تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 - 21:21

افشاگری فرماندار چرام از یک بحران؛

علی یاریزاده

گزارش علی یاریزاده ؛ اعتبار در کهگیلویه ؛ بحران در چرام ؛ آزمونی مهم برای مدیرکل بحران استانداری

گزارش علی یاریزاده ؛ اعتبار در کهگیلویه ؛ بحران در چرام ؛ آزمونی مهم برای مدیرکل بحران استانداری
اعتبار در کهگیلویه ؛بحران در چرام ؛اتفاقی عجیب وقتی اعتبارات یک شهرستان به شهرستان دیگر می رود.

به گزارش“صبح خرد” از یاسوج ؛ نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (دوشنبه ۱۹اردیبهشت ۱۴۰۱)به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

کیامرث حاجی زاده با اشاره به مهم بودن دو شورای تامین و بحران گفت:,مصوبات شورای بحران لازم الاجرا است چرا که بحران ها متوجه جان و مال مردم است.

در این نشست هر یک از فرمانداران استان مشکلات خود را در حوزه بحران بیان کردند در این نشست علیرضا نیکروز مدیرکل بحران استانداری گفت: نیاز است که مصوبات ستاد بحران در استان به صورت صد در صدی اجرا شود چرا که مشکلات زیادی در بحث آتش سوزی و بارندگی‌ها داریم.

در ادامه فرماندار شهرستان چرام به برخی از مشکلات اشاره کرد و گفت : اعتبارات بحران ما با اعتبارات شهرستان کهگیلویه یکی شده و هنوز هم سهم ۳ و نیم میلیاردی ما را اختصاص نداده‌اند این در حالی است که مشکلات بسیار زیادی در بحث کمک به عشایر داریم همچنین شهرستان تنها یک خودرو آتش نشانی دارد که آن هم خراب است و در موقع بحران با مشکل مواجه هستیم.

توفیقیان گفت : در بحث آتش‌سوزی‌ها ۸۰ درصد مناطق در معرض خطر قرار دارند لازم است امکانات مورد نیاز برای پشتیبانی در این شهرستان اختصاص یابد و نکته مهم این که تقریباً ۲۹ نفر نیروی منابع طبیعی داشتیم که اکنون به ۱۰ نفر تقلیل یافته که کار را در بحران‌ها مثل آتش سوزی سخت کرده است.

براساس این گزارش و با توجه به سخنان فرماندار چرام که اعتبارات حوزه بحران چرام با کهگیلویه یکی شده یقینا اجحاف در حق شهرستان چرام است و در این بین علیرضا نیکروز مدیرکل بحران استانداری که از فرزندان چرام است می بایست از حق زادگاه خود وحق همه  دفاع کند و اعتبارات چرام را مستقیم به چرام بازگرداند.

علاوه بر اینکه با توجه به شرایط چرام به لحاظ آتش سوزی ها و کشاورزی و باغات و منابع طبیعی نیاز به توجه ویژه می باشد.

این بی عدالتی در دوره گذشته اتفاق افتاد و در دولت قبلی این اعتبارات به کهگیلویه رفت که با ضعف فرماندار وقت چرام ، نتوانست حق مردم چرام را مطالبه و اخذ کند و اینک با افشاگری فرماندار چرام امیدواریم این اعتبارات مستقیم به شهرستان تخصیص داده شود‌.

در واقع این اولین آزمون برای مدیرکل بحران استانداری است و مسئولان شهرستانی هم پیگیر این مهم باشند‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.