تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 20:17

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی‌ها در کهکیلویه و بویراحمد/ خرید ۶۰ درصد دمنده‌ها در دولت فعلی

کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی‌ها در کهکیلویه و بویراحمد/ خرید ۶۰ درصد دمنده‌ها در دولت فعلی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۱۶۳ هکتار در ۹ فقره آتش سوزی در کهگیلویه و بویراحمد خسارت دیده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ درصد کاهش آتش سوزی وجود دارد.

به گزارش“صبح خرد” و به نقل فارس؛ سعید جاویدبخت در همایش تجلیل از فعالان زیست محیطی (حوزه پیشگیری و مهار آتش در طبیعت) در گچساران اظهار کرد: تنوع زیست محیطی متفاوتی در کهگیلویه و بویراحمد وحود دارد.

وی بیان کرد: در آتش سوزی‌های سال گذشته سختی را در تمام مراحل مهار بحران مهار آتش مشاهده کردید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : ما اگر به ازای هر ۵۹۰ هکتار یک نفر نیرو بگذاریم بر ای محافظت و حفظ محیط زیست همکاری و مشارکت مردم نباشد این اقدام موثر نخواهد بود.

جاویدبخت با اشاره به اینکه نقش مشارکت مردم و تشکل های مردمی بسیار موثر است، عنوان کرد : ما از همین‌جا دست تمام کسانی که برای حفظ محیط زیست تلاش می کنند را می بوسیم.

وی گفت: در سال گذشته در مدیریت بحران توانستیم با تلاش و همکاری مردم آتش سوزی ها را مهار کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:امسال بارش نزولات آسمانی باعث رویش بیشتر گیاهان در محیط زیست شده است و این احتمال آتش سوزی را بیشتر می کند.

جاویدبخت با اشاره به طرح کاشت ۱ میلیارد نهال در کشور بیان کرد: یکی از سیاست های منابع طبیعی کاشت ۱ میلیارد نهال می باشد که به دستور مقام‌معظم رهبری آغاز شده است.

وی گفت: در سال گذشته ۱۶۳ هکتار در ۹ فقره آتش سوزی در کهگیلویه و بویراحمد خسارت دیده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ درصد کاهش آتش سوزی وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای حدود ۶۶۰ هرار هکتار عرصه های بحرانی مستعد آتش سوزی است که بر اساس پایش و ارزیابی در سالهای گذشته صورت گرفته به تعداد ۹۰ نفر نیروی قرق بان مستمر نیاز دارد.

جاویدبخت ادامه داد: بیشترین اعتبار افزون بر ۲۴۰ میلیارد تومان توسط دولت در متمم اعتبارات سفر ریاست جمهوری پیش بینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از این میزان اعتبار تا کنون ۵۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی گفت: هم اکنون ۲۵۰ دمنده در استان وجود دارد که ۵۰ درصد آنها در دولت سیزدهم خریداری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.