تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 23:04

گزارش صبح خرد؛

حاشیه ها و تصاویر حضور معاونین وزیر جهادکشاورزی و مسئولان استانی در شهرستان چرام

حاشیه ها و تصاویر حضور معاونین وزیر جهادکشاورزی و مسئولان استانی در شهرستان چرام
معاونین جهادکشاورزی به عنوان نمایندگان رئیس جمهور در شهرستان چرام حضور یافتند. 

به گزارش“صبح خرد” از چرام ؛در آخرین روز سفر دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد  دکتر نیازی و موسوی دو‌تن از معاونین جهادکشاورزی در حوزه آب و خاک و معاون امور استان ها همراه با رئیس سازمان جهادکشاورزی و معاونین به شهرستان چرام جهت بررسی طرح ها و پروژه های کشاورزی سفر کردند.

هر چند مردم طبق اخبار قبلی انتظار کلنگ زنی پتروشیمی چرام و فسفات چرام و اراضی حومه غربی چرام را داشتند اما بنا به دلیل و دلایل مختلف این کارها به سرانجام نرسید که شاید مهم ترین آن ضعف عملکردی نماینده ارشد دولت در شهرستان چرام بود که نتوانست مقدمات این پروژه ها را آماده یا دولت را اقناع کند .

محل استقبال در جاده باشت به چرام و در روستای خیمند بود که در ابتدا دکتر معتمدی پور به معارفه میهمانان پرداخت و  امام جمعه چرام در ابتدای ورود میهمانان کشوری به بیان مطالبات کشاورزان و مردم چرام در سه بخش احداث سدآبریز؛باغات شمس آباد و آبیاری اراضی حومه غربی پرداختند.

فرماندار چرام هم به حوزه های مختلف سیل مانسون ؛اراضی شمس آباد و دیگر مشکلات شهرستان پرداخت.

در ادامه از اراضی شمس آباد و محل پمپاژ شمس آباد بازدید بعمل آمد و نمایندگان کشاورزان به تشریح مشکلات پرداختند.

زیارت گلزار شهدای فشیان از دیگر برنامه های این سفر بود.

در همین بین مسئولان جهاد کشاورزی استان و شهرستان با تهیه نقشه بزرگی از آبیاری حومه غربی در کنار جاده توضیحات فنی را به معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی دادند.

قرار بود که بصورت میدانی از اراضی شمس آباد بازدیدی بعمل آید که با مخالفت فرماندار مواجه شد و بعداز بازدید از چشمه بلقیس به روستای بردیان جهت نماز روانه شدند.

آبیاری اراضی حومه غربی چرام در محدوده روستاهای القچین سفلی و علیا؛دمدره؛شیرازی و همچنین در محدوده اراضی طوایف مختلف چرام در حاشیه رود تغار از مطالبات اصلی مردم در چند وقت اخیر بوده است که می تواند نقش مهمی در اشتغال و تولید داشته باشد.

بعداز نماز قرار بود که کلنگ زنی طرح خوراک دام و طیور اجرا شود که تماس تلفنی رئیس دفتر نماینده کهگیلویه و تاکید ایشان که نماینده اصرار دارند که معاونین وزیر از نزدیک و میدانی از اراضی حومه غربی چرام بازدید بعمل آورند مجددا معاونین وزیر و مدیرکل جهاد کشاورزی و فرماندار چرام البته بدون حضور خبرنگاران از اراضی بازدید بعمل آمد تا ضعف برنامه ریزی فرماندار چرام بیشتر به چشم بیاید.

 

 

آخرین برنامه این سفر کلنگ زنی طرح عظیم کارخانه تولید خوراک دام و طیور و حیوانات خانگی توسط سرمایه گذار غیربومی در شهرستان چرام با اعتباری بالغ بر ۳۷۰میلیارد تومان بود که با حضور معاونین وزیر و سرمایه گذار این کلنگ زنی انجام شد.

در استقبال از معاونین قرار بود گوسفندی سربریده شود که با مخالفت معاونین وزیر جهاد همراه شد و گوسفند از این مهلکه نجات یافت .

تصاویر

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.