معلوم خواهد شد، ادامه داد: اگر جوانان با شور و هيجان تصميم بگيرند در انتخابات شركت كرده و به افراد صالح، سالم و توانمندي پيش روي خود راي دهند، از اين حق محروم شوند؛ خشم فروخفته اي در آن ها ايجاد مي شود كه زماني بروز خواهد كرد.

وي تاكيد كرد: بايد تلاش كنيم شكافي را كه در جامعه ايجاد شده است كم كنيم؛ زيرا هر كس باد بكارد طوفان درو خواهد كرد، افزود: راه سعادت كشور اتحاد، همبستگي و همراهي است و اين زماني ميسر خواهد شد كه نفرت و كينه را در جامعه كم كنيم.

استاندار فارس گفت: ماندلا رهبر آفريقاي جنوبي پس از اين كه بعد از ۲۷ سال زندان و شكنجه به قدرت رسيد، زندان بان خود را مسئوليت داد و گفت: اگر او زنداني باشد من خود هنوز زندانيم هستم. و به اين ترتيب اين كشور كه سال ها در آشوب و درگيري بود با منطق گذشت بجا، آرامش پيدا كرد.

مهندس افشاني با تاكيد بر اين كه هيأت هاي اجرايي موظف هستند بر اساس نظر مراجع چهارگانه اقدام كنند و در صورت رد صلاحيت كانديداها، بايد در صورت درخواست آنان، مستندات لازم را در اين خصوص به صورت مكتوب در اختيار آنان بگذارند، افزود: در صورتي كه مدارك لازم در اختيار هيات هاي اجرايي قرار نگيرد آنان بايد كانديداها را تائيد صلاحيت كنند و به صحبت هاي شفاهي توجه نكنند.

وي گفت: قانون، استثناهايي در زمينه ارائه مكتوب مستندات به داوطلبان مشخص كرده است كه اين موارد نبايد تبديل به بهانه اي براي عدم رعايت حقوق افراد شود و بايد تلاش كنيم حقوق انسان ها را در تمام مراحل مورد توجه قرار گيرد.

استاندار فارس به موادي از قانون انتخابات اشاره كرد و با بيان اين كه همه مسئوليت اجرا بر عهده فرمانداران و هيات هاي اجرايي است، تصريح كرد: بر اساس قانون هيأت هاي اجرايي اجازه تبليغ به نفع يا بر ضد افراد در انتخابات را ندارند و همچنين بايد زمينه حضور نماينده نامزدها در حوزه هاي راي گيري را فراهم كنند.

مهندس افشاني با تاكيد بر اين كه هيأت هاي اجرايي بايد با مطالعه دقيق قانون انتخابات، بر موارد قانوني تسلط كافي داشته باشند، افزود: هيأت هاي اجرايي در صورتي كه با خريد و فروش راي روبرو شدند بايد به سرعت فرماندار را مطلع سازند و همچنين مراقب ايجاد رعب، وحشت و تطميع در جريان برگزاري انتخابات  باشند./صبح شیراز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.