تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 - 7:56

تجلیل از عاملین زکات شهرستان چرام

تجلیل از عاملین زکات شهرستان چرام

جمانیوز: به گزارش”جمانیوز” همایش تجلیل از عاملین و رابطین زکات شهرستان چرام با حضور جمعی از مسئولان، رابطان و عاملین زکات برگزار شد. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در این همایش هدف از تجلیل عاملین زکات را تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات دانست و گفت: مهمترین رسالت ستاد احیای زکات در هر نقطه‌ای از استان

جمانیوز:

به گزارش”جمانیوز” همایش تجلیل از عاملین و رابطین زکات شهرستان چرام با حضور جمعی از مسئولان، رابطان و عاملین زکات برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در این همایش هدف از تجلیل عاملین زکات را تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات دانست و گفت: مهمترین رسالت ستاد احیای زکات در هر نقطه‌ای از استان یا کشور، احیا و فرهنگ‌سازی زکات است.

سیدغلامرضا متقی افزود: هرجا کلمه سبقت و سرعت در قرآن می‌آید بعد از آن خیر به دنبال دارد و راز آن این است که انسان هرگاه نیت به انجام کار خیر دارد، سریع تصمیم بگیرد چراکه شیطان سعی به منحرف کردن او دارد.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و احیای زکات به جمع‌آوری و توزیع و مصرف زکات نیز اشاره داشت و با بیان اینکه زکات به معنای تزکیه و پاکی است، تصریح کرد: یکی از چیزهایی که مطهر است آب و آفتاب و باران بوده که هم خود مطهر هستند و هم می‌توانند نجاسات را برطرف کنند، بنابراین یکی از مباحثی که در زکات تعریف و تشبیه شده، زکات را به‌عنوان یک امر پاک‌کننده تلقی می‌کنند.

متقی بیان کرد: فقر موجب آلودگی می‌شود و مهمترین تاثیری که زکات می‌تواند در جامعه بگذارد این است که جامعه را از آلودگی و ناپاکی‌ها پاک می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: جامعه فقیر، جامعه آسیب‌پذیر است که در آن ناهنجاری‌ها و آلودگی‌های اخلاقی به‌ راحتی عرض‌اندام کرده و بنابراین یکی از فلسفه‌های اصلی زکات بعد اقتصادی و فقرزدایی آن است که باعث می‌شود جامعه رشد و تعالی داشته و پاک شده و در یک رفاه نسبی قرار گیرد.

وی تعریف دیگر زکات را رشد دانست و عنوان داشت: وقتی انسان زکات را پرداخت می‌کند، از نظر فرهنگی، شخصیتی و معنوی و دینی رشد پیدا می‌کند، یعنی رشدیافته‌ترین انسان کسی است که زکات خود را به‌موقع پرداخت می‌کند.

متقی، احداث مسجد، غسال‌خانه و آزادی زندانیان را از جمله موارد مصرف زکات دانست و گفت: بیشترین مورد مصرف زکات در کشور در زمینه ساخت مسجد انجام می شود.

فرماندار چرام هم در این همایش به فلسفه پرداخت زکات اشاره داشت و گفت: همیشه فاصله‌ نابرابری بین قشرها در درون جامعه وجود دارد و در جایی این فاصله بسیار زیاد بوده و در جایی دیگر بسیار کم است که فلسفه تاسیس کمیته امداد هم این بود که این فاصله‌ها را کمتر کند.

ابراهیم فتاح پور یکی از محوری‌ترین شعارها و آرمان‌های امام راحل را مبارزه با فقر و برقراری عدالت اجتماعی دانست و گفت: زکات یک اصل دینی، فقهی، شرعی و قانونی و یکی از مکانیسم‌هایی است که اسلام برای توزیع عادلانه منابع به ارمغان آورده است.

منبع:خبرگزاری مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.