تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1395 - 7:32

گلایه شدید دهیاران چرام از مسئولان ؛ چرا از دادن سهمیه قیر رایگان به روستاهای چرام خودداری می کنید؟

گلایه شدید  دهیاران چرام از مسئولان ؛ چرا از دادن سهمیه قیر رایگان به روستاهای چرام خودداری می کنید؟

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir) (صبح خرد)  شهرستان چرام از جمله شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد که روستاهای آن بخصوص در بخش مرکزی نقش مهمی در تولیدات کشاورزی و دامی دارد که نیازمند توجه بیشتر به زیر ساخت ها برای تشویق مردم به ماندن در این روستاها و عدم مهاجرت به شهرها و مناطق

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir) (صبح خرد) 

شهرستان چرام از جمله شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد که روستاهای آن بخصوص در بخش مرکزی نقش مهمی در تولیدات کشاورزی و IMG-20160405-WA0018دامی دارد که نیازمند توجه بیشتر به زیر ساخت ها برای تشویق مردم به ماندن در این روستاها و عدم مهاجرت به شهرها و مناطق دیگر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی“جمانیوز”(صبح خرد)،شهرستان چرام از جمله شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد که روستاهای آن بخصوص در بخش مرکزی نقش مهمی در تولیدات کشاورزی و دامی دارد که نیازمند توجه بیشتر به زیر ساخت ها برای تشویق مردم به ماندن در این روستاها و عدم مهاجرت به شهرها و مناطق دیگر شود.

اما در این میان و طی یکی دو سال گذشته علیرغم کمبود منابع مالی ،اما با تلاش و پیگیری دهیاران و اعضای شوراهای روستا تحولات خوبی در روستاها بخصوص بخش مرکزی چرام در روستاهای کره شهبازی،القچین سفلی،بردیان و شیرازی انجام شده اما در این بین بی توجهی مسئولان استانی و شهرستانی بخصوص فرماندار چرام همه آنها را دلسرد نموده و موجب نارضایتی مردم از وضع موجود و تبعیض توسط این مسئولان شده است.

تعداد زیادی از اعضای شورای روستاها و دهیاران روستاهای بخش چرام در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی “جمانیوز”(صبح خرد)چرام مشکلات روستاهای خود را تشریح و خواستار انعکاس رسانه ای این معضلات شدند .

در سنوات گذشته آن قدر در خدمت رسانی به روستاها کاهلی شد که ناگاه روستاها خالی از سکنه شد این در حالیست که اولویت اصلی در جوامع توسعه گرا توجه به امور زیر بنایی روستاها است که ظاهرا مسئولان استانی و شهرستانی از قافله علم روز عقب افتاده و نتوانسته اند این موضوع را درک نمایند.

**علی پور عضو شورای روستا کره شهبازی:۲۵۰میلیون هزینه زیرسازی معابر شد

علی پور از اعضای شورای روستای کره شهبازی(شهرک)و از روستاهای شاخص بخش مرکزی چرام در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد:از شهریورماه IMG-20160405-WA0007تاکنون همه کارهای اولیه برای آسفالت روستا آماده شده اما متاسفانه مدیرکل غیربومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بدون توجه به شرایط روستا و هزینه های زیاد زیر سازی انجام گرفته از دادن سهمیه قیر به روستاهای بخش مرکزی چرام و بخصوص کره شهبازی کوتاهی می کند و توجهی به درخواست ها ندارد.

وی افزود:دهیاری ها علیرغم کمبود منابع مالی به تبع شرایط مالی و اقتصادی کشور ولی با تلاش بی وقفه کارهای انجام داده انداما این دهیاری ها تا خرخره بدهکار شده اند و یکی از این دهیاران بدهکار دهیاری روستای کره شهبازی(شهرک چرام) می باشدکه تاکنون مبلغی بالغ بر ۲۵۰میلیون تومان هزینه زیر سازی خیابانها و کوچه های این روستای بزرگ در کنار باغ زیبای چشمه بلقیس و چشمه تفریحی برکنا شده است.

داوود علی پور عضو شورای روستای شهرک در گفت و گو با خبرنگار جمانیوز چرام تاکید کرد:طی ۶ماه گذشته پنج بار زیر سازی روستای کره شهبازی ترمیم شده اما به علت ندادن سهمیه قیر و خودداری مسئولان از این امر باعث خسارت آوردن به این زیر ساخت ها و همچنین متحمل شدن هزینه های اضافی و بدهکاری این دهیاری شده است.

وی ضمن انتقاد از مسئولان از عدم توجه و سهل انگاری فرمانداری چرام در خصوص پیگیری سهمیه قیر رایگان و آسفالت کره شهبازی بیان کرد:چرا مردم روستاهای شهرستان چرام در فکر کوچ به شهرها و ترک دیار خود هستند فقط به دلیل بی توجهی بعضی از مسئولین و دادن شعارها و دادن وعده های توخالی است .

عضو شورای روستای شهرک تصریح کرد:مشکلات روستای خود را از سال گذشته به اطلاع تمامی مسئولان از جمله بنیاد مسکن چرام و استان،امام جمعه چرام؛فرمانداری و بخشداری چرام،و حتی نماینده محترم گچساران و باشت رساندیم اما متاسفانه تاکنون نتیجه ای حاصل نشده که امیدواریم بیشتر از این مردم را منتظر نگذارند.

**وعده های مسئولان استانی در مورد سهمیه قیر رایگان به روستاها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “جمانیوز” (صبح خرد)،مسئولان استانی در سال گذشته بارها از اختصاص سهمیه قیر رایگان به روستاهای مناطق استان خبر دادند که این پایگاه خبری به صحبت های مسئولان در چندماه گذشته در این خصوص پرداخته که قابل توجه است.

پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بهمن ماه سال گذشته در شهرستان دنا اعلام کرد:۲۸هزار تن قیر رایگان در بین شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

معاون عمرانی استاندار به بهسازی و آسفالت محورهای روستایی در این استان را از خدمات دولت هنوان و از آمادگی استانداری برای توزیع قیر رایگان خبر داد.

نبک اقبالی با بیان اینکه ۲۱۸روستا در کهگیلویه و بویراحمد از سهمیه قیر رایگان برخوردار هستند بیان کرد:از فرمانداران سایر شهرستان ها می خواهیم در خواست سهمیه قیر رایگان را به استانداری اعلام کنند که شهرستان های گچساران ؛بویراحمد و دنا از بقیه شهرستان ها در قضیه قیر رایگان از بقیه جلوترند.

با این صحبت های معاون استاندار این سوال پیش می آید آیا فرماندار چرام در خصوص پیگیری درخواست سهمیه قیر رایگان روستاهای بخش مرکزی چرام سعهل انگاری کرده یا نه؟که با توجه به وضعیت موجود شواهد ،نشان از سهل انگاری فرمانداری چرام خبر می دهد.

اما مسئولان بنیاد مسکن هم در سال گذشته و به کرات در جلسات مختلف اعلام کردند:معابر روستایی که توسط دهیاری ها زیر سازی می شود بدون هیچ هیچ محدودیتی آسفالت خواهند شد که نشان می دهد وعده ای بیش نبوده بخصوص در بخش چرام.

**دهیار القچین سفلی:۳۵هزار متر مربع زیر سازی در معابر روستای القچین سفلی انجام شد.

عطاالله علیزاده دهیار خستگی ناپذیر روستای القچین سفلی که علاوه بر کارهای عمرانی در بحث فرهنگی پیشرو می باشد در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی جمانیوز بیان کرد:بنابر وظیفه و همچنین وعده های مسئولان نسبت به بهسازی و زیر سازی معابر روستای القچین سفلی با کمک شورا و مردم ،بالای ۳۵ هزار متر مربع زیر سازی انجام دادیم که هزینه ای بالغ بر ۸۰میلیون تومان بوده و کاملا قرضی کار کردیم به امید مسئولان اما تاکنون هیچ پولی برای زیر سازی به دهیاری داده نشده  است.

IMG-20160405-WA0044 IMG-20160405-WA0021

علیزاده از پیگیری این مشکل خبر داد و گفت:علت توقیف کار به قول بخشدار چرام , تمام شدن قیر دانست .

این دهیار در صحبتی جالب بیان کرد:علت آسفالت روستاهای سرفاریاب و شیرازی را از افسردیر بخشدار چرام سوال کردم که چرا روستاهای محل سکونت اقوام فرماندار که همان بخش سرفاریاب و روستای شیرازی از اقوام بخشدار می باشند آسفالت شده است که بخشدار در  جواب ما گفت:جدشان کمک کرده است!!!

همچنین رمضانپور دهیار شهرک با انتقاد از بی توجهی فرماندار و مسئولان به روستاهای بخش چرام و این همه کار انجام شده برای زیر سازی بیان کرد:چطور برای روستاهای بخش سرفاریاب قیر هست اما برای بخش چرام نیست که این شائبه را در ذهن مردم بوجود می آورد که توسط مسئولان تبعیض قائل می شود و مردم مرتب در این خصوص از ما سوال دارند و تحت فشار هستیم که انمیدواریم فرماندار و دیگر مسئولان پاسخ قانع کننده ای به مردم بدهند.IMG-20160405-WA0007 IMG-20160405-WA0005

پایگاه خبری تحلیلی “جمانیوز”(صبح خرد) این آمادگی را دارد که جواب مسئولان استانی و شهرستانی را در این خصوص در همین پایگاه خبری اطلاع رسانی نماید و امیدواریم که مشکل روستاهای بخش چرام در مرتفع شود چراکه سال جدید به فرموده مقام معظم رهبری سال “اقدام و عمل “می باشد.

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir) (صبح خرد) 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.