تاریخ انتشار : سه شنبه 13 بهمن 1394 - 6:21

کدام یک قانون شکنیم !؟/بقلم فرزاد باقرزاده

کدام یک قانون شکنیم !؟/بقلم فرزاد باقرزاده

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir) جمانیوز:بار دیگر و نوشتن چند سطری حرف حق از جانب دوست عزیزم جناب آقای سید رضا توفیقی سبب شد تا جریانات و افرادی که همواره و در همه حال رأی مردم را در عمل باور نداشته و با حربه های گوناگون سعی در تحدید حدود و تهدید ثغور آن داشته

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)

جمانیوز:بار دیگر و نوشتن چند سطری حرف حق از جانب دوست عزیزم جناب آقای سید رضا توفیقی سبب شد تا جریانات و افرادی که همواره و خودکار1در همه حال رأی مردم را در عمل باور نداشته و با حربه های گوناگون سعی در تحدید حدود و تهدید ثغور آن داشته اند ، به قول خویش دستی بر قلم برده و سعی کنند تا پاسخی غیر متقن وهمراه با چاشنی توهین و ناسزا به این مبارز دیرین و مجاهد بی پروا سخنی از سر ناچاری رانده باشند بل درمانده نباشند.

اگر تعدادی از دوستان اصول گرا به زعم خویش ماجراهای خرداد ۸۸ را تنها دلیل و موثق ترین دلیل برای اثبات عدم پایبندی اصلاح طلبان به شعار قانون مداری و یا مخالفت آنان با دموکراسی و رأی جمهور می دانند که اصلاح طلبان قادرند صدها سند و برهان در اثبات عدم اعتقاد اصولگرایان به قانون ، رأی مردم و روح دموکراسی برشمارند و به رخ آنها کشند .

اکنون بر مردم شریف و فهیم ایران به خوبی هویداست که بسیاری از مواد و اصول قانون اساسی که ارتباطی عمیق و وثیق با جمهوریت نظام ، خواست مردم و آزادی های مشروع آنان دارد در سایه بی توجهی و یا کارشکنی و مخالفت جریانات یا محافلی خاص که هیچ ارتباط معنایی و مبنایی با اصلاحطلبان ندارند معطل مانده و بر زمین گذاشته شده اند و این قانون شکنان و نقض کنندگان حقوق مسلم داخلی و حتی بین المللی به حقیقت یا دروغ خود را از نیروهای اصولگرا و ارزشی و زیر پرچم آنان می دانند . به راستی کدام طیف و جریان سیاسی طی سالهای اخیر با داشتن امکانات وسیع و با فرار از پاسخ گویی و فارغ از نقد و نظر مردم با اصول اولیه و اسلامی و انسانی متبلور در قانون اساسی کشورمان همانند اصل مصونیت از تعرض (اصل ۲۲ ) ممنوعیت هتک حرمت افراد ( اصل ۳۹ ) اصل علنی بودن محاکمات ( اصل ۱۶۵ ) ممنوعیت سانسور ، استراق سمع و تجسس اسرار خصوصی ( اصل ۲۵ ) اصل آزادی اندیشه و عقیده ( اصل ۲۳ ) آزادی مطبوعات ( اصل ۲۴ ) اصل حضور هیأت منصفه در دادگاه جرایم سیاسی و مطبوعاتی ( اصل ۱۶۸ ) و … به مخالفت علنی و روشن پرداخته است .

کدام فرد یا نهاد اصلاح طلب به خود اجازه داده است تا در مقابل حق مردم برای انتخاب نمایندگان خویش و یا حق کاندیداها برای عرضه شایستگی خویش با رد صلاحیت گسترده و فله ای بیشتر از یک جناح خاص در مقابل ملت سد و مانعی ایجاد کنند ؟

چه کسی از زبان رئیس جمهور محبوب و مردمی و اصلاح طلب ایران شنید که مخالف یا حتی دشمن خویش را خس و خاشاک بنامد و روح و روان آنان را با سخنان سخیف و نا موجه خود بیازارد ؟

کدام اصلاح طلب واقعی پس از کسب مقام و رسیدن به قدرت توده مردم را با وعده های پوچ و دروغ های بزرگ همانند ایجاد اشتغال برای ۵/۱ و یا ۵/۲ میلیون نفر در دو سال متوالی و ریشه کن کردن بیکاری و فقر و گسترش عدالت فریفت ؟

کدام اندیشمند و یا متفکر نو اندیش و تحول خواه همواره و در مناسبت های مختلف صحبت از تزئینی بودن رأی مردم و لزوم برپایی حکومت اسلامی و نه جمهوری اسلامی که بر خلاف خواست و اندیشه آن رهبر فقید و فرزانه انقلاب و حتی مخالف نیات رهبر معظم انقلاب میباشد نموده است؟

فرستادن جوانان پاک و معصوم این مرز و بوم همانند روح الامینی ها به صرف اعتراض و تظاهرات مسالمت آمیز به زندان مجرمان خطرناک و سابقه دار و شکنجه آنان و در نهایت مرگ دردناک آنها و سپس شانه خالی کردن از این گناه عظیم و نابخشودنی از یک اصلاح طلب سرزده است یا فردی کهبه راست یا دروغ خود را یک اصوالگرا و معتقد به ارزش های دروغین می نامد ؟

هجوم وحشیانه و شبانه به خوابگاههای دانشجویی و ضرب و شتم شدید دانشجویان بسیجی و مظلوم که حتی قلب معظم له را نیز به درد آورد کار نیروهای خود سر اصلاح طلب بوده است یا خود محورانی که از اصول خود ساخته و کاذب دم می زنند ؟

بر هم زدن سخنرانی های افراد صاحب اندیشه و جایگاه همانند مطهری ها و لاریجانی ها و عزیزانی همچون حجج اسلام یونسی ، منتجب نیا ، هادی خامنه ای و اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر که با کسب مجوز از نهادهای قانونی قصد ابراز نظر و اظهار عقیده خود را داشته اند و حتی در جدید ترین خودسری های خویش با حمله به سفارت کشور عربستان موجبات بروز مشکلات فراوان منطقه ای و بین المللی را برای کشور و نظام فراهم کرده اند توسط مدعیان دروغین ولایت مداری صورت می گیرد یا افراد و گروه های معتقد به آرمان های اصلاح طلبی ؟

تحریف سخنرانی ها ، بولتن سازی ها ، مچ گیری ها ، برچسب زنیها ، دشمن تراشی ها ، خودی و ناخودی کردن ها و مخالف خود را محارب با خدا خواندن در قاموس مدعیان کدام طیف سیاسی می گنجد ؟

و در نهایت کدام نهاد یا جریان وابسته به اصلاح طلبان را می شناسید که با حمایت چشم بسته و بی چون و چرا از یک فرد و جریان انحرافی حامی آن به عنوان معجزه هزاره ی سوم و شخصی انقلابی و پاک دست و پر کار و … یکی از ناپاک ترین و فاسد ترین دولتهای طول تاریخ کشور را به مردم عزیزمان معرفی کند و با بستن راه هرگونه انتقاد دلسوزانه از طریق مطبوعات مستقل یا مخالف زمینه این بلای عظیم را بر سر مردم فراهم نماید و آخر کار به جای پذیرش این شکست و درس گرفتن از آن بازی من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود راه بیاندازند ؟

و موارد بی شمار دیگری که می توان گفت و نوشت و شنید اما با پرهیز از اطاله کلام عقل و وجدان این دوستان اصولگرا را تنها به بررسی تطبیقی همین چند نکته ارجاع می دهیم تا خود حدیث مفصل بخوانند از این مجمل …

پس قانون شکنی و بی احترامی به آن و عدم پذیرش ساز و کارهای دمکراتیک توسط برخی مدعیان اصوالگرایی برای عقیم کردن حضور مردم در صحنه صدها ۹ دی دیگر را می تواند برای خود بسازد !!! اما دریافت و فهم اینکه مردم چه می خواهند و چه می گویند و روش کدام جریان را در اداره امور بیشتر می پسندند و کدام طیف سیاسی را قانون مدار تر می دانند کاری بس ساده و پیش پا افتاده است کافی ست همه به خواست و انتخاب مردم در عمل ( نه در شعار ) تن دهیم ، انتخاب را به خود آنان واگذاریم ، دستشان 

را با تأیید کاندیدا های مختلف و سلایق گوناگون برای تبلور اراده خویش باز گذاریم تا ببینیم واقعیت جاری در دل و اذهان مردم نجیب و بلند نظر این ملک و بوم چیست و آنها چه و که را می خواهند ، به امید حق ان شاء الله .

((فرزاد باقرزاده))

والسلام

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.