تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 13:38

زندگی به رنگ "امید"؛

نجات جان سه اعدامی در کهگیلویه و بویراحمد از پای چوبه دار

نجات جان سه اعدامی در کهگیلویه و بویراحمد از پای چوبه دار
معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد از نجات جان سه محکوم به اعدام و یک قصاص عضو با همراهی خانواده ها، معتمدین محلی، مسئولان قضایی، اداری و مساعدت این شورا در شش ماهه اول امسال این استان خبرداد.

به گزارش“صبح خرد” از یاسوج،سیدمحمد ابراهیم ساجدی  در نشست رسانه ای با تشریح برخی آمارها، اظهارداشت: در شش ماهه اول امسال، سه پرونده قصاص نفس و یک قصاص عضو با مساعدت شورای حل اختلاف زندانها منتهی به صلح سازش شده است.

وی با بیان اینکه پرونده یک فقره قصاص نفس پس از ۱۴ سال بدون هیچ چشمداشت مالی منجر به سازش  شد، خاطرنشان کرد: ستاد صلح یاران هم با همکاری ستاد دیه استان موفق شدند ۳۲۷ نفر زندانی مالی را آزاد کنند.

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد پرونده های وارده هفت ماهه امسال به این شورا را ۲۲ هزار و۶۷۲ فقره ذکر و یادآورشد: ۲۲ هزار و ۳۹۲ فقره از این پرونده‌ها اکنون مختومه شده است.

ساجدی گفت: ۱۵ هزار و ۱۳۸ پرونده هم قابل مصالحه بوده که ۳۸ درصد این پرونده‌ها توسط ستاد صلح یاران شورای حل اختلاف مصالحه شده‌اند.

این مقام قضایی افزود: در همین مدت یک فقره پرونده میلیاردی به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان تنها با ۱۰۰ میلیون تومان توسط صلح یاران اصلاح منجر به سازش شده و هم اکنون صلح یاران شورای حل اختلاف در صدد پیگیری جهت آزادسازی بیش از ۱۵۰ نفر بدهکار مالی در زندان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.