تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 12:42

مردم مراقب اینها باشند؛

“شبه رسانه های دستمال باز”!

“شبه رسانه های  دستمال باز”!
این روزها و در اوج گرمای انتخابات شوربختانه عده ای نا آگاه به علم و دانش رسانه برای رسیدن به اهداف خاص احتمالی خود ناشیانه در بستر شبکه های مجازی با استفاده از عنوان "فعال رسانه ای" با نگارش مطالبی گمراه کننده عمدتا در قالب "مدح" ناسزاوار و یا "تخریب" غیر منصفانه فضای رسانه ای کهگیلویه وبویراحمد را مشوش و در آستانه 11 اسفند فضا را برای انتخاب درست مردم آلوده می کنند.

“تحریریه صبح خرد”؛ بستر توییتر، اینستاگرام، سایت های خبری و سایر شبکه های مجازی این روزها محل تاخت و تاز شبه رسانه های است که ناسزاوار لقب فغال رسانه ای به خود داده و با تولید مطالبی بی سر و ته، غیر قابل فهم و مداحانه سعی در دلبری کردن برای برخی کاندیدها کرده و دستمال در دست رقاصانه دنبال اندک صله ای و یا احتمالا استخدام و اشتغال در جایی گشته و دنیای پر اهمیت رسانه را به تمسخر می گیرند و امکان مانور برای فعالان واقعی رسانه سخت می کنند.

کافی است سری به انبوه گروه ها در  شبکه های مجازی بزنید و توئیت ها را می بینید که اصلا مفهومی جز تخریب و مدح نداشته و هر چقدر سطح تخریب بالاتر و مدح غلیظ تر باشد بازار نویسندگان گرم تر و نکته جالب اینکه تعداد بازدبد و لایک توییت ها در بستر خود توئیتر به سختی به تعداد انگشتان یک دست میرسد!!

در پایگاه های خبری ؛ همین مدعیان تولید محتوا در هیچ سطح و شاخصی  بلد نیستند، تازه زبانشان دراز است که ما رسانه ایم و حقمان را بدهید؛ از دنیای رسانه و خبر دو اصطلاح را به خوبی آموختند؛ کپی کنند و پیست و همین مونتاژ خبری بدون خلاقیت خود را در بستر فضای مجازی پخش کنند؛ لینک پراکنان مدعی..

حکایت رسانه های که در چند دست بلند خود دستمال های رنگی دارند یعنی همان رسانه های دستمال باز؛ در کلام و پنجره نگاه این جماعت نقد اصلا معنی و مفهومی ندارد بلکه انچه برای این جماعت اهمیت دارد رقص دوپا و دستمال بازی با کلمات  برای صاحبان قدرت و جایگاه است.

قبل از گرم شدن کانون انتخابات، برای جور شدن بساطشان هیچ پیچیدگی خاصی نیاز نبود مثلا با یک نماینده یا رییس دفترش، یک مسئول و مدیر سیستم دستمال بازی اینها ردیف میشود؛ یعنی مهتر و دشمال این دستمال بازها حضور یک صاحب قدرت و نفوذ است؛ نوع و جایگاه هم مهم نیست اگر چه هر چه قدرت، نفوذ و ثروت سطح بالاتری داشته باشد دستمال بازها گرم تر و شیک تر می رقصند و می گویند.

بساط دستمال بازی که تمام شد اندک کلمات ساده در قالب متن های بی محتوا و بی مفهوم خود را با انبوهی از تصاویر صاحبان قدرت و اعوان و نصارشان از نماها مختلف رگباری در شبکه های مجازی به اشتراک می گذارند و با اتمام ماموریت آخرین در پیام پر مدح و ستایش برای همان صاحب قدرت ارسال کرده و پایان بساط دستمال بازی را اعلان می کنند.

در نگاه و کلام این جماعت رسانه نما یا همان دستمال باز یا به تعببری دوستی رسانه های اخته چیزی که اهمیت و اصالت ندارد؛ مردم و مشکلات مردم اند، مشکلات شهر و دیارشان است، سرنوشت جوانان و نخبگان است..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 10
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پیمان چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

احسنت 👏👏👏

اهل رسانه چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

گل گفتی واقعا
من نمی دونم چرا به این راحتی مجوز میدن به همه سایت بزنن؟آخه هیچ نظارتی هم ندارن

دهدشت چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

صبح خرد دوست داریم ولی آخرش ما نفهمیدیم طرف کدوم کاندید هستین😀

سلیمان چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

نونی واقعا
با گو خشه آقای مژدهی پور
والا

هشتله چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

آغا طرف هسی من دهدشت چند سایت داره باور ایکنی

فرهادی چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

درود خدا بر ادریس کشاورز
رسانه ی مردمی

چتروز چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

صبح خرد یه زمانی خیلی ابهت داشت اما وره ول وابی دیه متأسفانه

رازی پور چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹

تو استان ما تعریف درستی از رسانه ندارند متاسفانه
طرف فقط دلش خوشه بهش بگن خبرنگار درصورتی که هیج اطلاعی از وظایف و شیوه ی کار خبرنگار ندارند.

عطانژاد چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

بدون تعارف سایت صبح خرد و مدیر مسئولش آقای کشاورز از بهترین های رسانه ای هستش

Mehdi جمعه , ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۵۸

با عرض سلام و احترام فراوان برای حضرتعالی . متاسفانه شما هم ، هم ردیف همین رسانه ها شده ای و از کورکورانه از فردی خاص حمایت و مغرضانه …