تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 15:40

پژمان علیپور فعال رسانه استان؛

گرو کشی یک پیمانکار تامین غذا در یاسوج/ اهلیت این افراد را چه کسی تایید کرد؟

گرو کشی یک پیمانکار تامین غذا در یاسوج/ اهلیت این افراد را چه کسی تایید کرد؟
داستان تامین غذای بیمارستان های مرکز کهگیلویه و بویراحمد به علت بی توجهی بدنه علوم پزشکی، پیمان سپاری اشتباه و ناتوانی پیمانکار در تامین نقدینگی برای انجام تعهدات در چند ماه گذشته کار را به پیگیری متولیان کشاند.

“صبح خرد”،  داستان تامین غذای بیمارستان های مرکز کهگیلویه و بویراحمد به علت بی توجهی بدنه علوم پزشکی، پیمان سپاری اشتباه و ناتوانی پیمانکار در تامین نقدینگی برای انجام تعهدات در چند ماه گذشته کار را به پیگیری متولیان کشاند.
مسئله ای که نشان می داد، پیمانکاری که بر اساس قرارداد متعهد به تامین غذای بیمارستان ها شده است، در بحث تامین نقدینگی به مشکل می خورد.
صرف نظر از اینکه این پیمان سپاری در دوره کدام نماینده و از چه طریقی انجام شده است، موضوع بسیار مهم در انتخاب پیمانکاران، اهلیت، سوابق، تعهد و امن بودن است.
کمتر از ۳ ماه از پیگیری و پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکار غذای یکی از بیمارستان های استان، داستان جدیدی پیرامون این مورد شکل گرفته که نوع پیمان سپاری در بدنه دانشگاه علوم پزشکی را زیر سوال می برد.
هرچند تعهد به پرداخت مطالبات از وظایف علوم پزشکی و بیمارستان هدف است، اما گرو کشی و آوردن مباحث درون مجموعه ای به کف جامعه از طریق یک پیمانکار، ترویج فرار رو به جلو در ضعف تامین نقدینگی نیست؟
در تازه ترین اقدامات تصاویر آرشیوی ۳ ماه پیش که بیانگر وجود زباله در بیمارستان است، توسط افرادی با هویت مشخص در فضای مجازی منتشر می شود.
نکته قابل توجه، اینکه با حضور رییس جدید دستگاه اتوکلاو مجموعه فعال و امحای اتوماتیک در بیمارستان از ۲ ماه قبل فعال شده است.
همچنین بررسی ها نشان می دهد، تصاویر منتشر شده قدیمی از وجود زباله در بیمارستان ارتباط مستقیم با پیمانکار غذا دارد!.
آیا مجموعه علوم پزشکی که باید متعهد به حمایت از بیمارستان ها و بخش های زیر مجموعه شود، هیچ واکنشی نسبت به برهم زدن آرامش روانی یک بیمارستان که با جان مردم ارتباط مستقیم داشته، ندارد؟.
شایان ذکر است پیمانکار غذای این بیمارستان چندین بار موارد تذکر و جریمه را به علت های امتناع از تامین، افت کیفیت و عدم عمل به تعهدات دریافت کرده است.
حال با گذر از چنین شرایطی که به قطع رقم خواهد خورد، انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، موارد اهلیت، توان تامین اعتبار بلند مدت و بهبود کیفیت در تامین غذای بیمارستان ها را در نظر گرفته تا دغدغه های ارتقای سطح خدمات درمانی بیمارستان ها، در بکارگیری پیمانکاران ضعیف به تامین غذا تقلیل پیدا نکند.

پژمان علیپور؛ خبرنگار و فعال رسانه ای

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ظفر دوشنبه , ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۵۸

مشکل از بی مدیریتی و بی تدبیری رئیس دانشگاه است متاسفانه دانشگاه وارد حاشیه های بدی شده است و انتصابات نابجا این بلا را به روز دانشگاه آورده است وقتی بجای پزشک یک نفر تاسیساتی مسئول حراست دانشگاه می شود معلوم است چه خبر است وقتی یک بهورز که باید در روستایی که بکار گرفته شده کار بهورزی انجام دهد ولی مدیر بیمارستان ترومای استان می شود که هزاران پرسنل تخصصی دارد چه انتظاری دارید؟