تاریخ انتشار : دوشنبه 4 تیر 1397 - 12:56

نامه شهروند دهدشتی خطاب به فرماندار کهگیلویه در مورد جلسه کارگروه اشتغال ؛ مشکلات طرح های اشتغالزایی را برطرف کنید

نامه شهروند دهدشتی خطاب به فرماندار کهگیلویه در مورد جلسه کارگروه اشتغال ؛ مشکلات طرح های اشتغالزایی را برطرف کنید

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir) شهریار جمالی از شهروندان دهدشت با ارسال نامه ای به فرماندار کهگیلویه از وی خواست مشکلات طرح های اشتغال زایی را پیگیری کند. به گزارش“صبح خرد”، متن نامه ی شهریار جمالی بدین شرح است ؛ به نام خدا جناب آقای دکتر پوزش فرماندار محترم شهرستان کهگیلویه سلام علیکم؛ در خصوص جلسه

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir)

شهریار جمالی از شهروندان دهدشت با ارسال نامه ای به فرماندار کهگیلویه از وی خواست مشکلات طرح های اشتغال زایی را پیگیری کند.

به گزارش“صبح خرد”، متن نامه ی شهریار جمالی بدین شرح است ؛

به نام خدا

جناب آقای دکتر پوزش فرماندار محترم شهرستان کهگیلویه

سلام علیکم؛

در خصوص جلسه ی کارگروه اشتغال در شهرستان کهگیلویه لازم است علاوه بر نظر مدیران و مسئولین مربوطه از سرمایه گزاران و متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی نیز نظر خواهی شود و با آنها نیز در خصوص مشکلات پیش رو جلسه برگزار نمایید.

متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور در این برهه از زمان و آشوب های بوجود آمده در بازار ارز، بیکاری و عدم استفاده از کارشناسان اقتصادی متخصص با برگزاری جلسات رفع تکلیفانه برطرف نخواهد شد و نمی شود.

جلسات مذکور از پایتخت کشور گرفته تا شهرستان کوچکی چون کهگیلویه بدون بررسی عمیق مشکلات و موانع مردم و یا حتی دستگاه های ارائه دهنده ی تسهیلات و تلاش برای رفع آنها هیچ سودی نخواهد داشت.

لذا در خصوص برگشت تسهیلات اشتغالزایی و نارضایتی ظاهری شما مقام مسئول و دیگران مدیران، بعنوان یک شهروند نکاتی را خدمتتان عرض خواهم نمود:

۱- تسهیلات برگشت داده شده مختص شهرستان کهگیلویه نیست، طبق اظهارات مدیر کل اداره کار و تعاون استان ۳۳میلیارد تومان در شهرستان گچساران برگشت داده شده است.

۲-در شهرستان کهگیلویه مدیر جهاد کشاورزی یکی از مشکلات را کند بودن سامانه ی کارا میداند که این دلیل قابل قبول نیست، ضمن اینکه جهاد کشاورزی شهرستان هیچ اطلاع رسانی مقبول و برجسته ای در این خصوص نداشته است.

۳- ارائه طرح توجیهی و مشکلات اساسی تنظیم آن برای متقاضیان و خصوصا روسائیانی که هیچ آشنایی ندارند یکی از اصلی ترین موانع در گام های ابتدایی اخذ تسهیلات مذکور می باشد. اخذ هزینه ی نامتعارف تنظیم طرح توجیهی توسط برخی افراد خارج از چارچوب نهادهای مربوطه و عدم تلاش و همت مسئولین در خصوص درنظر گرفتن کارشناسان در این زمینه نیز یکی از مشکلات می باشد.

۴- از دیگر مشکلات موجود در طرح های اشتغالزایی خصوصا طرح های شهری، سود بالای آنها (۱۳%-۱۲%) بعلاوه عدم در نظر گرفتن وضعیت بازار در مناطق محروم و یکسان بودن شرایط با کلان شهرهایی چون تهران، تبریزو امثالهم است که باید این نکته به مسئولین کلیدی سطح کلان تذکر داده شود.

۵- عدم مسئولیت پذیری و ایجاد موانع متعدد در برخی شعب بانک های عامل بعلاوه پرونده سازی های چند نسخه ای نیز میتواند یکی از مشکلات و موانع باشد.

۶- با این حال برخی مدیران و مسئولین در این زمینه فعالیت ها و فداکاری های قابل تحسینی در تکریم شهروندان دارند، خصوصا اداره ی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کهگیلویه که تا کنون در بخش گردشگری ۹میلیارد تومان و در بخش صنایع دستی ۳میلیار تومان به متقاضیان اختصاص داده است.

لازم به ذکر است عمده ی مشکلات در طرح های اشتغالزایی فراگیر می باشد که انتظار میرود با پیگیری های شما برطرف شوند.

با تشکر و آرزوی موفقیت

شهروند کهگیلویه
جمالی-شهریار

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.