تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1395 - 15:19

جوابیه فرمانداری لنده به دو هفته نامه حدیث یاران / همواره پاسخگو بوده وهستیم

جوابیه فرمانداری لنده به دو هفته نامه حدیث یاران / همواره پاسخگو بوده وهستیم

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir) (صبح خرد) بسمه تعالی مدیر مسیول محترم دو هفته نامه حدیث یاران با سلام و آرزوی سالی پرخیر و برکت برای همه ملت شریف ایران و جنابعالی ، همگام با دگردیسی در بهار طبیعت ، پوست اندازی نوینی را در اجرای رسالت رسانه ای برای جنابعالی در سال جدید آرزومندم

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir) (صبح خرد)

بسمه تعالی
مدیر مسیول محترم دو هفته نامه حدیث یاران

با سلام و آرزوی سالی پرخیر و برکت برای همه ملت شریف ایران و جنابعالی ، همگام با دگردیسی در بهار طبیعت ، پوست اندازی نوینی را در اجرای جوابیهرسالت رسانه ای برای جنابعالی در سال جدید آرزومندم .
نمی دانم اصطلاح روزنامه نگاری زرد (yello journalism) را شنیده اید ؟ اصطلاحی که در اوایل دهه ۸۰ میلادی در بازتعریف روزنامه هایی به کار گرفته شد که به جای تولید خبر برای مردم به تولید خبر برای بازار روی آورده بودند . این صنف روزنامه ها مانند newyork world به سردبیری ژوزف پولیترز برای جذب حداکثری مخاطبین به هر شیوه ای متوسل می شدند . به نظر می رسد شما در رسالت رسانه ای خود مغفول مانده اید . زیرا درجه دلسوزی جنابعالی برای مردم بسته به موقعیت زمانی تغییر میکند . در یک دوره هشت ساله انحرافات دینی ، فقر ، اختلاسهای میلیاردی و … زبان در کام کشیدید اما در سه سال عمر کوتاه این دولت ، بارها و بارها دایه دلسوزتر از مادر شده اید . رسانه ها چه مکتوب و چه غیر مکتوب بایدفریاد حق خواهی ملت باشند . رسانه ها و مطبوعات سوپاپ اطمینان دولتها نیستند بلکه شاخکهای حساس جامعه هستند که در هر لحظه باید اوضاع جامعه را رصد کنند . این سنسورها نباید سلیقه ای عمل کنند . دریغ از یک مطلب انتقادی در جریده حضرتعالی از سال ۸۴ تا ۹۲ . اما الا ماشالله از ۹۲ تاکنون . پس در مطلع کلامم با تکیه بر این استدلال برای حضرتعالی آرزوی عاقبت به خیری کرده ام .
باید عرض کنم همان پیامبری که شما در ابتدای کلامتان او را برای اتمام و اکمال دین و اخلاق ستودید در حدیثی دیگر می فرماید الحق ثقیل و مر و الباطل خفیف و حلو . ورب شهوه الساعه تورث حزنا طویلا . حق سنگین و تلخ است و باطل سبک و شیرین . چه بسا خواهش و هوا و هوسی که لحظه ای بیش نمی ماند اما غم و اندوهی طولانی به دنبال دارد .
در باب پاسخگویی این دولت باید عرض کنم تنها دری که همواره به روی اهالی رسانه باز بوده است درب فرمانداری لنده بود که برخی از این دوستان از آن به عنوان خانه دوم خود یاد میکنند . ما همواره پاسخگو بوده و هستیم .
در پاسخ به بند دوم مرقومه حضرتعالی ، اتفاقا جوابیه فرمانداری لنده کاملا در راستای پاسخ به مطلب چاپی آن نشریه بوده است . شما به بهانه یک اظهار نظر کاملا قانونی از سوی اینجانب خدمات دولت در شهرستان را نادیده انگاشتید و ترک تازی نموده اید . از باب یادآوری مشکلات شهرستان جای تحسین دارد اما تنها نیمه خالی لیوان را دیدن شرط انصاف نیست .
در باره چینش هیات های اجرایی ، علیرغم آنکه قانون دست دولت را برای انتخاب هیات های اجرایی انتخابات باز گذاشته اما وزارت کشور با اتکا به اصل جمهوریت نظام و با اعتماد به معتمدین هر شهرستان و در یک فرایند کاملا قانونمند ( رای گیری ) اقدام به چینش هیات های اجرایی نموده که ۵۰ درصد هیات اجرایی منتسب به طیف ادعایی حضرتعالی است .
در پاسخ به تعداد آرای منتسب به دولت ، ضمن ارج نهادن به انتخاب مردم و تبریک به منتخب مردم در شهرستان فهیم و فرهنگ دوست لنده با وجود سنگ اندازی ها و تشویش افکار عمومی از جمله بایکوت رسانه ای خدمات دولت و رد گسترده نیروهای شاخص حامی دولت ، فراوانی سبد آرای موافق دولت با همین تعداد جای بسی شکرگزاری دارد .
در پاسخ به تحلیل جنابعالی ازتحلیل نتایج ماراتن سیاسی انتخابات، در سطح کلان اولا حلاوت و پیروزی در وهله اول از آن رهبر معظم انقلاب بوده که با ارشادات خود زمینه جذب حداکثری حضور مردم را فراهم نموده سپس مردم و در پایان جریانات سیاسی حاضر در این انتخابات . اما بدون شک منبع موثق خبری حضرتعالی بولتن های خبری محرمانه ای است که از مراکزی همچون بنگاه کیهان منتشر میشود و همنوا با سیاستهای رژیم اسراییل موفقیتهای دولت اعتدال را در آوردگاه سیاسی جهان بر نمی تابند و علیرغم اعتمادی که رهبر فرزانه انقلاب به فرزندان خود در نبرد نابرابر دیپلماسی هسته ای بارها و بارها در فرمایشات معظم له نمود پیدا کرده ، همچنان چون فرجام برجام را موافق تمایلات حزبی خود نمی دیدند به هر بهانه ای به آن می تاختند . هر چند دولت به عنوان عامل اجرای انتخابات همواره بر بیطرفی تاکید کرده اما شما را ارجاع میدهم به آخرین نتایج تحلیل انتخاباتی مجلس دهم در رسانه های داخلی که ۸۷ نفر از موافقین دولت و ۷۶ نفر از منتقدین و مخالفین دولت بوده اند ، گذشته از منتخبینی که بنا بدلایلی که از ذکر آنها معذورم با پرچم مستقل وارد میدان سیاست شده اند اما گفتمانی موافق دولت دارند و در تمامی حوزه هایی که به دور دوم کشیده شدند نامزدهای موافق دولت حضور دارند .
در زمینه توافق مجالس با دولتها اتفاقا این از امتیازات مثبت هر دولتی است که در زمان صدارت خود مجلسی مخالف با دولت تشکیل شود زیرا این امر نشانگر اصل امانتداری در انتخابات برای دولتهاست و از سوی دیگر دولت و مجلس مخالف برای خدمت به مردم رقابت میکنند. اما نه مجلسی که حاشیه آن پررنگ تر از متن باشد ، نه مجلسی که به جای تصویب قوانین به سهم خواهی از وزرا بپردازد و برای ثبات یک مدیر کل و مدیر یک شهرستان موافق با خود از استیضاح وزیر کوتاه بیاید .
جناب آقای سیاوش : شک نکنید مردم به عملکرد رای میدهند . ما هم معتقدیم رای مناطق لرد نشین سعادت آباد تهران با لر نشین استان ما در تعیین سرنوشت خود بالانس کامل دارند و فقط از باب مثال به رای تهران اشاره کردیم .
از پاسخگویی به برخی از مسایل مطروحه از جمله انتخابات سال ۸۸ بنا به محدودیتهای جایگاه حقوقی اینجانب ، معذورم زیرا تجربه نشان داده همفکران حضرتعالی،ماقال را بر هدف اصلی مقال ترجیح داده و با رنگ و لعاب دادن به آنچه گفته میشود از آن به عنوان سندی در کیفرخواست علیه افراد به کار می برند . بنابراین این ناخنک زدن و ورود حضرتعالی را به برخی حریم بیراهه و تناول میوه ممنوعه بی جواب میگذارم و ضمن تبعیت از اتخاذ سیاستهای کلی نظام در این موضوع خاص ، قضاوت را به خوانندگان فهیم واگذار میکنم .
در پاسخ به نیم درصد اختلاف رای رییس دولت تدبیر و امید و گفتمان اعتدال باید عرض کنم اتفاقا ظرایف و شیرینی های جمهوریت نظام به همین نیم درصدهاست که یک گفتمان مطلوب ملت بدون اهرم فشار و تنها با تکیه بر ظرفیت ملت بر گفتمانی فایق می آید که با عصای دست قرار دادن ارزشهای اصیل نظام ، سعی بر تثبیت قدرت دارد .
آری دغدغه های مردم هر شهرستان برگرفته از بافت و موقعیتی است که در آن زندگی میکنند اما بنا نیست ندانم کاریها و قصورات دولتهای قبل یک شبه در این شهرستان حل شود . ما هم معتقدیم حق مردم این شهرستان به طور کامل ادا نشده است و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود .
در بخشی از صحبت های خود ، پروژه های به بهره برداری رسیده در این شهرستان را رد کردید . کاملا درست می فرمایید . آلبوم خاطرات این استان پر است از پروژ های اسمی و کلنگ زده ای که هر کدام در یک تصمیم فله ای به تصویب رسیده اند اما دریغ از پرداخت اعتبار . به به و چه چه آن فقط یکماه بعد از تصویب بوده و بس .
این پروژ های اسمی کار را به جایی رسانده بود که دولت از تخصیص اعتبارات عمرانی جدید و تعریف پروژه های جدید در بودجه خودداری کرده و اعتبارات عمرانی را به چاله چوله ها ایجاد شده از جمله مطالبات پیمانکاران از دولت قبل اختصاص داد .
جناب سیاوش : با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشود . به عنوان مثال پروژه دشت آبلش در اواخر سال ۸۲ در دولت اصلاحات کلید خورد و ساخت مخزن و پمپاژ مربوط به آن دولت بوده در دولت بعد روند کار به طور کامل متوقف تا سال ۱۳۹۲ یعنی ابتدای استقرار دولت یازدهم با تخصیص اعتباری بالغ بر هشت میلیاردتومان به بهره برداری رسید . و یا ساختمان شهرداری لنده تا زمان استقرار دولت یازدهم فقط اسکلتی با اعتباراتی که از محل درآمد شهرداری وصول شده بود مجموعا ۲۵ درصد روند پیشرفت داشته و با تخصیص اعتبارات جدید از ناحیه دولت به بهره برداری رسید که شما افتتاح آن را به نفع دولت قبل مصادره میکنید .
در ارتباط با راه ارتباطی لنده به دهدشت و پاطاوه باید به عرض مردم شریف برسانیم که در دولت قبل ، یک راه فرعی درجه سه برای این مسیر تعریف شده بود که این طرح در دولت جدید مورد قبول قرار نگرفت و با بازتعریف مجدد این راه در قالب طرح مطالعاتی در اسفند ۹۲ مورد درخواست قرار گرفت و پس از پذیرش در وزارت راه، طرح مطالعاتی اصلی در سال ۱۳۹۳ صورت گرفت و در اردیبهشت سال ۹۴ کلنگ زنی آن صورت گرفت و اگر معارضات مردمی نبود تا اکنون بیش از چهل درصد پیشرفت کرده بود .
در ارتباط با سایر پروژه ها، تاریخ طرح و تاریخ تصویب و تخصیص اعتبار و شروع و اتمام کار کاملا مشخص می باشد و هر از گاهی طرحی در کمتر از شش ماه به بهره برداری می رسید که تمامی اسناد آن موجود است .
نامه چهار وزیر به رییس دولت در رابطه با رکود بی سابقه حاکی از حاکمیت تخصص و شفافیت در هیات دولت است . حتما آمار کذایی و عزل وزیر به دلیل مخالفت با پیشنهادات فله ای رییس دولت و حاکمیت احساس و تبعیت از هیجانات پوپولیستی مطلوب جنابعالی است . عزل وزیر بهداشت و درمان ، منازعات با رییس کل بانک مرکزی وقت ، حذف سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان قلب تپنده ی اقتصاد و صافی هزینه کردها ، عزل وزیر در سفر ، خانه نشینی و دهن کجی به نظام ولایی مطلوب شماست که این دولت فارغ از این دست اقدامات با تکیه بر عقلانیت،َ خشت بر خشت گذاشته و آرام آرام رونق اقتصادی به کشور باز خواهد گشت .
راستی از قضا تخم مرغهای سبد مذاکرات هسته ای که به آن اشاره کردید نرسیده به پاییز جوجه شده اند . هرچند بازگشت رونق به اقتصاد زمان بر است اما صف بنگاههای اقتصادی خارجی برای ورود به بازار سرمایه گذاری ایران عزیز دلیلی بر این مدعاست .
در پایان ضمن پوزش از خوانندگان عزیز به دلیل اطاله کلام و اعلام آمادگی برای پاسخگویی به مردم فهیم این شهرستان ، از محول الاحوال آرزوی تغییر به حال خوش برای مردم فرهنگ پرور و فرهنگ دوست شهرستان لنده آرزومندم .

روابط عمومی فرمانداری لنده

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir) (صبح خرد)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.