تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 - 11:55

چرا همیشه ته جدولیم!؟

کهگیلویه وبویراحمد و ایلام کمترین سهمیه را دارند

کهگیلویه وبویراحمد و ایلام کمترین سهمیه را دارند
نوبت اول نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت‌ماه امسال به صورت همزمان در ۳۴۶ حوزه در سراسر کشور با همکاری و نظارت سازمان سنجش آموزش برگزار می‌شود.

به گزارش“صبح خرد” و به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، مزایای قانون جوانی جمعیت و نخبگان در این آزمون لحاظ شده است و نوبت دوم آن نیز ۳۱ تیرماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

زمان تعیین شده برای ثبت‌نام در این آزمون، ۲۷‏ بهمن‌ماه آغاز و ۶ اسفندماه ۱۴۰۰ به پایان رسید و بر اساس گزارش‌های سازمان اداری و استخدامی کشور، ۵۹۳ هزار و ۴۷۲ نفر از سراسر کشور در این مهلت قانونی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۰۹ هزار و ۷۰۱ نفر زن و ۱۸۳ هزار و ۷۷۱ نفر مرد هستند و برای استخدام در ۳۰ دستگاه اجرایی، به صورت حضوری و همزمان در ۳۴۶ حوزه در سراسر کشور با هم رقابت می‌کنند.

ظرفیت استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور ۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر است و بیشترین سهمیه‌های استخدامی به وزارت آموزش و پرورش تعلق دارد. همچنین استان‌های تهران با ۱۹ درصد، سیستان و بلوچستان با ۱۰ درصد و خراسان رضوی با ۹ درصد بیشترین سهمیه استخدامی و استان‌های سمنان با ۸۹۷ هزارم درصد، کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۸ هزارم درصد و ایلام با ۵۰۲‏ هزارم درصد از مجموع سهمیه‌ها، کمترین سهمیه استخدامی را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار‌های ارائه شده از سوی این سازمان نشان می‌دهد، ۴۸۸ هزار و ۷۸۶ نفر با سهمیه آزاد، ۷۱ هزار و ۹۴۷ نفر با سهمیه ۵ درصد ایثارگران، ۲۷ هزار و ۹۶۸ نفر با سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران و ۴ هزار و ۷۷۱ نفر نیز با سهمیه ۳ درصد معلولین در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

هشتمین آزمون استخدامی کشور، ۲۸ آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ به صورت سراسری در کشور برگزار شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.