تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 23:00

با ارسال پیامی؛

پیام تبریک دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چرام به مناسبت روز خبرنگار

پیام تبریک دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چرام به مناسبت روز خبرنگار
تا زمان حضور در شهرستان چرام همانند دوران چند ساله سپری شده، حمایت قاطع از اقدامات روشنگرانه و قانونمند و در چارچوب رسالت خبری و منافع عامه مردم شریف شهرستان چرام توسط اصحاب رسانه شهرستان، اعلام می نمایم.

یک خبرنگار موفق ارزش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی جامعه خود را به خوبی می شناسد ، نيازهای مخاطبان مختلف را درک می کند و در پی برآورده کردن اين نيازها از راه های مناسب هستند.

 

به گزارش“صبح خرد”؛حجت الاسلام سجاد آذریتون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چرام به مناسبت ۱۷مرداد شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار پیامی صادر کرد:

بسمه تعالی

پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:«قُلِ الحَقَّ و لا تأخُذکَ فِی اللَّهِ لَومَةُ لائمٍ»، حق را بگویید و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراسید.(کنزالعمّال، ح ۴۳۵۵۵)

امروزه اخبار به نیازی ضروری برای همه تبدیل شده است. اطلاعات و اخباری که رسانه ها به مردم ارائه می کنند در اندیشه و احساسات و نیز در سبک و شیوه زندگی آنها موثر است. خبرنگاران که بدنه اصلی رسانه ها را تشکیل می دهند از میان هزاران رویداد کوچک و بزرگی که هر شبانه روز در سراسر دنیا روی می دهد دست به انتخاب می زنند. آنچه تحت عنوان خبر از رسانه پخش می شود، در اصل حاصل انتخاب ها و تصمیم گیری های آنهاست. در واقع خبرنگاربا صرف وقت گرانبهای خویش و گزینش از میان هزاران رویداد با جمله بندی ها، ترکیب صدا و تصویر و عناصر خبری ارائه می نماید.

گزارشگر حلقۀ واسطه بین حکومت و مردم است و جامعه او را حلقۀ واسط خود با حقایق می داند. نقش خبرنگار و عملکرد او در گزارشگری به لحاظ اهمیتی که رسانه ها در انتقال اخبار و رویدادها، وقایع و افکار عمومی جامعه به مخاطبان دارند و به عنوان مولد، نقشی اصلی، محوری و بسیار حساس است. لذا يكي از اصول اخلاق حرفه اي خبرنگاري، دستيابي و ارائه اطلاعات و اخبار سازنده و مفيد و موثق است و به تعبیر قرآن حکیم قول سدید باید داشته باشند. قول سدید، سخنی است که هم راست و صحیح باشد(اشتباه نباشد)، و هم «دقیق» باشد؛ شما گاهی می‌توانید راست بگویید، ولی «بخشی» از یک حقیقت را بیان کنید و با آن، مردم را به اشتباه بیندازید یا می‌توانید زمان گفتن یک سخن درست را نابه‌جا انتخاب کنید و مردم را گمراه کنید و می‌توانید بدون زدن قید و حاشیۀ لازم به یک سخن صحیح، با آن سخن صحیح، مردم را گمراه کنید.
یک خبرنگار موفق ارزش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی جامعه خود را به خوبی می شناسد ، نيازهای مخاطبان مختلف را درک می کند و در پی برآورده کردن اين نيازها از راه های مناسب هستند.
دست‌ اندركاران رسانه بايد بدانند خبرنگاری شغلی معمولی برای ارتزاق نيست بلكه يك رسالت اجتماعی برای آگاهی بخشی به جامعه است و در این مسیر بر دشواری ها و ناملایمات فراوانی روبه خواهند شد.
اینجانب ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و تقدیر از مجاهدت و شجاعت دست اندرکاران حوزه خبر و خبررسانی که حق محوری، حق طلبی و حق گویی را سرلوحه کار خود قرار داده اند، از ایزد منان برای تلاشگران این عرصه سلامت جان و نفس، سعادت و سرافزاری و همچنین توفیق در تداوم هدایتگری کارشناسانه جامعه و کشورمان را مسئلت دارم و تا زمان حضور در شهرستان چرام همانند دوران چند ساله سپری شده، حمایت قاطع از اقدامات روشنگرانه و قانونمند و در چارچوب رسالت خبری و منافع عامه مردم شریف شهرستان چرام توسط اصحاب رسانه شهرستان، اعلام می نمایم.
سجاد آذریتون
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چرام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.