تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 0:00

توصیه ای به "وزیر بهداشت"؛

رانت وپارتی معضل کشنده حوزه بهداشت(دارو یا نیست یا باید پارتی باشد)

رانت وپارتی معضل کشنده حوزه بهداشت(دارو یا نیست یا باید پارتی باشد)
شما برای انجام دادن ساده ترین کار اداری در یک اداره یا بدست آوردن مجوز یا سرمایه مالی از طریق وام یا رشد سیاسی در شرایط کنونی باید طنابی خود را به حلقه ی رانت وصل نماید در غیر صورت ماهی همیشه خیس و از دست لیز خواهد خورد.

“سجاد افسر” /”صبح خرد”؛  خیلی سال هاست که فضای سیاسی، اقتصادی ،اداری و حتی فرهنگی کشور آلوده به ویروس کشنده رانت و پاراتی بازی شده است، وهر فرد برای اینکه بخواهد در یکی از زمینه ها فوق، پیشرفت و رشد کند باید روزنه ای برای نفوذ و سکوی برای رانت و پاراتی بازی را پیدا کند در غیر این صورت عملا رشد و کسب جایگاه مناسب همانند بیرون آوردن کلید از سبیل غول چراغ جادو می باشد.
شما برای انجام دادن ساده ترین کار اداری در یک اداره یا بدست آوردن مجوز یا سرمایه مالی از طریق وام یا رشد سیاسی در شرایط کنونی باید طنابی خود را به حلقه ی رانت وصل نماید در غیر صورت ماهی همیشه خیس و از دست لیز خواهد خورد.
این همه رانت در زمینه های ذکر شده قاعدتا کسب نیاز های شخصیتی ،اجتماعی و رفاهی را دچار مشکل ومسیر رشد افراد را خیلی سخت می کرد.اما آنچه باعث تاسف ودردآور می باشد، نفوذ رانت وپاراتی بازی به حوزه ی بهداشت و سلامت جامعه می باشد به این معنا که رانت وپاراتی بازی اکنون با چهره ی فرشته مرگ با افراد جامعه دست به یقه شده است و سلامتی وجان آدم ها را تهدید می کند.
رانت با بی رحمی تمام با قدرت بی نظیر خودش بر حوزه بهداشت چنبره زد و به طرز وحشتناکی با جان مردم بازی می کند.
اکنون که وزیر محترم بهداشت با بسته ی پر وپیمان طرح ها و پروژه ها در استان حضور دارند، و آن طور که بیان می کند با این طرح ها، بهداشت و پزشکی استان قطب پزشکی ایران می شود.
بعنوان یک شهروند این استان خدمت وزیرمحترم عرض می کنم طرح ها نمادین هفته دولت پیشکش شما و دولت محترم ،اگر امکان دارد فقط، به چند جمله زیر دقت کنید اگر توانستید کار انجام دهید و گرنه مردم بیچاره باید بسوزند وبسازند..
ابتدا عرض می کنم که در شهرستان های این استان نبود پزشک متخصص و کمبود دارو بیشتر از طرح ها شما به چشم می آید و مدیریت این بحران گام اول خواهد بود..
در شرایط کنونی خیلی از پزشکان با رانت وفساد مجوز تحصیل در رشته ها پزشکی را گرفته و نهایت عملکرد آنها، در قصورهایی خواهد بود که با جان مردم بازی می کند.
در بیمارستان ها دولتی برای گرفتن نوبت یک عمل ساده باید حتما از جاده ی سفارش وارد شوید در غیر این صورت باید ماه ها در نوبت عمل باشید، کما اینکه چند روز پیش خانواده فقیری در یک بیمارستان دولتی برای عمل لوزه فرزند خردسال خود، با نوبت یک ساله مواجه شده است.
در کلینیک های دولتی بدون استفاده از پارتی باید ماه ها در انتظار نوبت دهی دکتر متخصص باشید یا اینکه شب جلوی مطب ها اتراق کنید.
و فاجعه بارتر اینکه در داروخانه ها هم بدون پارتی و سفارش دارو بدست نمی آورید نشان به نشان که نیمه شبی برای گرفتن سرم تزریقی بیمار پیری خود به چندین داروخانه سر زدم، ولی به دلیل اینکه پارتی وجود نداشت از دادن سرم خود داریی می کردند یا اینکه برای گرفتن یک قطره ی نوزاد علیرغم اینکه داروخانه موجودی داشت ولی به دلیل محدود بودن تعداد ،برای دادن قطره منتظر سفارش وتماس از بیرون بودند.
رانت و فساد در تاروپود جامعه رخنه کرده و زندگی اجتماعی مردم را مختل نموده و مردم را نا امید و نگران کرده اما اثر رخنه و نفوذ آن در حوزه بهداشت و سلامت جامعه امری به شدت خطرناک و کشنده خواهد بود کما اینکه در شرایط کنونی برای نوبت گرفتن از یک پزشک حاذق حتما باید فلان نماینده مجلس،وزیر یا فلان صاحب منصب سفارشات لازم را مبذول فرمایید.
در پایان باید گفت در شرایط کنونی جامعه و مدیران به ظاهر دلسوز وشایسته ،امیدی به پاکسازی سایه شوم رانت وفساد در تمام زمینه ها وجود ندارد ولی برای پاکی و کم شدن سایه رانت بر حوزه سلامت وبهداشت دست به دعا به درگاه احدیت بلند خواهیم کرد چرا که فقط او برای مردم بيچاره پناهگاه ویاری رسان خواهد بود و از وزیر محترم بهداشت خواهانیم گوشه چشمی با عنایت به روحیه انقلابی خود به معضلات مذکور داشته باشد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.