تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 11:30

در گفتگو با رسانه ها مطرح شد؛

سه اولویت مهم کهگیلویه وبویراحمد از نظر رئیس سازمان برنامه وبودجه

سه اولویت مهم کهگیلویه وبویراحمد از نظر رئیس سازمان برنامه وبودجه
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان: راه، آب و كشاورزي از اولويت هاي كهگيلويه و بويراحمد است/برش برنامه هفتم توسعه استاني در دستور كار قرار گرفته است.

به گزارش“صبح خرد” وبه نقل از روابط عمومي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان: جهانگير شاهيني رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي در آئين تجليل از خبرنگاران استان كهگيلويه و بويراحمد روز خبرنگار را به عزيزاني كه با قلم هاي صادق و تواناي خود، اهتمام ستودني دولت سيزدهم در خدمت رساني بي منّت به ملت عزيز را روايت مي كنند و با برافراشتن بيرق جهاد تبيين، آگاهي‌بخشي، روشن گري و مطالبه گري، موجبات پيشرفت و اعتلاي جامعه را فراهم مي سازند، تبريك و تهنيت گفت.

عالي ترين مقام سازمان برنامه و بودجه كشور در استان با اشاره به اهميت دستيابي به توسعه در استان گفت: توسعه يك نفره و يك روزه ايجاد نمي‌شود و همه بايد با هم و در كنار هم باشند تا توسعه شكل بگيرد.

وي گفت توسعه استان كهگيلويه و بويراحمد هم افزايي و يكپارچگي را طلب مي‌كند و سياست گذاري، برنامه ريزي و نظارت لازمه تحقق اهداف است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كهگيلويه و بويراحمد افزود: توسعه با ايجاد فهم مشترك، بازنگري، تداعي معناي مشترك و حضور همه جانبه شكل مي‌گيرد.

شاهيني بيان كرد: اولين موضوعي كه در دستور كار قرار دادم سند چشم انداز استاني بود كه بايد تدوين مي‌شد، پس از اين بايد نظريه پايه تدوين شود.

وي با بيان اينكه “نظريه پايه” سه مبحث سازگاري بخش‌ها، تطبيق بخش‌ها، مغايرت بخش‌ها را دارد افزود: نظريه پايه شامل ۴۰ مورد است، پس از اين بايد سند توسعه استان تدوين شود.

شاهيني با بيان اينكه سند توسعه با برنامه توسعه استان متفاوت است، برنامه آمايش استان نيز متفاوت از اين دو سند است، ادامه داد: سند توسعه يك لايحه براي دست‌يابي به چيزي است كه بعداً مي‌خواهيم در برنامه توسعه بنويسيم.

شاهيني ادامه داد: استان مزيت‌هاي متفاوتي دارد كه بايد براساس آن برنامه‌ريزي كنيم، بايد در اين اسناد نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهديد‌ها را بنويسيم.

وي با بيان اينكه فاز چهارم كار ما رفتن به سمت برنامه‌هاي توسعه اي بخشي به تبع شهرستان‌ها است، افزود: برنامه‌هاي پيشين پاسخگوي امروز ما نيست و بايد موارد جديدي تدوين شود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كهگيلويه و بويراحمد عنوان كرد: برنامه توسعه بخشي نيز آغاز شده، منابع مادي، مالي، اطلاعاتي و انساني براي تحقق برنامه‌ها نياز است.

وي با اشاره به اهميت تقويت محورهاي مختلف، تاكيد كرد: استان كهگيلويه و بويراحمد مزيت‌هاي مختلفي داشته كه برنامه ريزي ها با تاكيد جذب اعتبار تعريف شده است. 

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: اقدام براي ظرفيت سازي بخش آبي استان، تقويت سدها، توليد برق، توسعه كشاورزي، تكميل زيرساخت‌ها و نقش آفريني در توسعه اقتصاد كشور با تكيه بر پيگيري و اعتبار بخشي در تمام اسناد تدوين شده، در نظر گرفته شده است.

شاهيني راه، آب و كشاورزي را از اولويت‌هاي استان دانست و افزود: ايفاي نقش تأثير گذار در نظام اقتصادي و توليدي از خروجي‌هاي توسعه اهداف است.

شاهيني با بيان اينكه در بودجه استاني رشد قابل توجهي داشتيم افزود: بودجه استاني از يك هزار و ۵۰۰ ميليارد به ۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان افزايش داشته است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گفت: در سفر اول رياست جمهوري بيش از ۶ هزار و ۶۵۶ ميليارد تومان اعتبار داشتيم، كه در اين سفر به ۱۳ هزار و ۵۰۰ ميليارد رسيديم.

شاهيني با بيان اينكه در سفر رئيس جمهوري تسهيلات خوبي به استان تخصيص يافت، بيان كرد: در اين سفر ۱٠ هزار ميليارد تومان تسهيلات بانكي به استان تعلق گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.