تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1402 - 19:00

در خطبه های نماز جمعه چرام مطرح شد؛

انتقاد امام جمعه چرام از افزایش سرسام آور قیمت دارو

انتقاد امام جمعه چرام از افزایش سرسام آور قیمت دارو
امام جمعه چرام با بیان اینکه گران شدن وکمبود برخی اقلام مورد نیاز مردم ، فشارهای مضاعف بر آنها ایجاد می کند و باعث رنج دوچندان خواهد شد، عنوان کرد:از جمله اموری که مردم در صورت نیاز ،ناگزیر از استفاده هستند دارو می باشد و قیمت های سرسام آور دارو هایی که در ایران تولید می شود قطعا اقشار مختلف مردم را با مشکلات عدیده مواجه می کند.

 امام جمعه چرام از وزارت بهداشت و  افزایش سرسام آور قیمت دارو انتقاد کرد. 

به گزارش“صبح خرد” از چرام ؛حجت الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه چرام در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه مردم سرمایه های اصلی انقلاب هستند و پای انقلاب شان بوده اند و هستند ، اما شمای مسئول چرا این مردم را زیر بار گرانی دارو نگران می کنید.

با بیان اینکه جمله ای از رهبر حکیم انقلاب نقل است که فرمودند :ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده مریض شد آن خانواده بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد، افزود: این سخن، سخنی بسیار با مفهوم و عمیق است و نشان از توجه به مردم توسط آن حکیم فرزانه دارد که مسولین نیز باید نگاهشان به رضایتمندی مردم باشد و تورم کام مردم را تلخ نکند اما اینکه چه مقدار به سمت تحقق این سخن در عمل حرکت شده است جای سوال از مسئولان حوزه سلامت کشور دارد و وضعیت موجود خلاف این امر را بیان می کند.

امام جمعه چرام با بیان اینکه گران شدن وکمبود برخی اقلام مورد نیاز مردم ، فشارهای مضاعف بر آنها ایجاد می کند و باعث رنج دوچندان خواهد شد، عنوان کرد: از جمله اموری که مردم در صورت نیاز ،ناگزیر از استفاده هستند دارو می باشد و قیمت های سرسام آور دارو هایی که در ایران تولید می شود قطعا اقشار مختلف مردم را با مشکلات عدیده مواجه می کند.

وی افزود: آقایان محترم مسئول در وزارت بهداشت آیا توجه به گران شدن چندین برابری داروها دارید؟ برنامه ی شما برای مدیریت بازار دارو چیست؟

افشار ادامه داد : برای مثال یک بسته قرص آموکسی کلاو ساخت ایران بیش از صد هزار تومان به فروش می رسد؛  قیمت همین قرص سال گذشته ببینید چقدر بوده و الان چقدر است؟ مردم سرمایه های اصلی انقلاب هستند و پای انقلاب شان بوده اند و هستند ، اما شمای مسول چرا این مردم را زیر بار گرانی دارو نگران می کنید؟

امام جمعه شهر چرام تاکید کرد : دولت و نهادهای نظارتی جلوی کارخانجات داروسازی را بگیرند تا فشار بر مردم عزیز وارد نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.