تاریخ انتشار : جمعه 24 تیر 1401 - 22:54

گزارش "صبح خرد"؛

گزارش کامل از میزخدمت در مصلی نمازجمعه چرام /پاسخ های مدیرکل بازرسی استانداری و مدیران اجرایی چرام به مردم/ذکر چند نکته در خصوص برپایی میزخدمت

گزارش کامل از میزخدمت در مصلی نمازجمعه چرام /پاسخ های مدیرکل بازرسی استانداری و مدیران اجرایی چرام به مردم/ذکر چند نکته در خصوص برپایی میزخدمت
مطالبات مردم و نمازگزاران چرامی از مدیران در میزخدمت و پاسخ مدیران به این درخواست ها بررسی شد.

مطالبات مردم و نمازگزاران چرامی از مدیران در میزخدمت و پاسخ مدیران به این درخواست ها….

به گزارش“صبح خرد” از چرام ؛ظهر امروزجمعه  بمناسبت گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور میز خدمتی با حضور مدیرکل عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد،فرماندار و مسئولان اجرایی شهرستان چرام در مصلای حضرت ابوطالب(ع) شهر چرام در راستای پاسخگویی و رفع سریع درخواست‌های مردمی برپا شد.

در این برنامه ادارات مختلف شهرستان چرام به همراه فرماندار و مدیرکل بازرسی استانداری پاسخگوی سوالات مردم بودند.

در این بین مشکلات سیل طسوج و جاده ها و همچنین برق رسانی به بعضی از خانه ها در مناطق سردسیری طسوج از درخواست های مردم بود که مدیرکل بازرسی استانداری با فراخواندن مدیران دستگاه های مرتبط به صورت رودرو دستور پیگیری می داد .

بحث آبرسانی و تقویت آن در مناطق شهری چرام از دیگر درخواست های مردم و نمازگزاران بود که مدیرآب وفاضلاب چرام بیان کرد در صورت تامین اعتبار مشکلات این حوزه حل می شود.

یکی از شهروندان چرامی با اشاره به برپایی میزخدمت در ماه های گذشته و قول هایی که داده شد در خصوص بازگشایی و تعریض جاده جهت اشتغالزایی طرح دامپروری که با صحبت های فرماندار و مدیرراهداری چرام اقداماتی که انجام شد توضیح داده شد و دستورلازم جهت کمک به این تولید کننده داده شد..

 

در ادامه این نشست یکی از بانوان نمازگزار در توضیحات مفصلی بخشی ازمشکلات چرام در حوزه های بهداشتی و بیمارستان و کلنیک و همچنین آبرسانی و عدم حقابه از سد کوثر و مشکلات راه ها را بیان کرد.

 

شریفی مدیرکل بازرسی استانداری با فراخواندن مدیرشبکه بهداشت و درمان چرام ؛جعفری در پاسخ به مشکلات مطرح شده در خصوص کلنیک پزشکان گفت :کلنیک نیاز هست که کد دار شود همچنین برای بحث حضور سایر پزشکان مانند چشم پزشک و سونوگرافی نیاز به همکاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان هست که شریفی قول پیگیری و رفع این مشکلات را در حوزه درمان و بهداشت داد.

فرهنگیان چرام در این نشست مشکلات خود را با مدیرکل بازرسی استانداری مطرح کردند که اهم آنان موضوع عدم اعمال بند توسعه نیافتگی مناطق محروم هست که در سایر مناطق و حتی سایر ادارات چرام مثل کارکنان فرمانداری اعمال می شود اما در احکام فرهنگیان چرام اعمال نمی شود .همچنین موضوع کسر تفاوت تطبیق به صورت یکجا از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰که به صورت غیرقانونی در این دولت می خواهند اعمال و کسر کنند.

شریفی مدیرکل بازرسی استانداری در این خصوص با تماس تلفنی با مدیرکل آموزش و پرورش به صورت مستقیم این مشکلات را مطرح کردند که عزتخواه مدیرکل آموزش و پرورش قول پیگیری این مشکلات را در سفر فردای خود به تهران داد .

همچنین بررسی مشکلات وام و درخواست های شهروند دیگری در خصوص نامه های ریاست جمهوری و مشکلات بوجود آمده برای پرداخت وام که مدیرکل بازرسی استانداری به کارشناسان خود دستور پیگیری و رفع مشکلات را دادند‌

اما ذکر چند نکته و بیان آن در خصوص برپایی میزهای خدمت که با حضور مدیران در مصلی نماز جمعه و مساجد برگزار می شود این است که نسبت به وعده های داده شده مدیران عمل کنند تا این نوع برنامه ها ماهیت خود را حفظ کنند .

که بخشی از شهروندان نسبت به عدم اجرای بعضی از مصوبات و وعده ها نگران بودند .

در این بین البته مدیران نگاه به اعتبارات استانی دارند یا هم درخواست هایی هست که مردم انتظار دارند اما اجرای آنها هم علاوه بر مشکلات اداری و حقوقی و سازمان های بازرسی از کمبود اعتبارات گلایه دارند.

 

برپایی میزهای خدمت اگر از حالت کلیشه ای و گرفتن چند عکس خارج شود می تواندگره گشای بخشی از مشکلات شود به شرط اینکه برنامه زمان بندی و اعتبارات لازم لحاظ شود و مدیران شهرستانی جرات و جسارت مطالبه گری از مدیران کل را داشته باشند‌

شریفی مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری با اشاره به برپایی میزخدمت به منظور پاسخگویی به درخواست ها، شکایت ها و گزارش های مردمی در نماز جمعه به صورت مستمر در شهرستانها و بخش ها ، اظهار داشت: پیرو هماهنگی انجام شده مقرر است تا هر هفته در یکی از نماز جمعه های شهرستانها و بخش ها دستگاه های اجرایی برای پاسخگویی به مردم میز خدمت را راه اندازی کنند.

وی افزود: با توجه به رویکرد استانداررسیدگی به مسائل و مشکلات مردم، تولیدکنندگان و اقشار مختلف جز و مبنای اصلی ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

شریفی اضافه کرد: با توجه به اقدامات انجام شده درصدد هستیم با تداوم دیدار چهره به چهره مدیران و مردم و انجام بازرسی‌های مستمر، موانع رشد استان رفع و طرح پشتیبانی تولید و توسعه و حل مشکلات مردم فهیم و شهید پرور چرام فراهم نماییم.

وی گفت: مجموعه مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری با تمام امکانات و کارشناسان در حوزه ی میزخدمت حضوری و الکترونیکی، سیستم اطلاع رسانی از طریق پورتال اداره کل، سامانه برخط تلفنی ۱۱۱ و سامانه سامد در جهت حل مشکلات آماده ی رسیدگی و حل و فصل مسائل و مشکلات می باشد.

فرماندار چرام در این نشست به صورت ویژه و‌ مورد به مورد مشکلات شهروندان و نمازگزارن را که به وی مراجعه می کردند بررسی و از مدیران مرتبط درخواست پیگیری ویژه می دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.