تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 - 0:21

بی آبی و خشک شدن باغات؛

غروب شمس آباد چرام/خشک شدن باغات در کنار رودخانه زهره و سدکوثر

غروب شمس آباد چرام/خشک شدن باغات در کنار رودخانه زهره و سدکوثر
: باغات شمس آباد که چند روزی است به علت خرابی پمپاژ از آب محروم هستن باعث شده که برخی از این درختان خشک شوند و خطر بی آبی سایر باغات را هم تهدید می کند

به گزارش“صبح خرد” از چرام ؛باغات مرکبات شمس آباد یکی از مهم ترین طرح های باغداری و کشاورزی در شهرستان چرام می باشد که چیزی قریب به هفتصد هکتار را در برمی گیرد.

این باغات که در آخرین نقطه حوزه استحفاظی به سمت گچساران و در مرز رودخانه زهره و سدکوثر می باشد یکی محورهای اقتصادی و اشتغال کشاورزی می باشد.

: باغات شمس آباد که چند روزی است به علت خرابی پمپاژ از آب محروم هستن باعث شده که برخی از این درختان خشک شوند و خطر بی آبی سایر باغات را هم تهدید می کند.

تعدادی از کشاورزان و باغداران در گفت و گو با این پایگاه خبری با اشاره به اینکه برای این باغات هزینه های زیادی متحمل شدند و هم اکنون ثمره سالها تلاش در کنار رودخانه زهره و سدکوثر در حال خشک شدن است.

آنها با اشاره به اینکه مسئولان زیادی آمدند و قول های زیادی دادند اما روند آبرسانی و تعمیر و تجهیز پمپاژ این پروژه به کندی صورت می گیرد خواستار توجه ویژه مدیرکل جهادکشاورزی به این معضل شدند.

 

براساس گفته ها و شنیده ها از اول هم نسبت به وضعیت بحرانی این پروژه در سالهای آینده نسبت به خشک شدن این باغات هشدارهایی داده بودند علیرغم این کم آبی و بحران ولی قیمت میلیاردی این باغات باعث شده است که یک دوگانگی در بحث کمک رسانی ایجاد شود.

با توجه به اینکه باغات شمس آباد تعاونی آبران دارد می بایست از قبل فروش محصولات این باغ ها از باغداران مبلغی را اخذ و در حسابی ذخیره و برای چنین روزهای بحرانی و خراب شدن دستگاه ها تا رسیدن کمک های دولتی خود اقدام به رفع مشکل کنند.

البته در هفته های گذشته و این هفته مدیرکل بحران استانداری و فرماندار چرام و مذیرجهاد کشاورزی از این باغات بازدید داشتن که باغداران  منتظر اقدامات عملی برای رفع نقایص و آبرسانی هستند.

باغداران شمس آباد از مسئولان انتظار دارند نسبت به تسریع در حل این مشکل چاره ای اندیشه تا شاهد غروب شمس آباد نباشند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.