تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 14:05

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

کلنگ زنی بزرگترین پروژه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور در شهرستان چرام/اشتغالزایی مستقیم برای ۲۴۰ نفر

کلنگ زنی بزرگترین پروژه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور در شهرستان چرام/اشتغالزایی مستقیم برای ۲۴۰ نفر
با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی کلنگ بزرگترین کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبرزیان کشور در چرام بر زمین زده شد.

به گزارش“صبح خرد” ،با حضور معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی، رئیس بازرگانی دولتی کشور، مشاور وزیر جهاد کشاورزی، مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان شهرستانی کلنگ بزرگ ترین کارخانه تولید خوراک دام، طیور وآبزیان کشور در شهرک صنعتی چرام بر زمین زده شد.

این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۱۲ هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۳۷۵ میلیارد تومان که میزان آورده سرمایه گذار ۷۵ میلیارد تومان و بقیه به صورت تسهیلات است که برای ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می کند.
میزان اشتغالزایی غیر مستقیم این ابرپروژه یک هزار نفر است که میزان تولید در سه فاز دام، طیور و آبزیان در یک شیفت کاری ۷۵ هزار تن در یک سال است و در فاز چهارم یعنی تولید خوراک حیوانات خانگی می تواند در یک شیفت کاری می تواند ۱۰ هزار تن محصول در سال تولید کند.
مدیر کل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه گفت: نزدیک به ۵۰۰ هزار تن تولیدات استان که ۵۰ درصد تولیدات ما در کهگیلویه و بویراحمد است قابلیت سردخانه ای و همچنین نگهداری داشتند.
معتمدی پور با بیان اینکه در بحث آبزیان و همچنین در بحث دام و دامپروری رتبه برتر کشور را داشتیم، افزود: همه اینها در بحث زیرساخت مشکل داشتند که ما چیزی نزدیک به ۳۲ هزار تن ظرفیت سردخانه ای در استان احداث و ۸ کارخانه خوراک دام آبزیان را در سطح استان ایجاد کردیم.
وی ادامه داد: از ۶ طرحی که در حضور آقای رئیس جمهور قرار داد بسته شد ۵ طرح مربوط به صنایع تبدیلی و زیرساختی بخش کشاورزی بود که یکی از طرح ها همین طرح است.
معتمدی پور با بیان اینکه ما این طرح را به نمایندگی از کل طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی استان کلنگ زنی می کنیم، عنوان کرد: این طرح به عنوان شروع به کار یک طرح زیرساختی در استان کهگیلویه و بویراحمد است و میزان تولیدات این طرح در سه شفیت علاوه بر تامین نیازهای استان و استان های همجوار می توان بخشی از تولیدات را به خارج از کشور صادر کرد.
وی گفت: مجموع اعتبارت سرمایه گذاری مربوط به طرح های خوراک دام و آبزیان نزدیک به ۴ و ۸ دهم میلیارد تومان است که بخشی به عنوان سرمایه ثابت، بخشی به عنوان سرمایه در گردش و بخشی آورده سرمایه گذاران است.
عزیز الله عزیزی مجری طرح با بیان اینکه فاز اول تولید خوراک آبزیان است که تا ۲۲ بهمن امسال به بره برداری می رسد و فاز های بعدی که تامین خوراک دام، طیور و حیوانات خانگی است، پس از راه اندازی فاز اول بقیه فازها نیز راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه تولید هر فاز در یک شیفت کاری کدام بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تن در سال است، افزود: در هر شیفت کار برای هر فاز حدود ۲۵ نفر نیرو نیاز دارد و در سه شیفت کار هر فاز نیاز به ۶۰ نفر نیرو دارد که برای هر ۴ فاز در سه شیفت ۲۴۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.
عزیزی ادامه داد: در صورتی که تسهلات لازم به ما پرداخت شود تولیدات خود را به ۴۰۰ هزار تن محصول در سال می رسانیم که در هر روز برای جابجایی محصولات نیاز به ۸۰ کامیون در روز داریم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.