تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402 - 22:54

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویداحمد:

مدیران شهرستان و کل باید برای پروژه های کوچک و بزرگ پاسخگو باشند

مدیران شهرستان و کل  باید برای پروژه های کوچک و بزرگ پاسخگو باشند
سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویداحمد گفت: برای بهره برداری بهتر از دستاورد سفر دوم دولت به استان همگی تلاش خواهیم کرد.

به گزارش“صبح خرد “،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویداحمد گفت: برای بهره برداری بهتر از دستاورد سفر دوم دولت به استان همگی تلاش خواهیم کرد.
عیسی شهامت در جلسه بررسی پروژه های عمرانی این شهرستان اظهار کرد: اعتبارات گچساران در حوزه یک سوم و دو سوم نفت خوب بوده و باعث افزایش میانگین تخصیص اعتبارات در این شهرستان شده است.

وی بیان کرد: در دیگر شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد تخصیص اعتبارات ۶۰ درصد بوده و گچساران به واسطه سهم بالای نفت توانسته میانگین جذب اعتبارات بالاتری را به خود اختصاص دهد.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تخصیص اعتبارات در گچساران جمعا، استانی ۴۵ تا ۵۰ درصد، نفت ۱۰۰ درصد، متوازن ۳۸ الی ۴۰ درصد و نمایندگان نیز ۶۰ درصد بوده که جمع اعتبارات تخصیصی این شهرستان ۸۰ درصد شده است.

شهامت عنوان کرد: این جلسه آغاز یک رویه بسیار خوب است که از این به بعد مدیران کل به شهرستان‌ها آمده و عملکرد همکاران شهرستانی خود را از نزدیک دیده و آنها را بررسی کنند.

وی گفت: نمی‌شود که در مرکز استان جلسه گرفته و مدیران شهرستان فقط یک گزارش را به ما ارائه داده و ما نیز بر اساس آن و سایر منابع اقدامات و تصمیم گیری کنیم، بلکه باید از نزدیک عملکرد آنها را بررسی و مشکلات، پیشنهادات پروژه ها را نیز شنیده و برای اقدامات لازم تصمیم گیری شود.

معاون هماهنگی امور استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هدف این بود که مدیران استانی در فرمانداری پاسخگوی افکار عمومی، نماینده عالی دولت ( فرماندار) و پاسخگوی ما نیز شده، عملکردشان در بخش‌های عمرانی و پروژه های در دست اقدام آنها چگونه بوده است.

شهامت بیان کرد: سفر دوم هیئت دولت را به کهگیلویه و بویراحمد پیش رو داریم و باید هرچه زودتر نیازمندیهای هر شهرستان شناسایی شده و آنها را در یک بسته به دولت ارائه کنیم.

وی افزود: وظیفه داریم تا بر پروژه های عمرانی نظارت لازم را انجام داده و از پیشرفت آنها مطلع و مشکلات آنها را بررسی کنیم، مدیران شهرستان و کل نیز باید برای پروژه های کوچک و بزرگ پاسخگو باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مدیر باید پروژه های کوچک و بزرگ را به ما معرفی کند تا هیچ پروژه‌ای بر روی زمین نماند، ادامه داد: در همین راستا یک کارگروه ویژه در مرکز استان برای پروژه‌های شاخص تشکیل خواهد شد و در آن نیز از پیمانکار پروژه های شاخص دعوت خواهیم کرد تا با مدیرکل دستگاه مشکلات را شنیده و اقدامات لازم را انجام دهیم.

شهامت اضافه کرد: باید کمبود ها مشخص شده و عمده خواسته مدیران را در بسته به دولت ارائه کنیم، اعتبارات دور دوم دولت به استان و برای پروژه ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی گفت: سهم تخصیص پروژه ها در سفر اول دولت بسیار خوب بوده و دولت وظایفی را در مصوبه این سفر انجام داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استاندار اهتمام بسیار جدی دارد که حداکثر آورده سفر دوم را دریافت کند تا پروژه های کهگیلویه بویراحمد سرعت بیشتری برخورد گرفته و قطار توسعه آن با سرعت بهتری بر روی ریل حرکت کند.

شهامت تصریح کرد: برای بهره برداری بهتر سفر دوم دولت به استان همگی با هم تلاش خواهیم کرد که اگر حوزه هایی در سفر اول دیده نشده بود در این سفر در نظر گرفته شود، هر چند در دور اول ما از متمم سفر از خود سفر بیشتر اعتبارات گرفتیم ولی این بار با مطالعه بیشتر پای کار خواهیم رفت.

وی افزود: بخشی از مطالبات از اعتبارات استانی و بخش دیگر آن در مصوبات سفر باید گنجانده شود.

شهامت ادامه داد: همه باید برای اعتبارات ملی تلاش کنیم، می‌توانیم اعتبارات سرگردان را در کشور بهتر جذب کنیم، از سازمان مدیریت برنامه تقاضا داریم ظرفیت های بودجه ای ۱۴۰۱ را که سراغ آنها نرفتید به دلایل عدم آگاهی و غیره و استعدادهای مختلف بودجه ها را شناسایی کرده و تمام دستگاه ها برای آنها تلاش کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.