تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 اسفند 1394 - 10:33

با حضور مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد:افتتاح شانزدهمین طرح ملی ایمنی سلامت مسافران نوروزی در چرام+تصاویر

با حضور مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد:افتتاح شانزدهمین طرح ملی ایمنی سلامت مسافران نوروزی در چرام+تصاویر

 پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir) به گزارش پایگاه خبری   تحلیلی جمانیوز و به نقل از صبح خرد صبح امروز با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد؛معاون فرماندار چرام؛بخشدار مرکزی و مدیر جمعیت هلال احمر این شهرستان شانزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در شهرستان چرام ورودی چشمه بلقیس افتتاح گردید.  

 پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)

به گزارش پایگاه خبری   تحلیلی جمانیوز و به نقل از صبح خرد صبح امروز با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد؛معاون فرماندار چرام؛بخشدار مرکزی و مدیر جمعیت هلال احمر این شهرستان شانزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در شهرستان چرام ورودی چشمه بلقیس افتتاح گردید.  

مسعود مثنوی مدیر عامل  جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در  گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت های این سازمان در  ایام نوروز اظهار کرد:‌ جمعیت هلال‌احمر استان با اجرای سه طرح نوروزی در ایام نوروز ۹۵ از ۲۶ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۵ در خدمت مسافرین نوروزی است.

وی گفت: طرح امداد و نجات نوروزی اولین طرح هلال‌احمر است که در آن استقرار ۱۴ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان را خواهیم داشت.

مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در تکمیل اظهارات خود در خصوص این طرح گفت: استقرار ۴۵ خودروی امدادی و آمبولانس، فعالیت ۱۵۰ نفر نجاتگر و امدادگر، آماده‌باش تیم توانا (تیم امدادی خواهران)، فعالیت ۹ کشیک امدادی در استان و شهرستان‌ها، پاسخگو بودن ندای امدادی ۱۱۲ در شبانه‌روز و استقرار بالگرد امدادی در محورهای مواصلاتی استان در این طرح اجرا می‌شود.

مثنوی به دومین طرح هلال‌احمر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی «استقبال و راهنمایی مسافرین» با شعار بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم طرح دوم ما در هلال‌احمر است.

وی گفت: استقرار ۱۵ پست ثابت در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های استان، ۶ پست سیار، ۱۴ خیمه نماز، ۱۴ ایستگاه سلامت، ۱۴ فضای دوستدار کودک، ۱۴ چادر فرهنگی و فعالیت بیش از ۷۰۰ جوان داوطلب در این طرح اجرا می‌شود.

مدیرعامل هلال‌احمر استان به طرح داوطلب‌یار امداد و نجات به عنوان سومین طرح هلال‌احمر در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: استقرار ۶۰ پزشک و پیراپزشک داوطلب در ۶ پایگاه در محورهای مواصلاتی و ارائه خدمات درمانی رایگان، تست فشار خون، درمان سرپایی در مجموع ۴۱ پایگاه طرح نوروزی هلال‌احمر در سطح استان با استقرار ۷۰ خودروی امدادی، آمبولانس و اداری و فعالیت بیش از ۹۰۰ نفر در زمینه فعالیت‌های امدادی، استقبال و راهنمایی مسافرین، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از ۲۶ اسفند ۹۴ لغایت ۱۵ فروردین ۹۵ خدمت‌رسانی می‌کنند.

مثنوی با اشاره به افتتاح پست های امداد و نجات در شهرستان چرام گفت:در این شهرستان ضمن آمادگی در فعالیت های امداد و نجات ۳پست امداد و نجات آماده پذیرایی به مردم و مسافران نوروزی و گردشگران در شهرستان چرام است.

وی در پاسخ به خبرنگار جمانیوز در رابطه با عدم ساختمان مناسب هلال احمر چرام گفت:مشکل ما در احداث ساختمان بحث تامین زمین مناسب بود که متاسفانه زمینی که معیارهای مناسب را داشته باشد تهیه نشد.

مثنوی تاکید کرد :با توجه به سخت گذر بودن جاده سادات به یاسوج و مشکلاتی که در فصل زمستان پیش آمد ،پایگاه امداد و نجات جاده ای در منطقه جوخانه احداث می شود که جز اولویت های ما در این سازمان است.

که انشالله با تهیه زمین از منابع ملی که مراحل نهایی آن را طی می کند در سال آینده این پایگاه احداث شود.

همچنین سید حسین بهنامیان ریس جمعیت هلال احمر شهرستان چرام در گفت و گو با خبرنگار جمانیوز اعلام کرد:۱۶۰عضو جوان در ورودی دهدشت ؛سرفاریاب و باشت فعالیت می کنند.

بهنامیان افزود:برای سلامت مسافران نوروزی ۱۵پزشک و پیراپزشک عضو داوطلب انواع تست های پزشکی و معاینه را به صورت داوطلبانه انجام می دهند.

 

IMG-20160317-WA0041                                                                                                            IMG-20160317-WA0042                                                                                                                 IMG-20160317-WA0043                                                                                                              IMG-20160317-WA0045

IMG-20160317-WA0048                                                                                                           IMG-20160317-WA0047                                                                                                            IMG-20160317-WA0050                                                                                                                IMG-20160317-WA0051

 

 پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.