تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 13:22

انتخابات؛

این گروه نمایندگان مجلس “رد صلاحیت” میشوند!

این گروه نمایندگان مجلس “رد صلاحیت” میشوند!
کارزار انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهارم اسفند ۱۴۰۲انجام خواهد گرفت.

“صبح خرد”؛ یکی از فیلترهای مهم برای  راهیابی به مجلس شورای اسلامی عبور از شورای نگهبان و هیات های نظارت می باشد که علاوه بر همه شاخص های مدنظر شورای نگهبان و استعلامات چندگانه بحث دخالت برخی نمایندگان مجلس در انتصابات دولت است که موجب حساسیت نهادهای نظارتی و شورای نگهبان شده است. 

این مورد در دیدار نمایندگان مجلس با رهبری مورد تاکید قرار گرفت و رهبری صراحتا در پاسخ گلایه های رئیس مجلس، عدم دخالت را به مصلحت انها داتست؛ توصیه ای منطقی که مورد توجه برخی نمایندگان قرار نگرفت. 

چالش  ماه های اخیر نمایندگان مجلس با معاونت سیاسی وزیر کشور و نگرانی از عدم همکاری وی با آنها نهایت با پس گرفتن امضای استیضای وزیر کشور در عوض عزل معاون سیاسی خاتمه یافت که دقت و تامل در همین مورد نشان میدهد نمایندگان در سال انتخابات انتظار داشته ودارند که مجموعه مدیریتی وزارت کشور به عنوان ارگان اصلی برگزاری انتخابات با انها هماهنگ و تعامل داشته باشند که به طریقی همان بحث دخالت در انتصابات است. 

حالا با دقت در همین دو مورد و موارد دیگر سایر وزارت خانه ها، گفته میشود مستندات کافی برای عدم تایید صلاحیت این قبیل نمایندگان وحود دارد و خطر عدم حضور در کارزار انتخابات آنها را تهدید می کند. 

نکته جالب تر این است که این چالش مهم بیشتر در استان های کمتر توسعه یافته  کشور دیده میشود و هر چقدر استان محروم تر باشد میزان و مقدار دخالت نمایندگان در انتصابات وبه تبع آن داشتن مستندات کافی برای شورای نگهبان بیشتر است. 

خلاصه کلام اینکه این قبیل نمایندگان به روشنی میدانند و مردم هم اگاه هستند که آنها عملا در انتصابات دخالت کرده و خطر عدم تایید  صلاحیت به شدت آنها را تهدید می کند. 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس چهارشنبه , ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

کور آغا دیگه حاشیه نرویدوبگویید موحد رد میشه غافل ازاینکه موحدزرنگت رازاین