تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 16:35

یک آمار عجیب؛

گچساران پنج بیمارستان دارد کهگیلویه فقط یکی!

گچساران پنج بیمارستان دارد کهگیلویه فقط یکی!
گچساران پنج بیمارستان دارد کهگیلویه فقط یکی؛ جناب نماینده؛ شما نماینده با سابقه اید و استدعای بنده این است ما زمین کاربری بیمارستان داریم کمک کنید یک بیمارستان دیگر در شهرستان اضافه شود.
“صبح خرد”؛  رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: بر اساس استاندارد، منطقه ما باید ۱۳۶ تخت در اورژانس وجود داشته باشد اما تنها ۵۰ تخت داریم و بیماران روی زمین می‌خوابند.

خبرگزاری فارس نوشت؛، سید منصور تقوی در پنجمین مجمع سلامت این شهرستان اظهار کرد: سلامت مقوله‌ای پیچیده است که از عهده یک دستگاه، دولت و حتی کشور بر‌ نمی‌آید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه بر فرهنگ‌سازی اولویت بهداشت بر درمان تاکید کرد و گفت: اساس مطالبات در حوزه درمان نباید مردمی باشد چرا که برخی مطالبات به نفع مردم نیست و باید با کارشناسان امر صحبت شود.

وی خواستار عزم عمومی در این راستا شد و بیان کرد: اگر این کار نشود کار به جایی می‌رسد که تسلیم مطالبات غیرکارشناسی می‌شویم.

تقوی افزود: ما باید تاب‌آوری مردم را بالا ببریم تا بسیاری از آسیب‌ها کم شود.

وی از جاده مناسب و آمبولانس به عنوان دو اولویت درمانی برای شهرستان کهگیلویه نام برد و تصریح کرد: مشکل برخی مناطق حوزه جغرافیایی ما با جاده و آمبولانس حل می‌شود نه با بیمارستان.

وی خواستار تقویت بیمارستان مادر (امام خمینی) دهدشت شد و عنوان کرد: این بیمارستان با ۱۳۰ تخت شروع شد و اکنون بدون ارتقای فضای فیزیکی تخت‌های آن را به ۲۴۰ عدد رساندیم.

وی بیان کرد: بر اساس استانداردهای منطقه ما باید ۱۳۶ تخت در اورژانس وجود داشته باشد اما تنها ۵۰ تخت داریم و بیماران روی زمین می‌خوابند و باید فکر اساسی شود.

تقوی با بیان این‌که چرا گچساران ۵ بیمارستان دارد اما کهگیلویه فقط یک بیمارستان دارد خطاب به نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: شما یک نماینده با سابقه هستید و استدعای بنده این است ما زمین کاربری بیمارستان داریم کمک کنید یک بیمارستان دیگر در شهرستان اضافه شود.

وی بیان کرد: اگر بیمارستان در جای جدید علاوه بر محوطه بیمارستان احداث شود پرسنل زیادی جذب خواهند شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.