تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مهر 1400 - 12:09

در همایش دست های شفابخش برگزار شد

صدای پای پیک ششم در کهگیلویه/آمار مشارکت واکسیناسیون در روزهای اخیر ناامید کننده است

صدای پای پیک ششم در کهگیلویه/آمار مشارکت واکسیناسیون در روزهای اخیر ناامید کننده است

همایش دست های شفابخش با شعار یک یا حسین دیگر با محوریت خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان کهگیلویه و سازمان مردم نهاد ققنوس با هدف نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری کوید ۱۹ و واکسیناسیون عمومی در سالن همایش شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

به گزارش صبح خرد: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با تقدیر از خانه سلامت مردم و سازمان مردم نهاد ققنوس گفت : امروز مهم ترین چالش حوزه سلامت بحث کرونا با محوریت واکسیناسیون است و قطعا باید رسیدن به نتایج مطلوب ناگزیر به برخی ریسک ها مانند برگزاری همایش این شکلی هستیم.

طیب زادگان ادامه داد ؛ ۷۵درصد یک دوز و ۴۵ درصد دو دوز واجدین شرایط واکسینه شده و باید برای رسیدن به ایمنی باید حداقل ۷۰درصد مردم دو دوز واکسن زده باشند.

وی گفت : مشارکت مردم و استقبال از واکسیناسیون در روستاها خیلی بهتر از شهر بوده که خود دلایل زیادی دارد و اهمیت موضوع اینجاست که بیشترین درگیری در حوزه مرکزی و شهر دهدشت بوده که لازم است مردم همکاری بیشتری داشته باشد.

وی افزود ؛ جهش خوبی در تزریق واکسن به نسبت جهان داشتیم ولی متاسفانه روند کند شده که تبلیغات منفی یکی از دلایل عمده ان است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان گفت : آمار مشارکت در روزهای اخیر ناامید کننده است و احتمال به زودی شهرستان در وضعیت قرمز و پیک ششم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد ؛ طرح ابتکاری واکسیناسیون خانه به خانه شروع شده ولی باز آمارها مطلوب نیست وتمام آمارها و شرایط به گونه است که شرایط شهرستان در روزهای آینده احتمالا زودتر از موعد وارد وضعیت قرمز خواهیم شد.

طیب زادگان تمام دانش اموزان بالای ۱۲ سال باید واکسینه شده و در حوزه کارکنان اداری باز نیاز به همکاری است.

معاونت متوسطه آموزش وپرورش دهدشت در این همایش با اشاره به تلاش در جهت سلامت مردم امر مقدسی است گفت : کرونا خطرناک و خطرساز است اما خطرناک تر از آن شایعه ها و اخبار غیر مستند و غیر علمی است که در سطح جامعه وجود دارد اما خوشبختانه مردم توجه نکرده و همراهی خوبی با مسئولان درمان داشته و آمار ۹۰ درصدی مشارکت دانش اموزان در روستاها و ۷۰ درصدی شهری ها خود نمود بارز این همکاری است.

جمشیدی با تقدیر از جامعه سلامت و درمان گفت : در جامعه دانش آموزشی و فرهنگیان تلاش ها موثر و قدم های خوبی برداشته شده و باور داریم باید در تمامی امور به داده ها و دیتاهای معتبر و علمی استناد کنیم .

جمشیدی افزود ؛ والدین دانش آموزان همراهی قابل تقدیری داشتند و با تلاش مدیر آموزش وپرورش و مدیران مدارس بحث واکسیناسیون به مرحله خوبی رسیده و قدردان تمام تلاش ها هستیم.

معاون آموزش وپرورش دهدشت با تشکر از مسئولان برگزاری همایش گفت : امیدوارم با تلاش و همکاری و تعامل همه دستگاه ها موضوع واکسیناسیون را به سرانجام درستی برسانیم.

مسئول سازمان مردم نهاد ققنوس گفت : فلسفه سازمان های مردم نهاد بازوی توانمند دولت ها برای کارایی و اثرگذاری بیشتر بر امورات هستند.

عدالتمند گفت : سازمان های مردم نهاد می توانند در مواقع لزوم به عنوان مدعی العموم به مسائل ورود پیدا کنند و مسّولیت پذیری و نظارت در جهت تحقق حقوق شهروندان همچنین اگاهی از حقوق مردم تلاش کنند.

وی افزود : در برگزاری این همایش ادارات و مدیران زیادی تلاش کردند و از همه این عزیزان تشکر میکنم و معتقدیم با همفکری و تعامل ادارات و نهادها میتوانیم برای نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری و رعایت و ترغیب مردم به واکسیناسیون موثر واقع شده تا انشالله کرونا هر چه زودتر به خط پایان برسد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.