تاریخ انتشار : یکشنبه 29 دی 1398 - 14:32

انتقاد جنتی از رد صلاحیت ها ؛ اگر داوران از تیم رقیب باشند نتیجه روشن است

انتقاد جنتی از رد صلاحیت ها ؛ اگر داوران از تیم رقیب باشند نتیجه روشن است

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir) وزیر اسبق فرهنگ وارشاد اسلمی  از رد صلاحیتها در انتخابات مجلس انتقاد کرد. به گزارش”پایگاه خبری تحلیلی صبح خرد”،  علی جنتی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی در توئیتر از رد صلاحیت نامزدها در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده است.  او نوشته: “صدهانفرازنامزدهای انتخابات مجلس به

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir)

وزیر اسبق فرهنگ وارشاد اسلمی  از رد صلاحیتها در انتخابات مجلس انتقاد کرد.

به گزارش”پایگاه خبری تحلیلی صبح خرد”،  علی جنتی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی در توئیتر از رد صلاحیت نامزدها در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده است.

 او نوشته: “صدهانفرازنامزدهای انتخابات مجلس به دلیل عدم التزام عملی به اسلام یاعدم اعتقاد به نظام ردصلاحیت شده‌اند دربین آنان بسیاری ازشخصیتهای متدین،کارآمد و معتقدبه نظام دیده میشوند که از حضور دراین رقابت بازمانده‌اند؛ وقتی داوران مسابقه همگی از طرفداران تیم رقیب باشند پیشاپیش نتیجه مسابقه روشن است.”

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران هفته گذشته در گفتگویی با تلویزیون دولتی ایران گفت که “از حدود ۲۴۷ نفر نماینده فعلی جلس ۹۰ نفر صلاحیت شأن عمدتا به خاطر مسایل مالی تایید نشد. البته به برخی از آنها مستندات پرونده‌شان توضیح داده شد و به بقیه نیز اگر درخواست کردند این مستندات ارایه می‌شود”.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران پس از آن در جلسه هیات دولت گفت “مردم تنوع می‌خواهند. بگذارید در میدان انتخابات همه احزاب و گروه‌ها شرکت کنند، قطعا ضرر نمی‌کنید. با یک جناح نمی‌شود، کشور را اداره کرد”.

 آقای روحانی گفت که “به مردم نگوییم که در برابر یک صندلی مجلس ۱۷ نفر، ۱۷۰ و یا۱۷۰۰ نفر کاندیدا هستند ، ببینیم از چند جناح ۱۷۰۰ نفر کاندیدا هستند؟ ۱۷ نفر از چند جناح، از یک جناح؟ اینکه انتخابات نمی‌شود. مثل اینکه در مغازه‌ای از یک جنس، ۲ هزار عدد وجود داشته باشد”.

پس از این اظهارات آقای کدخدایی در توییتی به انتقادات حسن روحانی از رد صلاحیت‎ها واکنش نشان داد و نوشت “جنجال برای تایید افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رییس جمهوری در این پروژه ضدملی تاسف‌بار است

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.