تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 14:32

گزارش صبح خرد

بعداز دانشگاه پیام نور؛دانشکده صنعت و معدن چرام در مسیر انحلال و تعطیلی/چرام در مسیر پسرفت

بعداز دانشگاه پیام نور؛دانشکده صنعت و معدن چرام در مسیر انحلال و تعطیلی/چرام در مسیر پسرفت
علیرغم همه وعده ها در همان جلسه برای افزایش رشته ها و خوابگاه دانشجویی ولی متاسفانه باید گفت تنها دانشکده دولتی در کهگیلویه بزرگ که در شهر چرام واقع است این روزها در آستانه انحلال قرار گرفته است.

بعداز انحلال دانشگاه پیام نور در شهر چرام این بار دانشکده دولتی صنعت و معدن در مسیر انحلال قرار دارد.

به گزارش“صبح خرد” از چرام؛اگر بخواهیم وضعیت کلی از شهرستان چرام در سه سال دولت آقای رئیسی در نظر داشته باشیم در دوران نمایندگی سید محمد موحد باید گفت به علت چینش ضعیف نیروها و سیاسی کاری متاسفانه چرام در بدترین دوران توسعه قرار دارد و در مدار پسرفت قرار گرفته است.

برای بررسی این مدعا در نظر داریم با پایان یافتن این دولت و شروع دولت جدید در حالیکه هنوز تغییرات مدیریتی در شهرستان صورت گرفته به آن بپردازیم و یکی از اینها دانشکده صنعت و معدن چرام است.

دانشکده صنعت و معدن چرام یکی از ۶دانشکده دانشگاه یاسوج است که در سال ۱۳۸۶در زمان دولت احمدی نژاد مجوز راه اندازی گرفت

این دانشکده دولتی در سال ۹۱ علیرغم اینکه فاقد خوابگاه و اینترنت و محوطه سازی بود و به نوعی در و پیکر نداشت با پذیرش ۳۰دانشجو رسماً کار خود را آغاز کرد

این دانشکده در زمینی به مساحت ۱۵هکتار که البته مشکلات زیادی در بحث واگذاری زمین داشت تا همین چند سال پیش در سه رشته کاردانی عمران؛مکانیک و آمار اقدام به پذیرش دانشجو کرد

دانشجویانی که از استان های فارس؛خوزستان؛بوشهر و چهارمحال و بختیاری تحصیل می کردند و حضور آنها فضای

دانشگاهی به شهر چرام داده بود که به نوبه خود در رشد و شکوفایی فرهنگی و اقتصادی

شهر چرام تاثیر گذار بود و هر یک از این دانشجویان سفیران فرهنگی چرام در استان ها و شهرهای خود بودند و به تبع آن در گردشگری و شناسایی بیشتر شهر و شهرستان چرام تاثیرگذار بود.

تلاش های زیادی برای توسعه دانشکده چرام از زمان مدیریت دکتر بهشاد تا سروش فر و این اواخر افتخاری صورت گرفت .

در دوره مدیریت دکتر بهشاد در این دانشکده همایشهای توسعه چرام با حضور چهره های ملی و استانی برگزار شد.

در دوره مدیریت دکتر سروش فر توسعه دانشکده و محوطه سازی آن و تلاش برای توسعه رشته های کارشناسی صورت گرفت.

بنابراظهارات دکتر صاحب سروش فر رئیس وقت دانشکده چرام در سال ۱۳۹۸قرار بود سه رشته مهندسی صنایع ؛معدن و نقشه برداری به دانشکده چرام اضافه شود چرا که این دانشکده ظرفیت پذیرش ۷۰۰دانشجو را دارا بود .

در ۱۸خردادماه ۱۴۰۱با حضور سید محمد موحد و دکتر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج عملیات اجرایی و کلنگ زنی خوابگاه دانشجویی دانشکده صنعت و معدن چرام در زمینی به مساحت ۱۰۲۰مترمربع و در چهار طبقه انجام شد اما در حد همان کلنگ زنی باقی ماند و یک آجر هم کار نشد.

علیرغم همه وعده ها در همان جلسه برای افزایش رشته ها و خوابگاه دانشجویی ولی متاسفانه باید گفت تنها دانشکده دولتی در کهگیلویه بزرگ که در شهر چرام واقع است این روزها در آستانه انحلال قرار گرفته است.

در سنوات قبل بارها تا مرز انحلال و ادغام در دانشکده گچساران پیش رفت ولی به صورت کج دار و مریض به کار خود ادامه داد به طوری که تعداد پرسنل و حراست این دانشکده از تعداد دانشجویان بیشتر است.

در این بین فرماندار چرام و تیم مدیریتی وی هم نتوانستند به توسعه این دانشکده دولتی در شهر چرام کمک کنند و به نوعی باید گفت بی تفاوتی و بی‌حالی مدیریتی در شهرستان چرام حکمفرماست .

روزگاری دانشگاه پیام نور در شهرستان چرام راه اندازی شد و هیات امنا آن دانشگاه به وعده های خود عمل نکردند و بعداز این که دانشگاه مدتی در یک مدرسه ابتدایی و پیش دبستانی بود و بعداز آن در همین دانشکده صنعت و معدن دایر بود به علت اختلاف مدیریتی دانشگاه پیام نور و چرام متاسفانه دانشگاه پیام نور چرام هم منحل شد و دانشجویان هم مجبور شدند به دهدشت کوچ کنند.

در حالیکه دولت و نماینده مجلس یکدست بودند و کرمی رئیس دانشگاه یاسوج هم مهره سید محمد موحد بوده و هست اما متاسفانه دانشکده صنعت و معدن چرام نه تنها خوابگاه دانشجویی آن احداث نشد و نه تنها رشته های کارشناسی اضافه نشد بلکه الان به علت عدم همکاری مدیران شهرستانی و استانی در حال انحلال است.

زمزمه هایی مبنی بر تغییر دانشکده صنعت و معدن چرام به دانشکده علوم انسانی به گوش می رسد که این خود هم قصه طولانی دارد در وزارتخانه علوم و شاید برای همیشه بساط دانشگاه در چرام برچیده شود.

باید گفت چرام به جای اینکه در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بگیرد در مسیر پسرفت و عقبگرد می باشد.

البته امیدواریم به تغییر دولت و‌تیم مدیریتی خون تازه ای در رگ های چرام خسته و رنجور جریان پیدا کند و به جایگاه واقعی خود برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.