تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 10:31

گزارش از بازدید مدیر کل دیوان محاسبات از مجموعه ورزشی کارگران شهر یاسوج,

بعد از ۱۵ سال مجموعه ورزشی کارگران شهر یاسوج ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد /+تصاویر

بعد از ۱۵ سال مجموعه ورزشی کارگران شهر یاسوج ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد /+تصاویر
در ادامه بازدید های مدیر کل دیوان محاسبات استان این بار از مجموعه ورزشی کارگران یاسوج بازدید کرد.

به گزارش“صبح خرد” از یاسوج، اسماعیل کیهان با همراهی معاون فنی و امور حسابرسی ، هیات حسابرسی مربوط، مدیرکل و مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بررسی روند اجرای طرحهای ورزشی کارگران و مشکلات و موانع اجرایی و همچنین تحرک بخشی به طرحهای نیمه تمام این حوزه از مجموعه ورزشی کارگران شهر یاسوج بازدید کرد.

مجموعه ورزشی کارگران شهر یاسوج  به رغم گذشت مدت ۱۵ سال و هزینه کرد اعتباری بالغ بر ۲٫۵ میلیارد تومان صرفاً (۵۰) درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر مجموعه فاقد سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و اراضی واقع شده در ورودی مجموعه و کنار جاده اصلی آن تعیین تکلیف نشده است.

در این بازدید از قسمت های دیگر این طرح از جمله زمین چمن مجموعه ورزشی معلوم شد که ؛ به رغم اینکه مبلغ ۱۸۴ میلیون تومان از سال ۱۳۸۷ جهت احداث زمین چمن مجموعه ورزشی هزینه شده اما  این چمن به صورت نیمه کاره  رها شده و قسمتی ازسکوی تماشاگران در حال تخریب و غیر قابل استفاده می باشد و به دلیل ضعف در حفظ و حراست ، برخی از اموال این مجموعه به سرقت رفته است.

از دیگر مشکلات مجموعه، عدم توجه و مراقبت لازم در طراحی و مطالعات اولیه بوده به نحویکه بدون پیش بینی اعتبار و مبادله موافقتنامه و عدم جانمایی در نقشه های اولیه ، دستگاه اجرایی نسبت به احداث یک واحد ساختمان به منظور خوابگاه و رستوران در۳ طبقه با متراژ ۱۰۰۰متر مربع اقدام نموده و علی رغم صرف مبلغ ، ۶۶۶ میلیون تومان ، از سال ۱۳۸۹ رها گردیده و بخشهایی از آن در حال تخریب می باشد که موارد ضعف و انحراف توسط دیوان محاسبات در حال بررسی و مستند سازی می باشد.

مطابق برآورد کارشناسان فنی دستگاه اجرایی مذکور، جهت تکمیل و راه اندازی کامل طرح، اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ مورد نیاز می باشد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان تاکید نمودند با ادامه این روند بهره برداری از این طرح در کوتاه مدت میسر نبوده و کارگران جهت استفاده و بهره برداری این مجموعه ورزشی همچنان باید منتظر باشند لذا جهت رفع مشکلات و موانع پیش روی و به منظور تسریع در تکمیل و بهره برداری نیاز به اهتمام بیشترمسئولان استان و دستگاه اجرایی می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.