تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 دی 1394 - 8:30

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری چرام : بازارچه صنایع دستی چرام راه اندازی می شود

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری چرام : بازارچه صنایع دستی چرام راه اندازی می شود

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir) مدیرمیراث فرهنگی وصنایع دستی شهرستان چرام گفت:بازارچه صنایع دستی چرام راه اندازی می شود قاسم قائدی مدیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چرام در گفت و گو با خبرنگار جمانیوز با اشاره به فعالیتهای چشمگیر این اداره در سه ماهه اخیر اظهار داشت:برای اولین بار آموزشگاه صنایع دستی ،پژوهشی هنر

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)

مدیرمیراث فرهنگی وصنایع دستی شهرستان چرام گفت:بازارچه صنایع دستی چرام راه اندازی می شود

قایدی چرام

قاسم قائدی مدیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چرام در گفت و گو با خبرنگار جمانیوز با اشاره به فعالیتهای چشمگیر این اداره در سه ماهه اخیر اظهار داشت:برای اولین بار آموزشگاه صنایع دستی ،پژوهشی هنر ایلیاتی در راستای آموزش و تولید،توسط هنرمندان و هنرجویان این شهرستان دایر گردید.

وی افزود:این آموزشگاه دارای برند کیف صنایع دستی گلیمی بوده که در تاریخ ۹۴/۹/۲توسط معاونت محترم صنایع دستی کشور دکتر نامور رونمایی گردید.

قائدی گفت:این آموزشگاه در حال حاضر در رشته های گلیم بافی ؛معرق کاری به روی ساقه گندم و ساقه برنج و ذرت و تراش سنگ های قیمتی و البسه محلی فعال بوده و در حال آموزش به ۱۸۰نفر از هنرجویان شهرستان چرام می باشد.

به گزارش “جمانیوز” رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان چرام ابراز کرد:هم اکنون کلاس های آموزشی جهت آموزش به هنرجویان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد؛بهزیستی در سطح روستاهای بناری،سواری،آرند،القچین سفلی و مرکز شهر چرام فعالیت دارند.

قائدی با اشاره به بحث حمایت ازاز تولید کنندگان صنایع دستی گفت:تعداد ۴۰پرونده پروانه فعالیت انفرادی و ۳کارگاه تولیدی جهت دریافت تسهیلات بانکی به استان معرفی شدند.

وی در خصوص هنرجویانی که در کلاس های آموزشی صنایع دستی شرکت داشته اند بیان کرد:کارت پروانه تولیدی برای این هنرجویان صادر گردید که اکثر این هنرمندان در کارهای خانگی مشغول به کار می باشند و این اشتغال خانگی کمکی به اقتصاد معیشتی خانواده ها است.

مدیر میراث فرهنگی و صنایع دستی چرام گفت:خوشبختانه تا کنون استقبال خوبی از کلاس های آموزشی شده و با آموزش یک فرد در رشته های مذکور و صدور پروانه تولید ،زمینه اشتغال افراد را فراهم می کند.

قائدی بیان کرد:به  همت و تلاش مدیرکل محترم و پیگیری مستمر آقای وحدتی معاون صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد و از سویی رشد چشمگیر تولیدات صنایع دستی ،مجوز ساخت بازارچه صنایع دستی شهرستان چرام صادر که در روزهای آینده کار ساخت و احداث پروژه بازاچه اجرایی و عملیاتی می گردد.

رئیس میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری چرام ضمن تقدیر از هنرمندان چرامی تصریح کرد:از قدیم الایام تولیدات صنایع دستی در این شهرستان جایگاه ویژه ای داشته و هنوز افراد سالخورده ،پیشکسوت در رشته های صنایع دستی فعال هستند.

قائدی ضمن لزوم توجه و حمایت از این هنرمندان تاکید کرد:از مسئولین اجرایی شهرستان چرام انتظار داریم نگاه ویژه ای به بحث گردشگری و صنایع دستی داشته باشند ،زیرا یکی از راههای تولید و اشتغال و همچنین رونق کار برای جوان چرام است.

انتهای پیام/ع.ی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.