تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 11:18

واکنش مجمع مطالبه گران و میزبان همایش مردمی احداث سدآبریز به لغو آن توسط فرمانداری چرام؛

ما تشنه آب و شیفته کار هستیم /ارجاع فرماندارچرام به اصل ۲۷قانون اساسی /اگر ممانعت غیرمتعارف ایجاد شود آتش به اختیار عمل می کنیم

ما تشنه آب و شیفته کار هستیم /ارجاع فرماندارچرام  به اصل ۲۷قانون اساسی /اگر ممانعت غیرمتعارف ایجاد شود آتش به اختیار عمل می کنیم
ما بعنوان کشاورزان سرزمین مادری محروم از داشته های خویش همچنان شیفته کار و تشنه آب کوه گیلویه بزرگ با صبر و حوصله منتظر صدور مجوز برای همایش آبریز پیش از سفر هیئت دولت به استان هستیم . 

به گزارش“صبح خرد” از چرام ؛در پی مخالفت فرمانداری چرام باهمایش مردمی احداث سدآبریز در روستای شیخ حسین ؛مجمع  مطالبه گران سدآبریز و میزبان این همایش با ارسال یادداشتی به این پایگاه خبری نسبت به مصاحبه فرماندار چرام و لغو همایش مردمی واکنش نشان دادند که عیناً منتشر می گردد.

بنام نامبخش نامداران

گدای درگه او شهریاران

جناب آقای دکتر توفیقیان فرماندار محترم شهرستان چرام

سلام علیکم

پسا حرکت معنی دار ولی به اصطلاح مدیرانه شما بعنوان نماینده عالی دولت انقلابی در خصوص منع برگزاری همايش مردمی احداث سد آبریز ،حوصله همه امور از کفمان برید لذا سر وقت تفعل بر مطالعه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رفتم تا موجبات کف بینی جنبه قانونی منع برگزاری همايش مردمی نجیب را بخوانم !!! حال از بابت علاقه وافر به جنابعالی و محبوبیتی که دارید، شما را دعوت به مطالعه اصل ۲۷ قانون اساسی ارجاع میدهم . و اما فعلا تنها پاسخ من به افکار عمومی در این زمینه اینکه ، وقتی ما برای یک همايش قانونی ، صرف مطالبه عمومی برای احداث سد آبریز از سوی پیشگامان محیط بان تالاب شادگان مقیم حق قانونی تجمع نداریم . با این حال چگونه انتظار داریم تا در سطح ملی جواز ساخت سد آبریز داده شود ؟!!

بدون شک دو نکته اساسی باعث گردیده تا در پاسخ به اظهارات نا کافی جنابعالی در خصوص منع برگزاری همايش مردمی نجیب با موضوع آبریز ، فعلا دست بقلم نشویم و از رمز گشایی پشت پرده این حرکت مخالف فرهنگ مطالبه گرانه خوداری نماییم.

نکته اول : تکلیف در برابر افکار عمومی و حق مسلم مردم فهیم حوزه کوه گیلویه بزرگ ، ضرورت دارد تا ضمن انعکاس پژواک صدای مظلومانه آنها نیز در عین حال از رمز گشایی پشت پرده خوداری نموده و از سیاسی شدن این مطالبه مردمی جلوگیری کنیم .

نکته دوم سکوت خردمندانه امثال بنده بعنوان خبره مطلع از الفبای امور امنیتی که بارها در رختخواب مرگ برای حفظ کشورم را تجربه دارم نیز در قبال وقوع حوادث قابل پیش بینی مبتنی بر تحلیل جامعه شناسی مدنی قابل فهم است.

و اما اگر گوش شنوایی باشد، از وقوع منع همایش تاکنون بهترین پاسخ را در این زمینه افکار عمومی با صراحت از خود بروز ساخته تا درس مدیریت به برخی تعلیم گردد .و همه از پشت پرده این مخالفت مطلع و آگاه هستند … ولی در این همایش چون مخاطبان اکثریت زحمتکشان و فرهیختگان جامعه هستند تنها قضاوت را بخودشون می‌سپارم و به بهانه سرکوب شور و هیجانات خودجوش با آنان اعلام همدردی میکنیم.

اما بخدا دردی غمبار تر از این نیست که معلمانی چون شما وقایع تلخ حاصله از فشار های اجتماعي را مساله شخصی تلقی کنید . جناب آقای دکتر با توجه به سوابق کاری جنابعالی که مدیرکل امور اجتماعی استانداری و مدیرکل زندان چهارمحال بختیاری قطعا میدانید که وقوع ناهنجاری‌های مختلف (از قبیل خودکشی ، طلاق ، بزه ووو) که در جامعه همگی ناشی از فشارهای اجتماعی است و و قرائت مساله شخصی دانستن این قبیل تلفات انسانی وفق علوم جامعه شناسی کاملا مردود است . بنابراین اینجانب بعنوان میزبان و از مطالبه گران در راستای کم کردن حجم فشارهای موجود در این بخش از جامعه تلاش نمودیم تا شاید خدمتی خالصانه از خود نشان سازیم انشاءالله .

جناب آقای دکتر ، این چه تفکر امپریالیسم صفت هست که هرگونه تجمع را علی رغم ” صراحت اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ” بعنوان صدای مخالف خط کشی میگردد ؟!!! حقیر بعنوان مطالبه گر پاسخ و توضیحات نا کافی شما را در این خصوص توهین به حقوق مردم میدانیم و در جای مناسب و زمان مناسب جواب خواهیم داد .؟

ما بعنوان کشاورزان سرزمین مادری محروم از داشته های خویش همچنان شیفته کار و تشنه آب کوه گیلویه بزرگ با صبر و حوصله منتظر صدور مجوز برای همایش آبریز پیش از سفر هیئت دولت به استان هستیم .

البته هرگز از شما نخواهیم خواست تا بخاطر منع این حق ،از مردم عذرخواهی نمائید ، ولی از شما درخواست داریم تا اولا: در همایش پیشرو خود اولین سخنران باشید و پیش از سفر رئیس جمهوری همصدایی و همرنگی با خواست مردم را تجربه کنید . ثانیا : تلاش کنید تا از جمله مصوبات دولت در این سفر احداث سد آبریز و احقاق حقوق آبی مردم کوه گیلیویه و بویراحمد باشد تا شاید این لکه ناخوشایند از دامن پاک گردد . در پایان اعلام میداریم که ما بعنوان مطالبه گر احداث سدآبریز در قالب کارشناسان مردم نهاد اعلام میکنیم در راستای حمایت از دولت و گزارش صادقانه از عملکرد شما دولتمردان با رویکرد روایت مشکلات مردم فخیمه استان اگر ممانعت غیر متعارف در این زمینه ادامه یابد تا فرصت سوزی ایجاد کند لذا بعنوان سربازان وطن بفرمان رهبر انقلاب” آتش به اختیار ” خودمان روز جمعه ۲۹/ ۰۲/ ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ تا ۱۹ در چرام روستای شیخ حسین مهمان مزرعه زیتون فدک خواهیم بود ……ولو بسان وقایع تاریخ فدکمان غصب گردد .

والسلام

مجمع مطالبه گران احداث سدآبریز

والامر منوط الیکم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 13
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی با فرهنگ یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

آقای توفیقیان اصلا مدرک دکتری ندارند چرا با کلمات برای او و امثال او القاب و عناوین می سازید؟
در ثانی همه کارهای ایشون آتش به اختیار عمل شده مانند برداشتن دکتر ع. مقتدر و با سواد و عالم و انتصاب
… که الفبای تربیت را بلد نیست …..‌ پس این کار کی بوده ؟

معلم چرامی یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

درود بر جناب یاری زاده که انصافا فقط رسانه شما واقعیات را انعکاس میدهد. رسالت رسانه ای هم همین است .
احسنت بر غیرت و شرفت واقعا مردی

معلمین بی تعلیم یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

توفیقیان فقط خفه کن هسن باید بهش بگن توقیفیان ..

معلم چرامی یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

اقای توقیفیان در بحث آموزش و پرورش چرام موجی از نفرت معلمان را با خودش همراه کرد…. موحد را بهانه کرد چون …. ازش سرتر بود و از حسادت خواست ریشه شو بزنه ولی نمیدونه که چه فردای بهتر و بهتری در انتظار ایشون هست

معلم معلم یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

اقای توقیفیان در بحث آموزش و پرورش چرام موجی از نفرت معلمان را با خودش همراه کرد…. موحد را بهانه کرد چون …. ازش سرتر بود و از حسادت خواست ریشه شو بزنه ولی نمیدونه که چه فردای بهتر و بهتری در انتظار ایشون هست

معلمان با درد یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

آقای توفیقیان که بچه های خودش اینجا زندگی نمیکنند که درد بکشه
آموزش و پرورش را درش وربازیدید حالا نذار یه قطره آب گیرمون بیاد
حتما اینم زد و بند سیاسیته با خوزشتانیها

توفیق یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

آقای دکتر توفیقیان فقط یه چهره موجه داره همین!
کاری که با اداره آموزش و پرورش کرد یزید با امام حسین نکرد.
خائن هم خائن های قدیم

هلو یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

مردم شریف چرام مثل فرموندار که نگم فرماندار .. فرمان اراده تون را در دست بگیرید و با سردار شریف و مطالبه گر همراهی کنید .
اتفاقا خیلی از فرهنگیان علیه اقدام چندش آورت علیه …..محترم خواستند بریزند در اداره و فرمانداری که …. خودش گفت اگر این کار را کردید دیگر نه من و نه شما بی احترامی نکنید و صبور باشید و بر خدا توکل کنید

رررررررر یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

آقای دکتر توفیقیان فقط یه چهره موجه داره همین!
کاری که با اداره آموزش و پرورش کرد یزید با امام حسین نکرد.
خائن هم خائن های قدیم

تابه ماهی یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

فرمانداری که نان دولت مردمی و انقلابی را میخوره و چندین مدیر اصلاح طلب داره مثل علیپور اداره آب مدیر ارشاد تقوی دستور هلال احمر و …
فقط خودشو نگه میداره و اسم این کار حال بهم زنش را هم میذاره تعامل
این تسامح است آقای دکتر نا دکتر

چرامو یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸

پ توفیقیان ایطوری که ایخی د او هم و گیرمو نیا
زد و بند با موحد بیه زهلش ره کسی علیه موحد شعار بیه

سید اهل چرام دوشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۴۲

حق مردم چرامه که آب خوردن گیرشون نیاد

روزی که سر صندوق رای شرف و شناسنامه های خود را فروختند
جدا از شرفشون ، حق آبه آبریز و سایر حقوق عمومی خود را فروختند
برید یقه لیدرهایی را بگیرید که چند صد میلیونی پول گرفتند و شرفتون را به باد دادند

سید اهل چرام دوشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۴۳

حق مردم چرامه که آب خوردن گیرشون نیاد

روزی که سر صندوق رای شرف و شناسنامه های خود را فروختند
جدا از شرفشون ، حق آبه آبریز و سایر حقوق عمومی خود را فروختند
برید یقه لیدرهایی را بگیرید که چند صد میلیونی پول گرفتند و شرفتون را به باد دادند