تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 2:46

گزارش صبح خرد از کمیته برنامه ریزی چرام؛

فرماندارچرام:اعتبارات ۵۲میلیارد تومانی برای توسعه چرام/آبرسانی به اراضی حومه غربی چرام بزرگترین طرح کشاورزی جنوب کشور است/پاسخ شهابی نسب به درخواست های بودجه ای مدیران چرام

فرماندارچرام:اعتبارات ۵۲میلیارد تومانی برای توسعه چرام/آبرسانی به اراضی حومه غربی چرام  بزرگترین طرح کشاورزی جنوب کشور است/پاسخ شهابی نسب به درخواست های بودجه ای مدیران چرام
جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان چرام با حضور فرماندار و رییس سازمان و برنامه و بودجه استان و مدیران دستگاه های اجرایی عصر امروز یک شنبه دوم مردادماه 1401برگزار شد.

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان چرام با حضور فرماندار و رییس سازمان و برنامه و بودجه استان و مدیران دستگاه های اجرایی عصر امروز یک شنبه دوم مردادماه ۱۴۰۱برگزار شد.

به گزارش“صبح خرد” از چرام ؛اهم موارد جلسه کمیته برنامه ریزی از زبان فرماندار و ریس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیران شهرستان چرام

فرماندار چرام : اعتبارات ۵۲میلیارد تومانی برای توسعه چرام

سیدعبدالرحمان توفیقیان در این نشست گفت : مهم ترین جلسه ما در طول سال و رکن رکین همه جلسات و مباحث تخصصی که شهرستان برپایه آن مدیریت می شود جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان است .

بار سنگین همه این مسائل بردوش مدیریت شهرستان سنگینی می کند و امسال این جلسات برنامه محور است

 

توفیقیان گفت :اعتبارات پیش بینی شده امسال قریب به ۵۲میلیارد تومان است که نسبت به پارسال ۲۰درصد افزایش داشته که البته با توجه به وضعیت تورم و اینکه چقدر تخصیص داده می شود تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

فرماندار چرام از فاضلاب چرام ؛ بیمارستان؛راه ها و آب و بخش کشاورزی به عنوان محور پروژه ها نام برد.

مطالعه طرح کشاورزی در حومه غربی که بالغ بر ۲هزار هکتار می باشد می تواند گام اساسی در جنوب کشور و اشتغالزایی در چرام به عنوان قطب کشاورزی باشد.

فرماندار چرام به حوزه های فرهنگی. مظلومیت آنها در بحث کتابخانه چرام و خانه های عالم و کانون های فرهنگی این شهرستان اشاره کرد و نارضایتی خانواده شهدا و مردم از وضعیت ساماندهی گلزار شهدا نام برد.

فرماندار چرام خواستار توجه ویژه به شهرداری ها شد که همیشه در کارهای فرهنگی پیش قدم هستند همچنین به مصوبه شورای تامین شهرستان در خصوص پایش تصویری شهر اشاره کرد که بودجه شهرداری جوابگو نیست.

توفیقیان با اشاره به جمعیت جوان جویای کار چرام و لزوم توجه به آموزش فنی و حرفه ای خواستار توجه ویژه به این بخش و تکمیل ساختمان و تجهیز آن شد

فرماندار چرام نظارت مستمر و لازم بر پروژه ها را خواستار شد چرا که بیت المال است و همه این هزینه ها باید به درستی انجام شود

شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان چرام گفت :توزیع اعتبارات براساس شاخص هایی است و همه آن شاخص جمعیت نیست چرا که سهم جمعیت چرام ۴/۷درصد است براساس ۳۳هزار نفر جمعیت اما سهم چرام ۵/۷درصد است یا استان کهگیلویه و بویراحمد ۱درصد جمعیت کشور است آیا واقعا ۱درصد اعتبار می دهند خیر بلکه ۲درصد می دهند چرا که محروم است .

شهابی نسب درواکتش به سخنان فرماندار کهگیلویه گفت :برای ما کل استان یکسان است و برای من نوعی همه استان از دیشموک تا طسوج و بابا کلان و همانطور یاسوج و‌دنا تفاوتی ندارد همانطور که به مرکز استان توجه می شود باید به مناطق محروم هم توجه شود.

شهابی نسب گفت :جاده سرفاریاب به سادات ۲۶میلیاردتومان و فاضلاب چرام امسال ۲۹میلیارد تومان اعتبار دارد که ۸میلیارد هم توازن که سرجمع ۳۸میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که امیدواریم هر چه زودتر تمام شود .

 

وی با اشاره به یکی از پروژه های همیشه مورد بحث یعنی جاده چرام دهدشت گفت :,۲۵میلیارد تومان و در متمم سفر هم پیشنهاد ۲۰میلیاردتومان دادیم که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد..

شهابی نسب با اشاره به بخش کشاورزی چرام گفت :این شهرستان قطب کشاورزی استان است.و‌مناطق مستعدی دارد از باغات شمس آباد تا اراضی حومه غربی که من هم با طرح آبیاری به حومه غربی موافقم و اعتباری برای مطالعات دقیق این طرح گذاشتیم چرا که نقش مهمی در اشتغالزایی و رفع بیکاری دارد.

شهابی نسب در پاسخ به درخواست مدیرآبفاضلاب چرام و لزوم توسعه شبکه چرام و اینکه این شبکه قدیمی و زیر ساختمان های تجاری و مسکونی هست و هر لحظه امکان حادثه ای بیان کرد این موضوع است و حتما اعتبار ویژه ای برای جابجایی و توسعه شبکه آبرسانی چرام در نظر گرفته می شود.

وی همچنین از توجه ویژه به زیرساخت های ورزشی سرفاریاب و تکمیل زمین فوتبال این شهر خبرداد .

در این نشست تعدادی از مدیران اجرایی چرام از رییس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان درخواست کردن نسبت به افزایش اعتبارات توجه شود که مدیر ورزش و جوانان چرام با اشاره به اعتبار در نظر گرفته که جوابگوی مطالبات پیمانکار هم نیست خواستار توجه به اتمام ورزشگاه تختی چرام در خصوص آبیاری و نصب سکو و تجهیز سالن ها شد.

تقوی مدیر ارشاد چرام با اشاره به اینکه ساختمان این اداره اجاره ای هست و در بحث تجهیزات بسیار ضعیف است خواستار توجه ویژه به حوزه فرهنگ و هنر چرام شد.

خشنود مدیر راه و شهرسازی چرام هم با اشاره به اینکه همه پروژه های راهسازی چرام علیرغم مطالبات پیمانکاران فعال هست خواستار افزایش اعتبارات در این حوزه شد.

حسین پور مدیرامور عشایر چرام ابا اشاره به جمعیت عشایری و مشکلات حوزه راه و آب عشایر. گفت امیدواریم این بخش که مولد هست توجه ویژه شود‌

خانم آبشار مدیر کتابخانه چرام با اشاره به ساختمان نیمه تمام کتابخانه چرام که خودش معضل و‌آسیب های اجتماعی بوجود می آورد نسبت به افزایش اعتبارات این بخش و توجه به بخش کتابخوانی شد..

آبرومند زاده مدیر فنی و حرفه ای چرام با بیان اینکه اگر نگاهی از همین پنجره محل جلسه به بیرون داشته باشیم ساختمان نیمه تمام فنی و حرفه ای که سالهاست رها شده و از نظر فنی عمر یک ساختمان بیست سال است بیان کرد :با توجه به شعار تولید و‌استغال و‌توجه ویژه رهبری به این بخش خواستار اعتبارات ویژه جهت تکمیل و توسعه بخش های فنی و حرفه ای چرام شد.

عابدکیش مدیراموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت بیان کرد ما در بحث فضای اداری به شدت با مشکل مواجه هستیم و همچنین در بحث مدارس کانکسی که شهابی نسب در پاسخ به مطالبه وی گفت این موضوع مهمی است که با هماهنگی های لازم اعتباراتی تخصیص داده خواهد شد تا مدارس کانکسی و کپری جمع شود‌

امینی و محمودی بخشداران چرام و سرفاریاب مشکلات بخش های حوزه کاری خود را در حوزه های راه و آب و بهسازی روستاها بیان کردند و خواستار توجه بودجه ای به روستاها شدن .

 

علی پاداش نماینده شهرداری چرام در این نشست با اشاره به اینکه شهرداری ها مظلوم واقع شدن خواستار توجه ویژه به اعتبارات مبلمان شهری و توسعه شهر چرام شد چرا که در صورت آبادانی شهرها در کهگیلویه بزرگ شاهد کاهش مهاجرت به مرکز استان هستیم که این مهاجرت به مرکز استان خودش هم آسیب های زیادی در پی دارد

فرماندار چرام در پایان این نشست با تشکر از حضور خبرنگاران و انعکاس مشکلات وپتانسیل های شهرستان و لزوم توجه ویژه مدیران به برگزاری مراسم در شأن روز خبرنگار با توجه به نزدیکی روز خبرنگار گفت :از رئیس و‌کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکر و درخواست کرد با توجه به اینکه شهرستان چرام ظرفیت های خوبی دارد که می طلبد با نگاه ویژه و افزایش اعتبارات والبته پیگیری مدیران شهرستان در چندسال آینده شاهد تحول در بخش های مختلف باشیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.