تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1397 - 10:48

اعضای شورای شهر دهدشت بصورت سرزده از کشتارگاه شهرداری بازدید کردند

اعضای شورای شهر دهدشت بصورت سرزده از کشتارگاه شهرداری بازدید کردند

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir) اعضای شورای شهر دهدشت بصورت سرزده از کشتارگاه شهرداری بازدید کردند. به گزارش“صبح خرد” وبه نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت صبح امروز یکشنبه مورخه ۹۷/۵/۱۴ اعضای شورای شهر دهدشت از کشتارگاه شهرداری دهدشت بصورت سرزده بازدید کردند. بنا بر این گزارش ،کشتار گاه شهرداری دهدشت که

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir)

اعضای شورای شهر دهدشت بصورت سرزده از کشتارگاه شهرداری بازدید کردند.

به گزارش“صبح خرد” وبه نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت صبح امروز یکشنبه مورخه ۹۷/۵/۱۴ اعضای شورای شهر دهدشت از کشتارگاه شهرداری دهدشت بصورت سرزده بازدید کردند.
بنا بر این گزارش ،کشتار گاه شهرداری دهدشت که تا قبل از خرید تجهیزات اتاق پیش سرد بصورت سنتی درآن کشتار صورت می گرفت با شروع فعالیت دور پنجم شوراها و شهردار منتخب این دور شوراها جناب آقای اسفندیار برخه با خرید تجهیزات اتاق پیش سرد در حال گذار از سنتی به نیمه صنعتی شدن می باشد. اعتبار لازم برای خرید تجهیزات اتاق پیشسرد در مجموع ۸۶۰ میلیون ریال بوده که ۶۰۰ میلیون برای خرید تجهیزات خود اتاق پیش سرد هزینه شده ۱۵۰میلیون ریال هزینه خرید ۲۵ قلاب ریل دار شده و ۱۱۰میلیون تومان برای خرید یکدستگاه لیبل جهت زدن برچسب مهر شناسایی لاشه هزینه شده است و البته هزینه های دیگری هم برای تعمیر و راه اندازی دستگاه لاشه سوز هزینه شده است که ناچیز بوده و از ذکر آن صرف و نظر می شود.

اعضای شورای شهر از کلیه تجهیزات فرآیند مراحل ذبح تا جدا کردن لاشه گوشت از پوست و انتقال آن به اتاق پیش سرد جهت آماده برای انتقال به شهر و توزیع بین قصابان توسط ماشین حمل گوشت بازدید داشتند و به پیمانکار کشتارگاه یادآور شدند ، شایسته است جهت اینکه گوشت سالم به دست شهروندان برسد تمام اصول بهداشتی و قوانین و مقررات رعایت گردد.

همچنین در حاشیه این بازدید بازرس مقیم کشتارگاه در گفتگو با اعضای شورای شهر اظهار داشتند که مزایای نصب تجهیزات اتاق پیش سرد برای کشتارگاه از این قرار است که لاشه ها بلافاصله بعد از مراحل ذبح و جدا سازی پوست از لاشه به اتاق پیش سرد منتقل می شوند و همچنین تا زمان بارگیری و انتقال توسط ماشین حمل گوشت در اتاق پیش سرد در یک فضای کاملا قرنطینه و بهداشتی نگهداری می شوند ، و در این مدت زمان که لاشه دراتاق پیش سرد جهت آماده شدن برای انتقال توسط ماشین حمل گوشت نگهداری می شوند هرگونه مواد سمی از لاشه خارج می گردد.
بازرس مقیم کشتارگاه در ادامه این گفتگو ظرفیت نگهداری اتاق پیش سرد را روزانه ۱۸۴لاشه دانستند که در حال حاظر میانگین نگهداری لاشه در این اتاق پیش سرد از ۵۰ الی ۶۰ تجاوز نکرده است و لذا در صورت جمع آوری کشتارگاههای غیر مجاز می توان گفت باز جوابگوی نگهداری گوشت مورد نیاز دو شهرستان چرام و دهدشت و روستاهای حومه خواهد بود.
همچنین ایشان در ادامه اظهار داشتند که جهت رسیدن گوشت سالم به همشهریان در دو مرحله بازرسی صورت می گیرد یک مرحله قبل از ذبح دام که از طریق وضعیت ظاهری دام می توان پی برد و به آن شک کرد که وضعیت مناسبی برای کشتار ندارد و در ادامه کار در مرحله بعد از کشتار هم وضعیت ظاهری لاشه مورد مشاهده و ملامسه و بوییدن قرار می گیرد که چنانچه موردی مشاهده شود لاشه مورد تایید قرار نمی گیرد و فورا به دستگاه لاشه سوز جهت سوزاندن منتقل می شود
وی همچنین گفت : که خرید گوشت از کشتارهای غیر مجاز بین راهی بهداشتی و عاری از بیماری نبوده و متذکر می شویم که به هیچ وقت حتی برای یک بار هم شده از خرید و یا خوردن گوشت در کشتارها و رسورانهای بین راهی خوداری کنید که ممکن است با همان یکبار خریدن گوشت آلوده بیماری را برای جسم و تن خود و اهل خانواده خود به ارمغان بیاورید.

البته ناگفته نماند شهرداری دهدشت ۵۰۰میلیون ریال اعتبار جهت زیرسازی و آسفالت محوطه کشتارگاه در این دوره ازفعالیت شوراها وشهرداری هزینه کرده است است و اخیرا با توجه به مصوبه شورای سلامت هزینه دیواری کشی کشتارگاه را جهت جلوگیری از ورود حیوانات موذی و وحشی و امنیت بهتر کارگران به خدمت گرفته و مدیریت بهتر کشتارگاه به عهده گرفته که به زودی این دیوارکشی صورت خواهد گرفت.
کشتارگاه شهرداری دهدشت در حال حاضر میانگین کشتار روزانه آن بین ۱۵الی۵۵ در نوسان است که اگر چنانچه کشارگاهای غیر مجاز در روستاها و بخش های حومه جمع آوری بشوند جوابگو نبوده و نیاز هست که قلاب های ریل دار بیشتری اضافه گردد تا بتواند گوشت مورد نیاز دو شهرستان دهدشت و چرام و روستاهای حومه را فراهم آورد.

شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت ۹۷/۵/۱۴

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir) 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.