تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 - 12:25

با حضور رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش ؛

نشست هم اندیشی مدیران، معاونین ومربیان پرورشی دیشموک برگزار شد

نشست هم اندیشی مدیران، معاونین ومربیان پرورشی دیشموک برگزار شد
نشست هم اندیشی مدیران، معاونین ومربیان پرورشی منطقه دیشموک با حضور رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش”صبح خرد” ،فروزش رئیس اداره امور تربیتی  اداره کل آموزش وپرورش استان گفت : یادگیری و تمرین مهارت های زندگی، اساسی ترین وظایف تعلیم و تربیت است و جشنواره تجربیات برتر تربیتی فرصتی برای بروز خلاقیت و فرهنگ سازی فعالیت های پرورشی است.. وی با بیان اینکه جشنواره‌ ها، وسیله ‌ای برای دستیابی به اهداف مربوطه به خصوص اهداف تربیتی سند تحول بنیادین  می باشند،گفت: باید همه همکاران را با اطلاع رسانی و تبلیغات و آموزش درست به ثبت نام و شرکت در این جشنواره دعوت کنیم.

 توانا زاده کارشناس امور تربیتی وفرهنگی اداره کل گفت :براساس نظریات تربیتی، فعالیت های تربیتی برای اینکه اثربخشی لازم را داشته باشند، باید فرآیند محور باشند در حالی که اکثر فعالیت های تربیتی و پرورشی در مدارس نقطه ای و مقطعی هستند

وی گفت: اگر ارزش گذاری کیفی شود و اجازه دهیم مدیر مدرسه به همراه معاون و مربی پرورشی خود یک فرایند تربیتی را تعریف و دنبال کند، قطعا شکوفایی خلاقیت و برنامه ها را به همراه خواهد داشت و هر مدیر به اقتضای مدرسه و محله خود می تواند برنامه تربیتی متناسب با همان منطقه را طراحی و اجرا کند.

 آذریون کارشناس حوزه فرهنگی هنری اداره کل پس از تشریح برنامه های حوزه امور تربیتی  گفت: :برنامه های حوزه  امور تربیتی وپرورشی باید با همکاری مدیر مدرسه ودیگر عوامل اجرایی گردد واز حالت تکراری خارج وتبدیل به خلاقیت شوند.

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی هنری  بستری بسیار مناسبی برای کشف استعداد دانش‌آموزان است. این فعالیت‌ها ضمن پر کردن اوقات فراغت، به زندگی و آینده‌ی شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان جهت می‌دهد و این ویژگی، ارزش و تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی هنری و نیز اهمیت همکاران پرتلاش ما را گواهی می دهد.

 اژدر رئیس اداره اموزش وپرورش دیشموک گفت: .معاونین ومربیان پرورشی  پیش قراولان حوزه تربیت هستند وباید با همکاری مدیر ودیگر عوامل اجرایی مدرسه دانش اموزان را تشویق به شرکت در برنامه های حوزه پرورشی نمایند وخلاق باشند وبا خلاقیت خود ایده وتجربه ای نو ایجاد کنند .

حمزه اندیشه معاون پرورشی اموزش وپرورش دیشموک گفت: باید برای روح و روان دانش‌آموزان و هم برای جسم آنان برنامه داشته باشیم بنابراین هر طرح یا برنامه‌ای که پیش‌بینی می‌شود باید تمام ابعاد زندگی دانش آموزان را پوشش دهد.

وی گفت:متناسب با پیشرفت‌های جامعه بشری، رشد علم و تکنولوژی و  پدیده‌های نوظهوری مثل اینترنت، شبکه‌های مجازی، ماهواره، مواد مخدر صنعتی و … آسیب‌ها و مشکلات جامعه هم رشد می‌کند و بدیهی است که حوزه پرورشی و تربیت‌ بدنی باید برای رویارویی با هر چالش، طرح و برنامه داشته‌باشد.

در پایان برنامه دو نفر از ۱۴ دانش اموزی که در مسابقات پرورشی مرحله  استانی  وکشوری رتبه برتر گرفته بودند تجلیل بعمل آمد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.