تاریخ انتشار : جمعه 2 اردیبهشت 1401 - 22:33

در نشست شورای اداری استان مطرح شد؛

نارضایتی فرماندار کهگیلویه از غیرفعال بودن پروژه ها ی شهرستان / گزارش : ادریس کشاورز پور

نارضایتی فرماندار کهگیلویه از غیرفعال بودن پروژه ها ی شهرستان / گزارش : ادریس کشاورز پور
نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که طی آن سید عبدالعزیز موسوی به نمایندگی از فرمانداران شهرستانهای ۹ گانه استان به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش”صبح خرد“: فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت : در نشست شورای اداری عنوان شد که هیچ پروژه عمرانی غیر فعال در استان نداریم پس چرا زیرگذر و روگذر جاده دهدشت به سوق که یک سال پیش کلنگ زنی شده کاری برای آن انجام نمی‌شود.

در همین حین معاون عمرانی استاندار خطاب به فرماندار گفت : برای این پروژه ۲۰ میلیارد تومان کنار گذاشتیم اما وقتی معارض اجازه کار را نمی دهد شما باید پای کار بیایید و معارض‌ات را برطرف کنید.

در ادامه فرماندار کهگیلویه گفت: ورودی دهدشت به طولیان سال‌های سال تعطیل شده پیمانکار آمده و کار را فرمالیته کرده و پل هم با یک بارندگی از بین رفته است ورودی چرام به دهددشت نیز وضعیتی بهتر از این ندارد.

وی خطاب به مسئولان ارشد استانی در نشست شورای اداری گفت : در این شهرستان گندم خیز دچار خشکسالی شدیم از طرفی کشاورزی و تعاون روستایی نیز اذعان خواهند کرد که ۵۷ درصد گندم تولیدی استان مربوط به کهگیلویه است اما پروژه های آبرسانی ما تعطیل هستند.

نماینده ارشد دولت در کهگیلویه گفت : پروژه دهدشت غربی ۷ سال است که راکد مانده و ۲۵ درصد پیشرفت داشته و الان نیز اعتبار ناچیزی برای آن کنار گذاشته شده است.

وی ادامه داد : پروژه آبرسانی ۴ شهر ما هم چنین است قرار بود ظرف ۴ سال تکمیل شود اما در چهار سال گذشته هنوز فاز اول آن هم تکمیل نشده است و اگر سد کوه‌برد به صورت موقت آبگیری می شد مشکل کشاورزی تا حدودی برطرف می‌شد اما این کار را انجام ندادند و در برداشت گندم با مشکل روبرو خواهیم شد.

موسوی در ادامه گفت : به آمار پرداخت بانک‌ها در تسهیلات نگاه کنید تنها ۵۰ درصد تسهیلات را پرداخت کرده‌اند باید به مردم چه بگوییم؟

وی یادآور شد : استاندار در سفر به دیشموک دستور داد تا که تمام جاده های آنتنی روستایی آسفالت شود اما تاکنون دریغ از یک کیلومتر آسفالت جاده‌های آنتنی.

فرماندار خاطرنشان کرد: آبرسانی از رودخانه سمه و رودخانه گندمکار به دیشموک و چاروسا معطل مانده و هنوز کاری انجام نداده‌ایم.

در ادامه کیامرث حاجی‌زاده معاون امور عمرانی استاندار به انتقادات فرماندار کهگیلویه پاسخ داد و گفت : پروژه حومه غربی ۵ سال خوابیده بود ۵۲ میلیارد تومان برای آن گذاشتیم و ۱۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود : پروژه ورودی دهدشت را هم چندین سال خوابیده بود و از محل سفر ریاست جمهوری برای آن پول گذاشتیم.

معاون استاندار با بیان اینکه معارضان اجازه کار را در برخی پروژه‌ها نمی دهند گفت : وقتی پیمانکار برای کار می‌آید و دست او را می شکنند و یا برای عبور لوله از زیر زمین‌های خودشان پول می‌خواهند چه کاری می‌توان انجام داد.!

وی افزود : در جاده‌های آنتنی اعتبار باید تامین شود که اعتبار آن دیده شده و کار هم به زودی آغاز می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.