تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 دی 1394 - 7:02

مدیرکل ثبت احوال استان:افزایش آمار ولادت وازدواج/افزایش چندقلو زایی

مدیرکل ثبت احوال استان:افزایش آمار ولادت وازدواج/افزایش چندقلو زایی

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)   مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد گفت: در ۹ ماهه سال ۹۴ ثبت وقایع ولادت و ازدواج در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. به گزارش“جمانیوز”محمدعلی تقوی  اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۲۰۳ مورد وقایع ولادت در این استان ثبت شد که نسبت

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)  

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد گفت: در ۹ ماهه سال ۹۴ ثبت وقایع ولادت و ازدواج در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.تقوی مدیرکل ثبت احوال

به گزارش“جمانیوز”محمدعلی تقوی  اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۲۰۳ مورد وقایع ولادت در این استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد داشته است و البته در این زمینه به نرم ۴٫۵ درصدی رشد ولادت در کشور نرسیدیم.

وی عنوان کرد: ۵۸ درصد ولادت‌های ثبت شده در این استان در مناطق شهری و ۴۲ درصد روستایی بوده و همچنین ۵۲ درصد آن نوزاد پسر و ۴۸ درصد نوزاد دختر است.

تقوی با بیان اینکه نرخ ولادت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ در هزار است، تصریح کرد: بیشترین ازدواج‌های ثبت شده مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و بهمئی و کمترین مربوط به مارگون، چرام و باشت است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد از ثبت ۵ هزار و ۷۱۳ مورد وقایع ازدواج در ۹ ماهه سال ۹۴ در این استان خبر داد و افزود: در زمینه ثبت آمار ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشتیم در حالی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ کاهش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

تقوی ابراز کرد: از تعداد ۵ هزار و ۷۱۳ مورد ازدواج در این استان ۸۱ درصد در مناطق شهری و ۱۹ درصد در روستاها ثبت شده است.

وی همچنین از ثبت یک هزار و ۹۰۴ مورد طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: بسیاری از این طلاق‌ها مربوط به استان‌های همجوار است به طوری که به دلیل فوت تنها سردفتر طلاق و ازدواج شهرستان بهبهان استان خوزستان بسیاری از ثبت طلاق‌های انجام شده مربوط به این شهرستان است.

تقوی از ۱۸۹ مورد چند قلوزایی در این استان در ۹ ماهه سال ۹۴ خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۰ مورد سه قلویی و مابقی دوقلوزایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال در مقابل فوت هر ۱۰۰ زن ۱۳۱ مورد فوت مرد داشتیم، خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت یک هزار و ۹۴۳ مورد فوتی داشتیم که ۵۹ درصد شهری و ۴۱ درصد روستایی و ۵۷ درصد مردان و ۴۳ درصد زنان بودند.

تقوی تصریح کرد: دلیل فوتی‌های ثبت شده ۶۴۱ مورد بیماری‌های قلبی و عروقی، ۲۲۰ مورد حوادث غیرعمد، ۲۳۰ مورد طرسان‎‌ها و ۲۵۴ نفر به دلیل سالخوردگی بوده است./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.