تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1396 - 14:02

“منطقیان تنها نیست”

“منطقیان تنها نیست”

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir) محمود منطقیان معلم استوار دهه های دور تا امروز و از پیشگامان جریان و گفتمان اصلاح طلبی در استان کهگیلویه و بویراحمد، از وی بعنوان الگوی استواری و ثبات اندیشه یاد می شود؛ اما کم نیستند مثابه محمود منطقیان و در تقابل با مخالفین و دشمنانی در گوشه و کنار که

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir)

محمود منطقیان معلم استوار دهه های دور تا امروز و از پیشگامان جریان و گفتمان اصلاح طلبی در استان کهگیلویه و بویراحمد، از وی بعنوان الگوی استواری و ثبات اندیشه یاد می شود؛ اما کم نیستند مثابه محمود منطقیان و در تقابل با مخالفین و دشمنانی در گوشه و کنار که به بهانه های واهی تهمت ها و هتاکی هایی فزاینده نثار معلم دیروز و راهبر گفتمان امروز می کنند.

 

بیژن کاظمی کیان؛ انتخابات بلادرنگ یکی از اصول و ارزشهایی است که دموکراسی به جامعه بشری ارزانی نمود تا انسان ها با گفتمان و عقلانیت جامعه را مدیریت و همگان را در تصمیماتی که به عموم جامعه مرتبط است سهیم و فواید و طعم یکپارچگی را به انسان ها بچشاند.
در جامعه سنتی ما انتخابات ماوایی برای بیرون راندن عقده های شخصی، تهمت ها و هتاکی های نابخردانه که کرامت انسان ها را خدشه دار، سبب آزردگی دلها و فاصله گرفتن آدمها از اساس انسانیت می شود؛ سالهاست کابوسی برای محدود افراد اخلاقمدار و انسانهایی با ثبات و سواد شده است.
در سرزمین ما گاه آراء مان را در معرض فروش و گاه افکارمان را، که منتج به پشیمانی بعد از انتخاب است و همان حرفهای تکراری که چرا دیارمان بداینگونه حال و روز فتاده است.
گاه نقد بهانه ای برای تخریب و تهمت می شود بدون آنکه تفاوت ایندو را بدانیم و گاه خود را نویسنده می دانیم بدون آنکه ارزش قلم و کلمات را بدانیم، تنها کلمات را بازیچه افکار گاها پلیدمان می کنیم. بهتر آن بود قبل از راندن سخن یا نگارش کلمه به وجدان هایمان رجوع می کردیم.

محمود منطقیان معلم استوار دهه های دور تا امروز و از پیشگامان جریان و گفتمان اصلاح طلبی در استان کهگیلویه و بویراحمد، از وی بعنوان الگوی استواری و ثبات اندیشه یاد می شود؛ اما کم نیستند مثابه محمود منطقیان و در تقابل با مخالفین و دشمنانی در گوشه و کنار که به بهانه های واهی تهمت ها و هتاکی هایی فزاینده نثار معلم دیروز و راهبر گفتمان امروز می کنند.
مخالفین جریان از یک سو و متوهمین و کسانی که خود را در لوای جریان می دانند اما دائم به مخالفین باج و خراج می دهند از سوی دیگر، چنانچه خطر و شکستی متوجه منافع شان می شود در خفا و ظاهر به ایشان بی حرمتی می کنند.

پس از انتخابات مجلس به دلایلی چون تقابل های قومیتی که از دیرباز بر صفحه این دیار نقش بربسته بود، و شکست قریب الوقوع اصلاح طلبان که از اوان بر همگان پوشیده نبود؛ منتسب و به نام محمود منطقیان تلقی و تمام شد، از همان ادوار و شاید دورتر، تاکنون افرادی مترصد تخریب ایشان برآمدند.

انتخابات ریاست جمهوری با تلاشهای وصف ناشدنی ایشان در اکثر نقاط کهگیلویه بزرگ در حمایت از رئیس جمهور روحانی و همچنین مهم شمردن و گوشزد کردن انتخابات شورای اسلامی شهر در ستادها و جلسات متعدد اصلاح طلبان در شهر و روستاها همراه بود؛ عاملی که در پیروزی بزرگ جناح فکری ایشان در شورای شهر دهدشت انجامید و به نوعی درو کردن دو پیروزی پس از دیگری با درصد بالای رای اصلاحات در کهگیلویه و البته راهیابی اصلاح طلبان بر کرسی شورای اسلامی شهر دهدشت همراه شد.

کسانی که تا دیروز از نام منطقیان می ترسیدند امروز هجمه های نابخردانه ای از سایت ها و شبکه های اجتماعی پس از شورا و ریاست جمهوری روا کرده اند اخلاق و ارزش ها را زیر پا گذاشته و این بار با توسل به بهانه شورا و شهرداری، محمود منطقیان را در تقابل با آراء مردم قرار داده اند؛

اگر محمود منطقیان گزینه پیشنهادی برای شورای شهر معرفی کرد ناشی از حس مسئولیت به آگاه سازی همراه با دلسوزی بود که برای شورا و ریاست جمهوری در محدوده اقلیمی_فکری اطراف خود، خود را موظف به راهبری یا راهنما دانست و اصول حرفه ای سیاست نیز حکم می کرد، احزاب و سران احزاب در عزل و نصب های سیاسی و مدیریتی نقش پذیر باشند.
پیشنهاد به گزینه دادن تحمیل و مانعی فرا روی شورا و مردم نیست؛ تنوع گزینه برابر است با تنوع انتخاب گزینه که قطعا به بهترین مابین بهتر_گزینه ها همراه می شود.
گزینه مورد حمایت محمود منطقیان امروز بهانه ای برای منطقیان ستیزی و مورد آماج حمله قرار گرفتن هم قطاران اصلاح طلب در شورا و گزینه مورد حمایت ایشان بوده تا پیروزی های اخیر ایشان و هم حزبی هایش به کامشان تلخ شود اما یاران بیدارند و منطقیان تنها نیست.

فارغ از هر نامی که گزینه اصلاح طلبان باشد ایشان وظیفه اش حکم می کرد مدیری برای منصب مهم شهرداری معرفی و متعاقبا حمایت نماید و از محاسن این معرفی، ضمانت عملکرد مدیر انتخابی در آینده است که با دیروز که قوم گرایی شهردار و مدیر را منصوب می کرد و هیچ کس پاسخگو نبود به جز تعصبات قومیتی، امروز و در این برهه احزاب با پشتوانه خرد جمعی انتخاب کننده باشند.
بی تجربگی و ناپختگی سیاسی برخی افراد تازه قلم بر دست گرفته مانند استیلای کاندیدایی بود که در انتخابات ریاست جمهوری بر صدا و سیما چنبره زده بود اما نتیجه ای جز کام تلخی برایشان نبود.
در پایان متذکر شوم هیچ فرد یا گروهی مثابه اعضای محترم و آگاه شورای شهر دلسوز شهر و جایگاه خودشان نیستند پس با تخریب دیگران اعضای شورا را با دید سرپرستی و ولایت مابانه ننگرید و دایه های عزیزتر از مادر نباشد…

حق نگهدارتان
 

بیژن کاظمی کیان

 

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.