تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 8:37

"سجاد افسر"؛

آیا حاکمان و سیاستمدارن دنیا حس پدرانه ندارند!

آیا حاکمان و سیاستمدارن دنیا حس پدرانه ندارند!
برای کودکان غزه و دیگر کودکان مظلوم دنیا....

“صبح خرد”؛ قاعدتا برای همه ما اتفاق افتاده ، وقتی از قاب تلویزیون کودکی کوچکی را می بینیم حس زیبایی درونمان بوجود می آید، یا وقتی برای چند روز فرزند خود را نمی بینیم با دیدن کودکی یاد فرزندمان می افتیم ودلتنگ فرزند خود می شویم، یا وقتی کودکی بیمار را مشاهده می کنیم بسیار ناراحت می شویم و حس تلخی درونمان بوجود می آید و گاها شکر می کنیم که کودک مان بیمار نیست وسعی می کنیم با روحیه دادن در بهبود و کم کردن درد با خانواده اش سهیم شویم.
اغلب پدران با تولد فرزندشان ، همه زندگی را وقف فرزند خود می کنند و تلاش و درآمدشان را بیشتر، و برای او آینده نگری می کنند ، با همبازیان فرزندشان به مهربانی برخورد می کنند، دوست دارند محیطی شاد برای آنها ایجاد کنند به یاد کودک خود ،دیگر کودکان را نوازش می کنند ،یا اگر در اطراف و همسایگی ، همینکه کودکی ،پدر خود را از دست می دهد نهایت تلاش را برای مهربانی و همدردی که گاها رنگ ترحم می گیرد انجام می دهند و گاهی برای شاد کردن او کودک می شوند وبازی های کودکانه انجام می دهند و آینده آن کودک یتیم بیشتر از فوت پدرش ،برایمان مهم خواهد بود و در واقعی یتمی آن کودک دردناک تر و تلخ ترخواهد شد و نگرانی اصلی، او خواهد بود..
در دنیا هیچ فردی نیست که وقتی کودکی را می بیند نسبت به او واکنش نشان ندهد، هر چند آن کودک آشنا و اقوام نباشد. گاهی با نوازش ،گاهی با بوس کردن و گاهی با شکلک درآوردن موجبات برقراری ارتباط عاطفی با کودک را برقرار می کنند..
همه دنیای بی غل وغش کودکان را دوست دارند و یکی از آرزوی افرادبرگشتن به دوران کودکی خواهد بود. همه ما اگر کودکی بدترین رفتار را داشته باشد سعی می کنيم واکنش تندی نشان ندهیم و به پای کودکی او بنویسم.
حس پدرانه چیزی خواهد بود که بوجود آمدن آن دست آدم نیست همینکه فرزندتان بدنیا می آید تمام وجودتان در دریایی از حس پدری غوطه ور می شود چیزی که قابل مقایسه با هیچ حسی نیست و شاید بتوان گفت حس پدری و مادری یکی از قوی‌ترین حس ها می باشد.

اما روزگار را چه می شود که حاکمان بدون در نظر گرفتن حس پدرانه خود سبب کشتار وفقر خیل کثیری از کودکان می شوند، آیا حس قدرت طلبی برتر از حس پدرانه خواهد بود!؟ ،که مطمئنا جواب” نه “خواهد بود. ولی آمیزش جهل و قدرت طلبی با پایه تفکر وسرمایه داری و زندگی ماشینی سبب می شود که عده ای از پدران در قالب حاکمان سبب کشتار کودکان شوند هماناهایی که هر کدام اگر آن کودکان را در محیط دیگری ببیند موجبات شادی آنها را به هر طریقی فراهم می کنند.
قدرت طلبی همراه با جهل،سیاست های غلط و فهم اشتباه از انسانیت چیزی خواهد بود که امروز توسط گروهی از حاکمان نادان سبب کشتار کودکان معصوم در غزه شده است حاکمانی که احساس می شود حس پدرانه شان بنا به شرایطی به درندگی و وحشی گری تبدیل شده است ،حاکمانی که بدون لحظه ای تفکر به سرنوشت این کودکان سیاست های غلطی را صادر می کنند که شاید ،در خلوت از این رفتار حیوانی خود شرمسار می باشند.
آنچه امروزه در سراسر دنیا موجی از اعتراضات را بهمراه داشته کشتار بی رحمانه کودکانه خواهد بود، نه محکوم کردن کشورمتجاوزگر و مورد تجاوز قرار گرفته، کودکانی که هیچ نقشی در سیاست ها ندارندو قربانی سیاست وحشیگرانه کسانی می شوند که دوران کودکی را تجربه کرده اند و حس کودک داشتن را با خون و رگهای خود لمس کرده اند ،اما چرا این سیاست های اشتباه در اندیشه حاکمان شکل می گیرید و سبب کشتار وفقر کودکان در مناطق مختلف دنیا می شوند و دنیایی زیبا کودکی را با رنج و خون آلوده می کنند.؟ بدون شک پاسخی خواهد داشت که نیازمند روشنگری و مبارزه توسط فعالان واقعی حقوق بشر می باشد..
به امید آنکه روزی فرا رسد که مردم دنیا تمام کودکان سراسر جهان را فرزندان خود بدانند و در برابر خوی وحشی گری حاکمان مقابله کند و اعتراضات را بدون در نظر گرفتن سیاست،حاکمان کشور خود نسبت به وضعیت زندگی کودکان بیان وسعی در محکوم کردن و مبارز با قاتلان و عاملان چنین معضلاتی داشته باشند و بساط کودک کشی و کودکان کار جمع آوری گردد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.