تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1395 - 10:04

رئیس دادگستری گچساران خبر داد:پیگیری پرونده فساد مالی در شرکت نفت و شورای شهر گچساران

رئیس دادگستری گچساران خبر داد:پیگیری پرونده فساد مالی در شرکت نفت و شورای شهر گچساران

پایگاه خبری تحلیلی صبح خرد(جمانیوز) صبح امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست خبری رییس دادگستری،دادستان و رئیس زندان گچساران با اصحاب رسانه برگزار و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. به گزارش صبح خرد،رضا میشان رئیس جدید دادگستری گچساران در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه نقش جریانات سیاسی در انتصاب شما را چطور ارزیابی می

پایگاه خبری تحلیلی صبح خرد(جمانیوز)

صبح امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست خبری رییس دادگستری،دادستان و رئیس زندان گچساران با اصحاب رسانه برگزار و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش صبح خرد،رضا میشان رئیس جدید دادگستری گچساران در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه نقش جریانات سیاسی در انتصاب شما را چطور ارزیابی می کنید و چرا از آقای تاجگردون در مراسم معارفه خود تشکر نمودید گفت:بنده تاکنون به جزء روز گذشته در نماز جمعه آقای تاجگردون را از نزدیک زیارت نکرده ام و در مراسم معارفه خود از وی  تشکر نکرده ام و ارتباط ما تنها در حد پیامک تبریک ایشان و پاسخ بنده بوده است.

رئیس دادگستری گچساران نقش جریانات سیاسی در انتصاب خود را رد کرد و اظهار داشت:تنها از نماینده شهر درخواست کردم به دلیل فرسوده بودن ساختمان دادگستری که در شان و جوابگوی نیاز های مردم عزیز گچساران نیست ورود کرده و به تجهیز و راه اندازی ساختمان جدید کمک نماید.

IMG_20160625_125054

میشان در پاسخ به سوال دیگری پیرامون بی اعتمادی یا کم اعتمادی مردم نسبت به عملکرد دستگاه قضایی گفت:در سال گذشته بیش از ۶۰ هزار ارباب رجوع داشته ایم که همه آنها مدعی هستند حقوقشان تضییع شده است که در مواردی که برخی از کسانی که به نوعی از رای دستگاه قضا ناراضی هستند شروع به شایعه سازی بر علیه دستگاه قضایی کرده که ناجوانمردانه است.

میشان از دیگر عوامل بوجود آمدن شبهه پیرامون عملکرد دستگاه قضایی را طولانی شدن برخی پرونده ها و عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی به دلیل وجود برخی محدودیت های قانونی در اطلاع رسانی به جزئیات برخی پرونده ها دانست و بیان داشت که این عدم اطلاع رسانی باعث می گردد برخی ها گمان کنند که کاری صورت نمی گیرد اما مردم عزیز بدانند قوه قضاییه وام دار گروه،شخص و جریانی نیست و با کسی هم شوخی نداشته و احدی حق دخالت در تصمیمات قضایی را نداشته  و با قاطعیت در احقاق حقوق مردم عمل خواهیم کرد.

رییس دادگستری گچساران در ادامه پرسش و پاسخ با خبرنگاران اظهار داشت:در سال گذشته ۲۵ درصد کاهش ورودی پرونده نسبت به سال ۹۳ داشته ایم که تلاش می شود در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ این سیر نزولی کاهش پرونده ادامه داشته باشد.

IMG_20160625_125104
رضا میشان پیرامون سوالی در مورد اختلاس و فساد مالی در گچساران اظهار داشت:دو پرونده فساد مالی در اداره شرکت نفت گچساران و شورای شهر دوگنبدان در حال پیگیری است که متهمان در مرحله تحقیقات و آخرین دفاع قرار دارند که به زودی برای صدور حکم به مقامات قضایی تحویل داده می شوند.

وی در مورود پرونده شرکت نفت نیز گفت:این پرونده به مرحله کارشناسی رسیده و متهمان با وثیقه سنگین آزاد شدند.
رئیس دادگستری گچساران در زمینه عملکرد دادگستری در حفظ منابع ملی اظهار داشت:در سال گذشته ۵۳ مورد پرونده تشکیل شد که در ۳۵ مورد آن حکم به نفع اداره منابع طبیعی صادر و حدود ده هکتار زمین ملی با حکنم قضایی برگردانده شد.

نارکی رئیس زندان گچساران نیز در این نشست در مورد آمار زندانیان در زندان گچساران گفت:تا تاریخ ۳۱ خرداد امسال ۳۷۲ نفر زندانی در زندان گچساران دوره محکومیت خود را می گذرانند که دلیل کاهش تعداد زندانیان در گچساران  راه اندازی زندان شهرستان دهدشت بوده که دیگر محکومان شهرهای اطراف گچساران  به دهدشت منتقل می شوند.
وی از تعداد ۳۷۲ زندانی زندان گچساران حدود ۷۳ نفر را زندانی محکوم به دیه عنوان کرد و گفت ۷۵ زندانی در مرخصی به سر می برند.

نارکی نحوه برخورد با زندانیان را خوب توصیف کرد و گفت:ما طبق برنمه غذایی مشخص به زندانیان وعده های غذایی می دهیم و با آنان نیز بر اساس کرامت انسانی برخورد کرده و مخالف هر گونه خشونت گری با زندانیان بو ده ایم./فانوس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.