تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 15:17

رئیس محیط زیست چرام خبرداد؛

کوه «اشکر» اولین منطقه شکارممنوع چرام معرفی شد

کوه «اشکر» اولین منطقه شکارممنوع چرام معرفی شد
با پیگیری های محیط زیست شهرستان چرام و تایید در شورای عالی محیط زیست کشور؛کوه اشکر چرام به عنوان اولین منطقه شکار ممنوع در شهرستان چرام تایید و اعلام شد.

“صبح خرد”؛  علی مراد آخش رئیس محیط زیست شهرستان چرام در گفت و گو با صبح خرد از تایید منطقه «اشکر»به عنوان اولین منطقه شکار ممنوع شهرستان چرام در شورای عالی محیط زیست کشور خبرداد.

آخش با اشاره به اینکه شهرستان چرام تا پیش از این فاقد منطقه‌ای تحت عنوان حفاظت شده یا شکار ممنوع بود خبرداد : با تلاش و پیگیری های این اداره طر ح مطالعاتی «کوه اشکر» با هماهنگی جامعه عشایری و نخبگان شهرستان چرام به شورای عالی محیط زیست کشور ارسال و مصوب و تایید شد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاشی که صورت گرفت سرانجام کوه اشکر این شهرستان در تیرماه جاری در آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران (قوه قضائیه ) به منطقه شکار ممنوع اعلام شد.

رئیس محیط زیست شهرستان چرام با اشاره به ویژگی های منطقه شکار ممنوع اشکر چرام گفت :این منطقه مساحتی حدود ۱۵هزار هکتار شامل گونه های گیاهی و جانوری قابل ملاحظه ای می باشد که گونه های گیاهی شامل انواع درختان بلوط؛زالزلک؛بنه؛کلخنگ؛ارزن و کی کوم می باشد.

وی افزود:گونه های جانوری منطقه شکار ممنوع اشکر شامل :خرس قهوه ای؛پلنگ؛گرگ؛روباه؛کاراکال؛خرگوش و پرندگانی شامل کبوتر جنگلی؛کبک و عقاب جنگلی می باشد.

رئیس محیط زیست شهرستان چرام ضمن تشکر از همه ادارت و نهادها و مردم منطقه طسوج و دم طسوج که با ما همکاری کردند که امیدواریم با ماموران محیط زیست این همکاری تداوم داشته باشد بیان کرد: براساس ماده ۶ قانون حفاظت وبهسازی محیط زیست ، هرگونه شکار و تیراندازی در این منطقه ممنوع بوده و در صورت هرگونه تخلف زیست محیطی با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

براساس این گزارش تا پیش از این منطقه شکار ممنوع کوه حاتم تلرش حد فاصل شهرستان بهمئی، لنده و بهبهان در خوزستان، منطقه شکار ممنوع پادنای سمیرم، منطقه شکار ممنوع ماغر در بهمئی، منطقه شکار ممنوع لار در باشت، منطقه شکار ممنوع خرم ناز در بویراحمد، ۵ منطقه شکار ممنوع استان بودند که با معرفی منطقه شکار ممنوع کوه اشکر این مناطق به ۶ منطقه افزایش یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.