تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1402 - 16:27

سید محسن عبدالله پور؛

“سبک زندگی موازی”

“سبک زندگی موازی”
هرچه این هیجانات و الگوهای رفتاری منفی بیشتر شود مشکلات ارتباطی بیشتر می شود و زوجین به جای حل مسئله به صورت مشترک هر کدام به تنهایی به دنبال راهی برای خلاصی از مسئله خواهند رفت.

“سید محسن عبدالله پور” /”صبح خرد”؛  خانواده هایی که روابط آشفته دارند تعاملات مثبت (گرمی – حمایت -محبت -صمیمیت -همفکری – هدف های مشترک – هدف های مالی مشترک و…… ) کمتری دارند به همین علت تعاملات منفی ( انتقاد -سرزنش – تحقیر ) افزایش می یابد و به رفتارهای منفی طرف مقابل توجه بیشتری می شود و رفتارهای مثبت به چشم نمی اید . در زندگی های آشفته زوجین رفتارهای منفی یا مبهم را به قصد غرض و نیت بد قلمداد می کنند و رفتار مثبت را به پای عوامل موقعیتی ( نه حسن نیت ) قلمداد می کنند . تعاملات منفی منجر به احساس آزردگی و احساس خشم و عصبانیت و نفرت در خانواده می شود.

هرچه این هیجانات و الگوهای رفتاری منفی بیشتر شود مشکلات ارتباطی بیشتر می شود و زوجین به جای حل مسئله به صورت مشترک هر کدام به تنهایی به دنبال راهی برای خلاصی از مسئله خواهند رفت.

در این هنگام بین همسران از نظر عاطفی فاصله افتاده و شروع به یک ( زندگی موازی )می کنند ، یعنی هر کدام به صورت فردی تصمیم های می گیرد مثلا تنها خرید می کند – تنها به مسافرت ( کوتاه مدت و بلندمدت ) می روند – تصمیم مالی مستقل ( بدون اطلاع همسر ) می گیرند – جدا از همدیگر می خوابند یا در اتاق فرزند یا فرزندان می خوابند – بدون اطلاع یکدیگر بیرون می روند – آمدن یا نیامدن در خانه برایشان مهم نیست – زن برای مرد غذا درست نمی کند – مرد برای زن و برای خانه خرید نمی کند و ……. در این مواقع نسبت به هم ( بی اعتنا ) می شوند و اگر یک مسئله بحرانی در زندگی رخ دهد آن کس که ناراضی تر است دلیل منطقی و مدارک محکمه پسند جمع آوری می کنند که از هم جدا شوند و خدای ناکرده طلاق را در خانواده بدون اطلاع دیگران ، بزرگان و خیرخواهان برای خود رقم می زنند. 

 

سید محسن عبداله پور مشاور و درمانگر خانوده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.