تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1402 - 2:43

در کهگیلویه برگزار میشود؛

سوگواره جلوه های عاشورایی (عکاسی با موبایل)

سوگواره جلوه های عاشورایی (عکاسی با موبایل)
سوگواره جلوه های عاشورایی (عکاسی با موبایل) در کهگیلویه برگزار می شود.

به گزارش“صبح خرد” وبه نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه عبدالکریم عبودی خبر از برگزاری سوگواره جلوه های عاشورایی(عکاسی با موبایل) را داد و ضمن عرض تسلیت به مناسب رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش ، گفت : این سوگواره با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه و انجمن فیلم وعکس شهرستان و نمایندگی انجمن سینمای جوان کهگیلویه برگزار می شود .

وی افزود : در راستای ترویج فرهنگ اصیل عاشورایی و باهدف ثبت هنری جلوه هایی از فرهنگ عزاداری و ایثار مردم در این ایام (ماههای محرم و صفر) و استفاده از ظرفیت هنرمندان شهرستان، دبیرخانه سوگواره ، اقدام به برگزاری اولین دوره سوگواره عکاسی با موبایل (جلوه های عاشورایی) برای علاقمندان وهنرمندان (با گستره شهرستانی) نموده است.

عبودی در ادامه موضوعات سوگواره را اینگونه برشمرد: – عکس آزاد وخلاقانه پیرامون نشانه های سوگواری در ماههای محرم وصفر. – فرهنگ بومی مردم در عزاداریهای حسینی. – جلوه هایی از بزرگداشت تاسوعا،عاشورا و اربعین حسینی. – آداب سوگواری های حسینی ؛ می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد که : – شرکت برای کلیه هنرمندان وعموم بدون محدودیت سنی آزاد می باشد وفقط عکسهای تلفن همراه قابل پذیرش هستند. – علاقمندان می توانند آثار خود را درفضای مجازی و پلتفرم های ایرانی (ایتا، سروش و روبیکا) بامشخصات صاحب اثر به شماره تلفنهای همراه زیر ارسال نمایند. ۰۹۱۷۳۴۴۳۸۳۱ ۰۹۳۷۳۲۹۱۹۷۵ – هرعکاس می تواند حداکثر ۳ اثر ارسال نماید. – بعداز اعلام نتایج اولیه، شرکت کنندگان باید فایل اصلی اثر را به دبیرخانه ارائه نمایند. – عکس ها باید از سال ۱۴۰۰ به بعد گرفته شده باشند. – ویرایش عکس درحدی که اصالت تصویری عکس مخدوش نشود مجاز است وشرکت کننده به عنوان عکاس ومالک اثر شناخته می شود و مسئولیت مالک اثر از عهده سوگواره خارج است.

عبودی در خصوص جوایز این سوگواره گفت : نفراول ۵,۰۰۰,۰۰۰ریال نفردوم ۳,۵۰۰,۰۰۰ریال نفرسوم ۲,۵۰۰,۰۰۰ریال ۵ نفر ، نفرات چهارم تاهشتم هرکدام ۱,۵۰۰,۰۰۰ریال ۲ نفربرگزیده با موضوع جلوه های نماز ظهر عاشورا هرکدام ۱,۵۰۰,۰۰۰ریال می باشد و در ضمن مهلت ارسال آثار از اول محرم ۱۴۰۲/۴/۲۸ تا ۱۴۰۲/۵/۱۰ است .از برگزیدگان سوگواره عکاسی در اختتامییه سوگواره منطقه ای شعر عاشورایی مشک تشنه که با حضور ۶ استان و ۲۸ صفر برگزار می گردد، تجلیل می شود. 

رئیس اداره فرهنگ و ارساد اسلامی شهرستان کهگیلویه از انجمن فیلم عکس شهرستان و نمایندگی انجمن سینمای جوان کهگیلویه که در برنامه ریزی جهت برگزاری این سوگواره همکاری کردند تقدیر و تشکر به عمل آورد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.