تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 19:51

یادداشت امیرعلی اژدر

 استاندار انقلابی یا انقلابی در استاندار؟به شعارها توجه کنیم یا به عمل / از  بین دو راهی،  مردم کدام راه را بر می گزینند؟ 

 استاندار انقلابی یا انقلابی در استاندار؟به شعارها توجه کنیم یا به عمل / از  بین دو راهی،  مردم کدام راه را بر می گزینند؟ 
شائبه دخالت مدیران و سوء استفاده از جایگاه در انتخابات باعث شد استاد دانشگاه و فعال سیاسی اجتماعی استان در مرقومه ای انتقاداتی نسبت به استاندار وارد کنند.

آنچه می‌خوانید از سری یادداشت‌های مخاطبین پایگاه خبری “صبح خرد” است و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست؛ شما هم می‌توانید در تایید یا نقد این مطلب، یادداشت خود را بفرستید.

به گزارش “صبح خرد” ، یادداشت دکتر امیر علی اژدر استاد دانشگاه و برادر شهید ناصر اژدر؛ با توجه به اینکه انتخابات مجلس در پیش است و شبهاتی در فضای سیاسی و اجتماعی در خصوص دخالت مدیران در انتخابات و شایعات پیرامون شهرستان شدن چاروسا و دیشموک به وجود آمده است؛ یادداشتی به تحریریه این رسانه ارسال شده که در زیر می خوانید؛ 

سرور ارجمندم جناب آقای احمد زاده  استاندار محترم و انقلابی استان کهگیلویه و بویر احمد
سلام علیکم؛
در ابتدای حکم انتصاب حضرتعالی بعنوان یک نیروی انقلابی و ارزشی،  خرسند و خوشحال شدیم که سکان هدایت این استان به دست یکی از نیروهای انقلابی و ارزشی به دست زاده ای بنام احمد زاده  سپرده شد.

استارت اولیه  با دنده پنج خیلی سرعت به این شعار بخشید و نا امیدها  امیدوار شدند.
در خصوصیات و ویژگی های شما خداشناسی و خدا ترسی به عنوان مهری بر پیشانی شما نمایان بود  که این مهم خود نوید امید روزهای بهتری را در آینده استان میداد.
اما در تعجبم که چرا سرعت اولیه در این ایام که طبل های انتخاباتی در استان ما شروع به نواختن شده  ولی چرخ های حضرتعالی در بعضی موارد پنچر ریزه درست کرده  و حتی وصله ها هم چاره ساز نیستند.

جناب آقای استاندار: آن کس که از همه امروزه زیر ذره بین و دوربین های تیزبین مردم ماست به یقین بدان که شمایی و آن کس که می تواند خداترسی خود را به این مردم نشان دهد بازهم شمایی؛  ولی مرد انقلابی  و ارزشی؛  نمیدانم که نمیدانی و یا من نمیدانم و خود میدانی که بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری باید مر قانون اجرا گردد و شائبه های پیش آمده نشان از تغییر اساسی و انقلابی در تغییر رفتارها و دوری از شعارهای انقلابی در زمان انتصاب هست؛  به همین منظور سوالی پیش آمده که بفرمائید مردم شهرستان کهگیلویه را توجیه کنید که وقتی شخصی را از تصدی مسولیتش عزل می نمائید آیا باید ادامه خدمت خود را به رسته شغلی اولیه اش برگردد و ادامه دهد یا اینکه به میل خودش و سو استفاده از موقعیت کنونی نماینده ده به ده  ،  روستا به روستا،  شهر به شهر،  منطقه به منطقه  تبلیغ انتخاباتی کند؟

بفرمائید حقوق دریافتی از  کدام  دستگاه  نوش جان میشود؟  و آیا در دستگاه بانی دریافت حقوق، مشغول به خدمت اند؟   اگر مشغول نیستند  و حضرتعالی  مطلعید ،ما به عنوان خانواده های ایثارگران، شهدا و جانبازان به شعار انقلابی بودن حضرتعالی شک داریم چرا که به ما گفتند خداترسی ولی  اگه اینچنین باشد  برعکس.

دومین مورد جهت استحضار حضرتعالی؛   اگه  اشتباه میکنم حاضر به نقدم و می پذیرم و تصحیح بفرمائید و آن هم اینکه سن بازنشستگی حداکثر ۳۵ سال خدمت می باشد، ولی ریاست یکی از ادارات تابعه حضرتعالی در کهگیلویه  ۳۷ سال خدمت است  و امروزه به هر طریق  دلخواه  هم به دنبال جمع آوری آرا از طریق دستگاه مربوطه به نفع نامزد خاص انتخاباتی و هم  با دخالت در بکارگیری نیروهایی در پتروشیمی کلاچو از طیف های مخالف خویش هست که مصداق بارز سوء استفاده از جایگاه و طبق قانون تخلف محسوب می شود.

جناب آقای استاندار:

از طرفی مطابق قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۴۰۱/۵/۱ مجلس شورای اسلامی، ماده ۵۹ – انجام هرگونه فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اشخاص حقوقی وابسته به آنها درساعات اداری و همچنین هرگونه استفاده از جایگاه عنوان مقام یا موقعیت اداری و سازمانی توسط کارکنان نهادهای مذکور برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و مرتکب به مجازات نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی و انفصال موقت از خدمات دولتی از شش ماه تا یکسال محکوم می شود .

سوال سوم جناب آقای استاندار: در فضای مجازی  به نقل از حضرتعالی  مطلبی عنوان شده که در این شرایط حساس انتخاباتی  و شرایط محلی،  قومی و قبیله ای و عشیره ای  مجوز شهرستانی شدن دو منطقه چاروسا و دیشموک را نماینده فعلی در مجلس اخذ نموده که این خود گمان بدبینی مردم را به حضرتعالی نشان میدهد که در این شرایط حساس چرا یک استاندار به قولا انقلابی رنگ و بوی تبلیغ را بنام نامزد خاصی در این برهه از زمان نشان میدهد!؟

اگر مطلب ارائه شده  را که از جانب شما نقل گردیده را تایید میکنید لطفا بفرمائید در کدام جلسه هیات دولت و در چه تاریخی این مهم انجام گرفت؟ و چرا هیات دولت چنین مصوبه ای را اعلام نکرده؟ و اگر خیر علاوه بر برخورد قانونی با ناشر اکاذیب، تکذیبیه ای در این خصوص در صورت صلاح به اطلاع عموم این دو منطقه برسانید.

سوال چهارم جناب آقای استاندار: در این برهه حساس انتخابات آیا سفر مدیران کل و مدیران شهرستان به بخش ها و مرکز شهرستان و به تکاپو افتادن مدیران وابسته شائبه سیاسی بودن این سفرها را تقویت نمی کند؟

در پایان باید عرض کنم که وظایفی بر عهده حضرتعالی و تکلیفی هم مقام معظم رهبری مشخص کرده انتظار است با قاطعیت وارد شوید و با متخلفان و مدیران و نیروهای دولتی که از جایگاه دولتی خودشان سوء استفاده می کنند برخورد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دلاور دوشنبه , ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰

سلام…احسنت بر دکتر اژدر….بااین قلم زنی ..درخصوص موارد بحق .

پازند پیر سه شنبه , ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱:۴۰

درود بر سایت وزین صبح خرد و درودی بی‌کران بر مدیر آن استاد ادریس کشاورز مرد صادق و شجاع و حقیقت گو و حقیت نویس

پازن پیر دنا سه شنبه , ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱:۴۳

هرچند موارد مطرح شده کاملا دقیق و صحیح هستند اما از کسی که لقب دکتر دارد انتظار ادبیات زیباتر و متین تری داشتیم

پازن پیر سه شنبه , ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱:۴۵

درود بر سایت وزین صبح خرد و درودی بی‌کران بر مدیر آن استاد ادریس کشاورز مرد صادق و شجاع و حقیقت گو و حقیت نویس

ناشناس پنجشنبه , ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

آقای اژدر تا مهرماه جیره خوار همین طیف فرماندار وراننده مخصوص همان مدیر بود حالا چی شده که ورق برگشت وداره علیه دوستان ورفیقانی که باهم نان ونمک خوردن حرف می زند بماند چون نمک خوردن ونمک دان شکستن بدعت خوبی نیست ودر مورد آقای کشاورز ایشان ثبات سیاسی ندارند از همه نامزدها تعریف وتمجید داره الا آقای موحد یک البته دور گذشته شخصا با مدیر وقت آموزش وپرورش با هاشمی بود کجای اصلاح طلبی الکی برچس اصلاح طلبی نزنید به کسی که از نام اصلاحات استخدام شده ونان می خوره وپرچم مخالفین اصلاحات برمی داره کا برجام آتیش زده و…..