تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 16:31

برای چرام و جوانانش؛

بین دوباغ!!

بین دوباغ!!
بین دوباغ ؛مکانی که ضعف مسئولان را پوشش می دهد! 

به گزارش“صبح خرد” از چرام ؛دوباغ (چشمه بلقیس و عمران )یادگار نیکی از گذشتگان چرام است که قبل از انقلاب تاسیس شدند و تا امروز نام و آوازه آنها در کشور پیچیده و مقصد گردشگران و میهمانان مختلف استان و خارج از استان و شهروندان چرامی است .

چرا این مقدمه ؟

شنا علاوه بر اینکه یک ورزش مفرح است در کنار آن و در استخر شنا نسخه های آب درمانی برای بیماران هم تجویز می شود.

استخر شنای چرام که در کره شهبازی یا همان شهرک جانمایی و سالهاست ساخته شده است به دلایل مختلف و متعدد فعلا تعطیل است.

هر از چندگاهی چراغ آن روشن می شود و فعالیت می کند و با شیوع کرونا این استخر تعطیل شد و با بازگشت حالت عادی به کشور و اماکن ورزشی اما استخر چرام همچنان در حالت تعطیلی به سر می برد.

هر چند در این بین بخشی از تاسیسات آن به سرقت رفته است. 

علیرغم پیگیری های متعدد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چرام برای راه اندازی استخر چرام که علاقه مندان بسیاری هم دارد اما به دلایل گوناگون تعطیل می باشد.

فرماندار چرام و مدیرکل ورزش و جوانان استان می بایست این اماکن ورزشی را تعیین تکلیف کنند و نسبت به راه اندازی آنها تصمیم قاطعی بگیرند.

گاهی دیده می شود که در شهرستان های کهگیلویه بزرگ زیرساخت وجود ندارد که این خود حکایت دیگری دارد اما وقتی زیرساخت وجود دارد چرا این سرمایه ها که می بایست در خدمت مردم و جوانان باشند بلااستفاده مانده است.

مدیریت جهادی و انقلابی کجای این ماجرا هست .

مسئولانی که در یک تصمیم به بستن باغ چشمه بلقیس اهتمام فوری داشتن چرا در بازگشایی و راه اندازی تنها استخر شنای شهرستان اقدامی نمی کنند.

تعطیلی استخر شنای چرام و دهدشت در حالیست که آسیب های اجتماعی بیداد می کند و این مراکز ورزشی که می تواند بخشی از اوقات فراغت را پر کند اما به علت نبود تصمیم قاطع و‌حواشی بوجود آمده تعطیل هستند

براستی اگر بین دوباغ و چشمه سیاه و رودخانه های اطراف چرام نبود سرگرمی جوانان در این هوای گرم و تابستان های داغ چه بود.

شهرستانی که نه فرهنگسرا و نه سالن سینما و نه برنامه های شاد و متنوع دارد و نه سالن های چند منظوره مجهز آیا انتظار دارید آسیب های اجتماعی کاهش و نشاط اجتماعی افزایش یابد.

همین باغ عمران که سرمایه گذاری از طرف نهاد ریاست جمهوری و وزارت میراث فرهنگی ماه گذشته از آن دیدن کرد و از وضعیت باغ بسیار متعجب بود که علیرغم فضای بسیار خوبی که دارد چرا از آن به درستی استفاده نمی شود اگر مسئولان پای کار باشند با جذب سرمایه گذار می توان یکی از بهترین مکان های گردشگری و اقتصادی را برای شهرستان راه اندازی کرد

و البته در پایان باید گفت اگر متولیان و موسسین دوباغ نبودند امروز بین دوباغی هم نبود تا در سایه سار درختان و خنکای چشمه های آن ساعتی جوانان سرگرم باشند.

بین دوباغ چشمه بلقیس و باغ عمران مکانی است که محل روان آب و چشمه های  هردو  باغ است  که محلی برای  سرگرمی و آب تنی جوانان و علاقه مندان است

سفرهای رنگین مسئولان در دو باغ و جوانان بیکار بین دوباغ !!!!


علی یاری زاده

چله تابستان ۱۴۰۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.