تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 12:04

مدیر عامل برق استان در جمع رسانه ها؛

برای عبور از چالش ها برنامه عملیاتی و راهبردی تعریف شده داریم / گاهی قطعی برق برای مدیریت مصرف است

برای عبور از چالش ها برنامه عملیاتی و راهبردی تعریف شده داریم / گاهی قطعی برق برای مدیریت مصرف است
کهگیلویه و بویراحمد در 20 سال اخیر گرمایی مثل این روزها را تجربه نکرده است. در سه هفته گذشته دما 2 درجه و سال جاری نیز دما نسبت به بلند مدت نیز 3 درجه افزایش پیدا کرده است؛این تغییر دما روی همه خدمات تاثیر گذاشته است. اما برق مهمترین زیرساختی است که قطعی آن روی آب ، تلفن و اینترنت و همه خدمات دیگر هم اثر می گذارد؛ گاهی در طول شبانه روز برخی نقاط استان با قطعی برق روبرو بودده است که مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد در باره این چالش می گوید: این کار را باید مدیریت مصرف نامید.

کهگیلویه و بویراحمد در ۲۰ سال اخیر گرمایی مثل این روزها را تجربه نکرده است. در سه هفته گذشته دما ۲ درجه و سال جاری نیز دما نسبت به بلند مدت نیز ۳ درجه افزایش پیدا کرده است؛این تغییر دما روی همه خدمات تاثیر گذاشته است. اما برق مهمترین زیرساختی است که قطعی آن روی آب ، تلفن و اینترنت و همه خدمات دیگر هم اثر می گذارد؛ گاهی در طول شبانه روز برخی نقاط استان با قطعی برق روبرو بودده است که مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد در باره این چالش می گوید: این کار را باید مدیریت مصرف نامید.

به گزارش“صبح خرد” از یاسوج، رسول روستایی در نشست با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه های گذر از پیک تابستانه تاکید کرد : تابستان امسال و دوره پیک مصرف برق رو به پایان است و از همین حالا برنامه ریزی برای گذر از پیک تابستان سال ۱۴۰۴ را شروع کرده ایم.

روستایی گفت : پروانه مشترکان کشاورزی ۱۷ ساعته است، طبق دستورالعمل ها اگر در فصل تابستان روزانه پنج ساعت همکاری کنند و استفاده ای از برق نداشته باشند، کل برق تابستانه آنها رایگان می شود.

وی کاهش ساعت کاری و تعطیلی ادارات را در مصرف بهینه موثر دانست و گفت: طبق قانون در فصل تابستان همه ادارات و سازمان‌ها مکلف شدند ۳۰درصد در زمان اداری و ۶۰ درصد پس از ساعت غیر اداری کاهش مصرف برق را داشته باشند؛ اگر دستگاهی رعایت نکرد الگو را و در میان پُر مصرف ها قرار گرفت، ناچار هستیم برقش را قطع کنیم.

وی گفت: برای کاهش مصرف برق در بخش خانگی و تجاری، مشوق های جذابی در نظر گرفته ایم و در صورت مصرف غیر اصولی در این دو بخش نیز قطعی برق را اعمال می‌کنیم. روستایی افزود: با کاهش ۱۵ درصدی برق به نسبت سال قبل، مشترکان می‌توانند از هزاران جایزه نقدی، خودرو و غیره بهره مند شوند و برای دریافت جزئیات هم می توانند #۱۵۲۱* شماره گیری کنند.

وی ادامه داد : برای گذر از پیک تابستان ۷ پروژه برقی با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد تومان عملیاتی شد که شامل احداث ۹۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان جهت توسعه شبکه،تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار به طول ۴۵۰ کیلومتر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان،توسعه و اصلاح ۱۴۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط با مبلغ ۱۴۵ میلیارد تومان،نصب ۴۰۶ دستگاه ترانس به اعتبار ۱۱۳ میلیارد تومان ،تعویض ۲۵۰۰ چراغ پُر مصرف به «ال.ای.دی» با مبلغ ۹ میلیارد تومان، بهسازی شبکه فرسوده ۱۶۵ روستا با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان،نصب خازن در شبکه فشار متوسط به میزان ۷ مگاوار با مبلغ ۳ میلیارد تومان و برق رسانی به ۱۴ روستای فاقد برق با هزینه ۱۶ میلیارد تومانی از جمله این برنامه ها است.

وی که سه ماه است به عنوان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شده می گوید: مدیران شهرستانی در زمان انتصاب برنامه کاری مشخصی دریافت می کنند و متعهد به تحقق آن می شوند.

روستایی درباره جزئیات برنامه راهبردی نیز گفت : هزار روز بدون حادثه، کاهش زمان خاموشی از بالای ۱۰۰۰ دقیقه به ۴۰۵ دقیقه در سال ، کاهش ۱۰ درصدی تلفات شبکه و به صفر رساندن مراجعه حضوری با توسعه زیرساخت های عرضه خدمات اینترنتی از مهمترین اهداف این برنامه است.

وی گفت: این برنامه ها فقط روی کاغذ و شعار نیست؛ برای تحقق هر کدام یک برنامه عملیاتی نیز تعریف شده است ؛ به عنوان مثال تعمیر همه ۸۱ فیدر فشار متوسط، اصلاح ضریب توان فیدرهای فشار متوسط و نصب خازن ها، اجرای برنامه فیدرگیری و قدرت مانور، تکمیل پروژه سیم به کابل خودنگهدار به طول ۵۰۰ کیلومتر، اصلاح زیرساختی مخابراتی شرکت، راه اندازی سامانه اسکادا (کنترل مدیریت برق از اتاق دیسپاچینگ)، اجرای پروژه های رفع اُفت ولتاژ، اجرای پروژه های کاهش تلفات فنی از برنامه های کوتاه مدت ما برای امسال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گریزی هم به چالشهای صنعت برق در کهگیلویه و بویراحمد زد و گفت : محدودیت های زیرساختی فوق توزیع، محدودیت های شبکه توزیع،پراکندگی و صعب العبور بودن استان و بافت جغرافیایی خشن منطقه،طولانی بودن شبکه ها ، پر باری فیلرها و پراکندگی گسترده روستاها،بالا بودن تلفات و خاموشی ها،تعالی منابع انسانی، سرقت ها، انشعابات غیرمجاز و وصول مطالبات از مهمترین چالش های ما است.

وی یادآوری کرد: برای عبور از چالشها نیز برنامه عملیاتی و راهبردی تعریف شده است؛ ۳۰۰هزار مشترک برق در استان وجود دارد، از این تعداد ۲۴۵ هزار مشترک معادل ۸۱ درصد مشترکان خانگی هستند۴ دهم درصد مشترکان صنعتی است که ۱۰ درصد برق را مصرف می‌کنند. برق ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و ۱۸۱۴ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳ پست فوق توزیع، ۸۱ فیدر فشار متوسط ۳۳ کلیوولت و ۵۷۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط تامین می شود.۴۰۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف نیز برق مشترکان را توزیع و تأمین می کند.تمامی نیروگاه های کشور تولید را در شبکه سراسری قرار می‌دهند و می‌توان گفت برق کشور در شبکه ای یکپارچه توزیع می‌شود و به همین دلیل نیز کاهش و افزایش مصرف برق در نقطه ای، اثرگذار در سایر مناطق نیز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.