تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 - 11:57

با حضور امام جمعه، شورای اداری و جمعی از فرهنگیان؛

ظفری

کارگاه عفاف وحجاب در دیشموک برگزار شد

کارگاه عفاف وحجاب در دیشموک برگزار شد
کارگاه عفاف وحجاب با حضور امام جمعه محترم و شورای اداری شهردیشموک برگزار شد

به گزارش“صبح خرد” ، امام جمعه محترم دیشموک  حجه الاسلام راوند در جمع فرهنگیان منطقه گفت:  در ورای پوشش ظاهری یک اندیشه قرار دارد که انتخاب انسان مبتنی بر این اندیشه است.

وی خاطرنشان کرد: مبنای سبک زندگی غربی اندیشه‌های لیبرالیستی غرب و مبنای سبک زندگی ایرانی اسلامی اندیشه‌ها و ارزش‌های ناب اسلامی است.

امام جمعه دیشموک افزود: اگر در جامعه مظاهر فساد باشد و نتایج دنیوی و اخروی حجاب و عفاف در کنار هم تبلیغ نشودبه دنبال آن آسیب‌های دیگری بوجود می آید که مانع رشد و تعالی جامعه اسلامی خواهد شد.

حجه الاسلام راوند تصریح کرد: دلیل عمده انتخاب برخی پوشش‌های خاص دیده شدن است که باید به درستی هدایت شود و لذا اگر شان واقعی زن در موقعیت‌های علمی، سیاسی و اجتماعی فرهنگی به درستی تبیین شود، زن خود مسیر درست را انتخاب می‌کند.

وی با بیان اینکه تنها نسخه امروزی در خصوص حجاب و عفاف چادر است،به آیه ۵۹سوره احزاب اشاره کرد وگفت: یا أَیهَا النَّبِی قُلْ لِأَزْواجِک وَ بَناتِک وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذلِک أَدْنی أَنْ یعْرَفْنَ فَلا یؤْذَینَ ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و به زنان مؤمن بگو خود را با جلباب هایشان (رو پوش های بلند و چادر)کاملًا بپوشانند که این پوشش برای این که (به عفت و وارستگی )شناخته شوند بهتر است تا (از معرض هوسرانان) در امان باشند و مورد اذیت قرار نگیرند.

آیه فوق به اصل وجوب حجاب برای زنان تصریح و به یکی از فلسفه های حجاب که عدم آزار است اشاره کرده است.

در ادامه جهانگیر اژدر رئیس اداره آموزش وپرورش دیشموک گفت: همه ما باید متولی  حجاب و عفاف  باشیم ودر ادارات کارگروه عفاف و حجاب تشکیل دهیم وکارگاه برگزار کنیم  وخودمان عامل به این کار باشیم تا صحبت هایمان تاثیر بیشتر داشته باشد.

اژدر با بیان اینکه حجاب و عفاف نیاز به عزم ملی دارد، ادامه داد: اگر دستگاه‌ها حداقل به وظایف قانونی خود عمل کنند شاهد چنین مسائلی که امروز در جامعه مشاهده می کنیم نبودیم  و به همین دلیل ضرورت دارد در این زمینه اقدام جهادی صورت گیرد.

اقای آذریون کارشناس حوزه فرهنگی هنری اداره کل گفت :«حجاب» از ارزنده‌ترین نمود‌های فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی – اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می‌رسد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود رسید. معلمان، مدیران و مربیان پرورشی باید به مسئله حجاب توجه ویژه ای داشته یاشند . و  با برگزاری  کارگاه و جشنواره دانش آموزان را با این امر مهم آشنا کنند.

حمزه اندیشه معاون پرورشی آموزش وپرورش دیشموک گفت: هدف از برگزاری این کارگاه ها توسعه زندگی اسلامی،کاهش آسیب های اجتماعی ارتقای مهارت زندگی، تحکیم خانواده ،اصلاح الگوی مصرف ،کاهش تاثیر جنگ نرم ،کاهش طلاق وتربیت دختر می باشد.

اندیشه گفت :با برگزاری کلاسهای اموزش خانواده، دایر کردن نمایشگاههای مد ولباس اسلامی ، برگزاری مسابقه کتابخوانی ، معرفی زنان محجه وبیان خصوصیات حضرت فاطمه الزهرا(س)به عنوان اسوه زنان عالم می توان به این امر مهم یعنی عفاف وحجاب جامه عمل پوشاند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.