تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اسفند 1400 - 14:25

آخرین وضعیت کرونا در شهرستان کهگیلویه

تشریح آخرین وضعیت کرونا ویروس در شهرستان کهگیلویه از زبان رئیس شبکه بهداشت و درمان

تشریح آخرین وضعیت کرونا ویروس در شهرستان کهگیلویه از زبان رئیس شبکه بهداشت و درمان
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به مراجعات سرپایی در شهرستان گفت: در هفته گذشته از میانگین مراجعات سرپایی از 400 نفر در این هفته به 260 نفر رسیدیم که 160 نفر از این بیماران بیماران تنفسی می باشند.

به گزارش“صبح خرد”،دکتر سید منصور تقوی رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه، در۳۴ امین نشست ستاد کرونای شهرستان وضعیت حال حاضر کرونا رو طبق جدول رنگ بندی کشور تاکنون قرمز اعلام کرد.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون در شهرستان کهگیلویه گفت : در بحث واکسیناسون ۷۷ درصد افراد بالای پنج سال نوبت اول و ۶۷درصد در مقابل این بیماری واکسینه شدن و ۳۹ درصد هم افراد بالای ۱۸ هر سه دوز واکسن خود را زده اند.
سید منصور تقوی با اشاره به مهمترین عوامل عدم استقبال واکسیناسیون در دوز سوم گفت : دلیل عدم استقبال از واکسیناسیون تبلیغات سو علیه واکسیناسیون،بزرگنمابی در عوارضات کم بعد از واکسیناسیون و مساله زمان می باشد.
وی ادامه داد : با گذشت زمان حساسیت مردم نسبت به این بیماری کم شده است.

تقوی اساسی ترین علت کاهش مرگ و میر در کشور را واکسیناسیون دانست و گفت : متاسفانه اساسی ترین علت کاهش مرگ و میر را درک نکرده اند و آن چیزی نیست جز واکسیناسیون، که در این بحث لازم است روی این قضیه تاکید ویژه ای شود تا واکسیناسیون با جدیت بیشتری دنبال شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به مراجعات سرپایی در شهرستان گفت: در هفته گذشته از میانگین مراجعات سرپایی از ۴۰۰ نفر در این هفته به ۲۶۰ نفر رسیدیم که ۱۶۰ نفر از این بیماران بیماران تنفسی می باشند.
ویادامه داد:هم اکنون در بیمارستان معین کرونا ۲۸ نفر بستری می باشند،اما تخت های بستری ویژه تکمیل می باشند.

دکتر تقوی با اشاره به آمار مرگ و میر در شهرستان اضافه کرد؛ متاسفانه از ابتدای اسفند ماه و با گذشت یازده روز زمان ۹ نفر از هم شهری های خود را بر اثر این بیماری از دست داده ایم که نسبت به آمار بهمن ماه(۵نفر) سیر صعودی را داریم که امیدواریم بتوانیم در این قسمت هم با راه کار های مناسب با پیشگیری های مناسب شاهد کاهش آمار و رسیدن آمار به صفر باشیم .

رئیس مرکز بهداشت و درمان در ادامه به آمار بخش ها اشاره کرد و گفت : در بخش مرکزی ۴۴/۴۳ در صد نمونه ها مثبت که بیشتر ین آمار ابتلا مربوط به خانوار ها و کودکان و بعد از آن فرهنگی دانش آموزان می باشد.
در بخش سوق ۴۰ درصد نمونه ها مثبت و در این بخش هم بیشترین درصد ابتلا مربوط به خانوار و کودکان و کارمندان می باشد.
در بخش چاروسا از مجموع نمونه های دریافتی ۵۲ درصد نمونه ها مثبت که بیشترین درصد مبتلایان مربوط به دانش آموزان و فرهنگیان و بعد از آن خانوارها می باشد
در بخش دیشموک هم از مجموع نمونه های گرفته شده ۳۸ درصد مثبت که متاسفانه در این بخش هم بیشترین آمار ها مربوط به دانش آموزان و فرهنگیان و مشاغل ازاد می باشد.

دکتر تقوی در پایان با اشاره به اینکه بیشترین درصد مثبت مربوط به فرهنگیان و دانش آموزان و خانه داران و کودکان می باشد و متاسفانه در این هفته شاهد رشد آمار ابتلای کارمندان بوده ایم ،گفت: بیشترین افرادی که بستری شدند مربوط به کسانی است که یا اصلا واکسن نزدن یا واکسیناسون آنها ناقص بود،و امیدواریم در کنار رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک واکسیناسیون با جدیت بیشتری دنبال شود تا شاهد قطع شدن زنجیره انتقال باشیم و فضای خوبی را در عید داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.